Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Blir dere berørt av streiken?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 22:20   #1
Stavangerjentå
Undrende

Stavangerjentå sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Blir dere berørt av streiken?

Er du tatt ut selv, er barnehagen tatt ut? - Fortell, fortell.
Her i byen skal barnehagen være åpen som barnepark fra klokka 10 - 14. Stavangermannen er i utlandet og jeg selv er tatt ut i streik og må være streikevakt når jeg blir befalt å gjøre det. Så dersom jeg skal være vakt utenom tiden da ungene er i park, ja da må de være med. Setter min lit til fortsatt godt vær og medgjørlige unger.

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:41   #2
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blir dere berørt av streiken?

Lærerne på Storebrors skole streiker. Jeg er i permisjon så jeg føler meg ikke så veldig berørt av streikingen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:44   #3
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Skolen til Christian er ikke i streik.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:47   #4
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Barnehagen jeg jobber i er i streik. Vi har åpent fra 10-14.

Eldste sin skole er og i streik.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:48   #5
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her streiker hverken skoler eller barnehager foreløpig.
Kan risikere å bli tatt ut selv, og/eller at ungenes skole og barnehage blir rammet. Den tid den sorg.
Vi drar til Tyrkia på lørdag så vi har god tid før vi trenger bekymre oss...

Gammel 28-05-08, 23:28   #6
Kneazle
Passiv

Standard

Alle barnehagene i kommunen stenger fredag morgen, dersom ikke partene mot formodning kommer til enighet før dét. Ingen barnepark-ordning her. Blir spennende å se hvor lenge dette kan gå.

Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 23:45   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Skolen der de to eldste går er tatt ut, så de er hjemme. Lillemors barnehage er også tatt ut, så hun har tilbud om "oppbevaring" mellom 08 og 15 annenhver dag. Mannen er lærer i ungdomsskolen og er ikke tatt ut i streik enda.

Bortsett fra at prinsessa holder på å avgå av kjedsomhet går det greit siden jeg har tatt sommerferie fra studiene.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 23:42   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Bigtime. Siden mandag. Det er et fordømt slit, men jeg prøver å tviholde på den solidariske følelsen. Dog er det ganske kjipt at dette går bigtime utover sånne stakkars mennesker (som meg) som er alene med barna og akkurat begynte i ny jobb. og :selvmedlidende:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 23:55   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja. Bigtime. Siden mandag. Det er et fordømt slit, men jeg prøver å tviholde på den solidariske følelsen. Dog er det ganske kjipt at dette går bigtime utover sånne stakkars mennesker (som meg) som er alene med barna og akkurat begynte i ny jobb. og :selvmedlidende:

Starter fredag her. Hvorfor skal de alltid ta ut min kommune?

Parallellklassen til guttungen mister leirskoleoppholdet sitt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 00:16   #10
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er ikke i streik, men elevene krysser fingrene, og har blinket seg ut den uka det er muntlig eksamen. (Som sannsynligvis blir sterkt redusert uansett, på grunn av protestaksjoner fra lærerne...)

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 09:08   #11
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vet ikke om ting her skal streike.
Vi har privat bhg

Gammel 29-05-08, 22:56   #12
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skolen til guttene er tatt ut, ja.
Førsteklassingen har SFO-tilbud 4,5 t hver dag. Ellers ordner vi provisoriske løsninger fra dag til dag. (Være med på jobb, hos bestemødre, sammen med storesøstre etc.)
Niåringen storkoser seg med skolefri. Ca 8 timer fotballspilling pr. dag er helmaks i hans øyne.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 23:29   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja. Bigtime. Siden mandag. Det er et fordømt slit,

Hvordan slit? :nervøs:

Jeg skal i streik fra i morgen, og ungene skal nok være med meg... Jeg så for meg en del fri, men...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 23:34   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Vel, man må passe barn. Det er ikke alle som er skapt for det. Spesielt ikke når man er syk. :sutre:

Gammel 29-05-08, 23:37   #15
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vel, man må passe barn. Det er ikke alle som er skapt for det. Spesielt ikke når man er syk. :sutre:

Hadde jeg kjent poden din bedre, kunne du kjørt han opp hit, men han husker neppe meg.

Her er vi hjemme alle mann, bortsett fra gubben.

Gammel 29-05-08, 23:39   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ser ikke ut for at vi blir berørt på lenge enda, men elevene mine har ønsket seg streik ei stund nå.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 00:05   #17
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Både barnehagen og skolen stenger i morgen. Ser ut som det det kan bli langvarig også.

Gammel 29-05-08, 23:36   #18
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Du fleiper nå?

Alenemor, i ny jobb. Fortsatt i prøvetid. Kollegene mine jobber seg fordervet for tiden. Jeg drar ikke tilsvarende del av lasset selv til vanlig, siden jeg må hjem og hente barn. Og så streiker de som skal passe på barna mine på toppen av det hele.

Jeg tror aC er i omtrent samme situasjon.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 18:30   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Du fleiper nå?

Alenemor, i ny jobb. Fortsatt i prøvetid. Kollegene mine jobber seg fordervet for tiden. Jeg drar ikke tilsvarende del av lasset selv til vanlig, siden jeg må hjem og hente barn. Og så streiker de som skal passe på barna mine på toppen av det hele.

Jeg tror aC er i omtrent samme situasjon.

Nei, jeg tullet ikke, men jeg kan godt forstå at du synes dette er slitsomt. Det høres ikke moro ut.

Selv er jeg heldigvis ikke alenemor, jeg har barnehageplass til guttungen fra 10-14 og jeg er stort sett hjemme, men tilgjengelig på telefon under streiken. Jeg har med meg jentungen som er skolejente og ikke liker SFO, selv om de har åpent fra 11-16.30. Jeg er nok heldig, men jeg synes dette (foreløpig) er adskillig mindre slitsomt enn å gå på jobb..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 18:42   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vet vi noe om hvem som tas ut ved neste korsvei?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
streik

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.