Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Når begynner du å pynte til jul?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Når starter du å pynte?
I good tid, rundt oktober! 0 0%
Starter så smått i november ja. 3 2,05%
Helt i starten av desember! 63 43,15%
Ikke en dag før lille julaften! 44 30,14%
Pynter ikke til jul.. 1 0,68%
Midt i desember. 35 23,97%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-06, 13:39   #101
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Jeg er vant til at man pynter rundt 22. desember. Men i de senere årene har man også i mitt barndomshjem begynt å pynte tidligere. Jeg må innrømme at jeg flirte litt av dem som pyntet veldig tidlig, helt til jeg var hjemme i permisjon første gangen og nesten ikke kunne vente med å begynne. Jeg synes alt med julen er koseligst i adventstiden. Adventstiden er tiden for å være glade og nyte. Vi koser oss med juleforberedelser, gløgg, litt kaker o.l. Da må man jo ha stemning rundt dette! Jeg kan ikke fordra pynt i januar, så alt røskes ut 1. eller 2. nyttårsdag. Pynten får være der nyttårsaften, men etter det er det jo ikke jul.
I år begynner jeg altså så tidlig som jeg tør, det vil si fra 1. søndag i advent og litt utover. Jeg har ikke MYE pynt, det skal lite til for å kage stemningen. Treet venter jeg imidlertid med til tidligst 19. desember, det blir feil for meg med tre i begynnelsen av desember.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 17:54   #102
Ceridal
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Ceridal har et hav av muligheter foran seg
Standard

I år skal vi pynte huset 1. desember. Ellers pleier vi å ta det første søndagen i advent.

Treet blir pyntet 2-3 dager før jul.

Ceridal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 08:48   #103
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Her pyntes det lille julaften, etter at ungene har sovnet.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 07:53   #104
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pyntet i går jeg

Så nå er det full julestemmning i huset

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 09:31   #105
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde jeg hadde stemt "første søndag i advent," men så gikk jeg inn i tråden og så jeg hadde stemt begynnelsen av desember fordi det andre ikke var noe alternativ, så nå kan jeg pynte i kveld når advantskalenderen skal opp.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 09:46   #106
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg trodde jeg hadde stemt "første søndag i advent," men så gikk jeg inn i tråden og så jeg hadde stemt begynnelsen av desember fordi det andre ikke var noe alternativ, så nå kan jeg pynte i kveld når advantskalenderen skal opp.

Synes ikke det helt blir det samme å pynte når det er 10 plussgrader ute jeg..

Men får ta frem lilla lys og en lilla duk kanskje.. og henge opp adventsstjerna i vinduet?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 09:50   #107
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Nei, det kan du si. Jeg er lei av pøsregn og varme og lengter etter litt rim og julestemning..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 09:57   #108
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men får ta frem lilla lys og en lilla duk kanskje.. og henge opp adventsstjerna i vinduet?

Ja, du sier noe der. 10 plussgrader, og regnet høljer ned i bøtter og spann.

Jeg skal henge opp kalenderen til poden, ha på lilla duk og finne frem adventslysene. Og når jeg skal sette adventsstaken i vinduet, så må jeg ha frem de skjønne englene som skal stå under den, og da kan jeg jo like godt finne frem alle de andre skjønne englene mine ... Og så er jeg i gang da.

Gammel 30-11-06, 09:59   #109
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg pynter bittelitt nå til advent. Jeg har adventsstake og så har jeg laget meg en liten dekorasjon i en lilla glasskål med en svibel og mose og noe lilla og grønne greier. Julepynten skal i utgangspunktet ikke fram før lille julaften, men siden vi drar til mine foreldre da så blir det nok til at vi pynter til jul på bittelille julaften.

Jeg holder forresten på med en advendtskalender til min kjære samboer, og den blir så fiin! Nesten som en liten dekorasjon i seg selv.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 09:59   #110
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, du sier noe der. 10 plussgrader, og regnet høljer ned i bøtter og spann.

Jeg skal henge opp kalenderen til poden, ha på lilla duk og finne frem adventslysene. Og når jeg skal sette adventsstaken i vinduet, så må jeg ha frem de skjønne englene som skal stå under den, og da kan jeg jo like godt finne frem alle de andre skjønne englene mine ... Og så er jeg i gang da.

For ta en "raid" i morgen kveld jeg tenker jeg, etter at snuppa har lagt seg Ble jo nesten litt inspirert her!

Gammel 30-11-06, 10:01   #111
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Ja, takk for påminnelsen Muskat, jeg må jo ha adventsblomst også.

Gammel 30-11-06, 10:08   #112
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Ja, takk for påminnelsen Muskat, jeg må jo ha adventsblomst også.

Kanskje en svibel burde blitt kjøpt inn her og ja..

Gammel 30-11-06, 12:31   #113
Lotta
Fullverdig medlem

Lotta sin avatar

Hvor: Midt-norge
Lotta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kanskje en svibel burde blitt kjøpt inn her og ja..

Kan ikke ha svibel i huset pga da blir mannen potte tett.
Så det er litt synd da, for meg, men jeg holder slike borte for mannen sin del.
Han skal også få en trivelig jul.

Lotta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 12:41   #114
Muskat

Muskat sin avatar

Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lotta, her.

Kan ikke ha svibel i huset pga da blir mannen potte tett.
Så det er litt synd da, for meg, men jeg holder slike borte for mannen sin del.
Han skal også få en trivelig jul.

Hmm, mannen her har pollenallergi, kanskje han ikke tåler svibler? Jeg har aldri hatt det før. Jaja, jeg får bare vente og se når de springer ut om han reagerer på dem eller ikke.

Gammel 30-11-06, 12:44   #115
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Jeg er veldig glad i Sanintpaulia til advent:

Men lurer på om jeg ikke har begynt å like Amaryllis også:

... bare at den må være rød tror jeg.

Gammel 30-11-06, 12:51   #116
Muskat

Muskat sin avatar

Standard

Saintpaulia er kjempefine. Og så tror jeg at jeg skal kjøpe meg en Amaryllis eller to til jul.

Sist redigert av Muskat : 30-11-06 kl 13:03. Årsak: Jeg klarte å kopiere Desembermammas skriveleif.
Gammel 30-11-06, 14:09   #117
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Holder på å pynte nå jeg Skal reise bort i helgen.Koselig å komme hjem på søndag når alt er "klart".Så nå er det kommet opp stjerner i vinduene,og adventstaker i vinduene.Men tror ikke jeg tør å tenne dem før på søndag
Julegardiner på kjøkkenet er på plass,sjablonger i vinduet osv..Pleier alltid ta frem litt nisser til kjøkkenvinduet når jeg tar frem adventstakene,og dermed baller det på seg..Hmm skal prøve å vente til søndag,da er det jo tross alt den 3 desember og liksom lovlig.. Har fryktelig lyst til å gå ut å henge lysene på tujaen også,men kan vel ikke skjemme meg helt ut heller da..er jo ikke den første før i morgen.

Gammel 30-11-06, 14:41   #118
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har funnet frem jule-serviset, har lagt frem dukene+gardinene til stryking og skal avgårde for å kjøpe amaryllis i dag.

Kjøpte oss ny adventsstaken på Åhlèns i går, så nå blir det advent i heimen! :fornøyd:

Gammel 30-11-06, 16:19   #119
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg kjøpte meg lilla glassengel idag

Gammel 01-12-06, 14:56   #120
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Endelig 1. desember!

Ungenes adventskalendere er hengt opp og lysene i vinduene står klare. Avdensstaken ble satt fram i går kveld allerede og i vinduskarmen står 2 hvite amaryllis som kanskje springer ut i løpet av helga. Nå har jeg ikke tålmodighet til å vente lenger så da får det bare våge seg at det ikke er 1. søndag i advent ennå

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.