Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-10, 13:23   #1
Penelope
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2006
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Ja mulig sjokoladen gjorde den mektig.

For meg er 30x40 liten langpanne, og den som følger med ovnen en stor. Men det er vel bare forskjellig hva man er vant med.

Jeg baker den nok en gang til, og dobler da bunn og halverer kremen oppå. Bare for å se om jeg blir mer fornøyd da

Heisan

For å være VELDIG konkret:
Mener dere at det vil fungere med 2x oppskrift beregnet for 20x30 i en 36x40 form, samt med 1/2 x glasuroppskrift beregnet for 20x30 i en 36x40 form?

Takker.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 23:40   #2
Penelope
Superaktiv

Standard

For å svare meg selv, JA - det fungerer med 2x oppskrift beregnet for 20x30 i en 36x40 form, samt med 1 x glasuroppskrift beregnet for 20x30 i en 36x40 form.

Neste spørsmål er imidlertid om kaka tåler å stå en natt i kjøleskap - med glasur - men uten emballasje...?

Er supertakknemlig for svar.

Gammel 20-06-10, 13:49   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle oppskriftene på www.detsoteliv.no opererer med at 30 x 40 = stor langpanne, det samme gjør de aller fleste andre oppskrifter jeg har vært borti, så det er ganske standard.

Disse som følger med ovnen er jo enorme, og dessuten er det ikke alle man kan lage kaker i, min er ikke helt "oppreist" i en av kantene, så jeg lager ikke kake i den.

Gammel 20-06-10, 15:19   #4
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

I min barndom så var det bare en langpanne, og det var den som fulgte med komfyren. Men nå er jeg ikke den som baker så ofte nå til dags, så må vel bare venne meg til uttrykkene. Men fint at de har cm mål i alle fall. Det hjelper jo på.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 15:26   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, mamma brukte også den langpannen, hehe. Men tror det har forandret seg i de senere år, med tanke på hvor mye nytt som er kommet og hvor forskjellige langpannene til ovner er. På alle de tre komfyrene jeg har hatt etter at jeg flyttet hjemmefra, og på den mamma hadde sist, har langpannen vært laget slik at den ikke funker som kakeform. Den KAN funke altså, men den ene siden er "senket", den går skrått nedover slik at kakerøren skvulper over med en gang om det blir litt mye oppi. De er ikke beregnet som kakeformer, ser det ut til. Har man en langpanne der alle kantene er helt rette og like, er det jo perfekt kakeform det, bare man husker på at de fleste kakeoppskrifter i dag faktisk regner en 30 x 40-form som stor langpanne slik at kakene kan risikere å bli ganske lave ...

Gammel 30-06-10, 18:14   #6
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg laget denne superkaken, og familiemedlemmene er euforiske
Men jøss, det var mektige greier, gitt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 23:15   #7
Picayune
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2008
Picayune har et hav av muligheter foran seg
Standard

Den kaken var farlig god altså. Beste gulrotkaken jeg har smakt.

Picayune er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 23:28   #8
Filimo
Fullverdig medlem

Filimo sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: På landet ♥
Filimo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Og denne tråden ser jeg ETTER at jeg har kjøpt 1-2-3-gulrotkake på butikken...huff. Men neste gang....

Filimo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 23:41   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg har alltid min kake i kjøleskapet over natta, uten emballasje. Jeg emballerer stort sett alt jeg har i kjøleskapet alltid, men jeg er redd emballasje ødelegger glasuren oppå så den står i langpannen uten noe over.

Gammel 19-07-10, 23:43   #10
Penelope
Superaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har alltid min kake i kjøleskapet over natta, uten emballasje. Jeg emballerer stort sett alt jeg har i kjøleskapet alltid, men jeg er redd emballasje ødelegger glasuren oppå så den står i langpannen uten noe over.

TUSEN TAKK for svar
: Puster ut før selskap i morgen :

Gammel 03-02-12, 23:23   #11
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Denne står i ovnen nå. Kjører dobbel porsjon og stor form. Noen som har erfaring med steketid på stor porsjon? Den har stått inne 1t og 25min allerede og er fortsatt litt fuktig.

Edit: 5 min etter var den perfekt. Min ovn brukte da 1,5t på dobbelporsjon. Kjørte 185g, da jeg vet den er litt svakere enn en del andre ovner.

Sist redigert av Koko : 03-02-12 kl 23:31.
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 13:42   #12
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Ehhh, glem siste innlegg... Må bake igjen. Noen som vet steketid på dobbel porsjon?
Litt desperat her nå...

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 22:08   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen ting: Det er veldig, veldig godt å ha store, hakkede sjokoladebiter i i stedet for revet sjokolade. Jeg har bakt denne utrolig mange ganger og de som spiser kommenterer det alltid når sjokoladebitene er store. Jeg bruker 70% kokesjokolade.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 22:24   #14
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jepp, store sjokoladebiter!

Gammel 05-02-12, 00:32   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjør ikke noe om det er mer sjokolade heller. Det blir sjelden feil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.