Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rørlegger from hell!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-08, 15:49   #101
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørlegger from hell!

Er det mulig? Jeg dåner både over frekkhet og dårlige formuleringer.

Gammel 11-08-08, 16:00   #102
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

lykke til
synes brevet ditt var godt skrevet, hans derimot

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 16:00   #103
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mulig å være så fantastisk uprofesjonell?

Noe sier meg at de neppe kommer langt med dette, men søren for et pes du må igjennom.

Gammel 11-08-08, 17:41   #104
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Herregud for en dust. Vi hadde en lignende sak med en elektriker i fjor, og han ringte meg faktisk opp istedenfor å svare skriftlig. Men innholdet var mye av det samme. Vi betalte det vi syntes var rimelig og da ga han seg faktisk. Men fikk en rimelig sur mail.

Det er jammen bra at du tar dette opp på en skikkelig måte, det er mye lureri rundt omkring.

Håper det ordner seg.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 17:49   #105
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, herre fred.

Jeg kjenner jeg blir kvalm at den mailen du fikk. Jeg har selv hatt erfaring med en like ekkel, uproff og usmakelig person en gang, og dette bringer minnene tilbake. Så jeg føler virkelig med deg. Dette er ting som virkelig tærer på en. jeg håper derfor dette ordner seg raskt som fy, og selvsagt til din fordel. Jeg kan ikke se annet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 19:43   #106
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Stå på. Heia deg!

Gammel 11-08-08, 20:04   #107
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Kjære vene, for en tulling.
Ikke gi deg.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 20:35   #108
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Hun anbefalte meg nå å skrive et brev og sende pr post. I det brevet henviser jeg igjen til den muntlige avtalen som er bindende. Jeg ble i tillegg fortalt at det er jeg som forbruker som bærer bevisbyrden. Jeg bør nå ta kontakt med en annen rørlegger og be om pris på arbeidet som er gjort og hva en bytte av berederen ville ha kostet meg, for om mulig henvise til at hans anbefaling ikke var til mitt beste mtp hva dette kostet meg.

Jeg spurte om jeg burde betale noe på fakturaen og ble fortalt at det kunne være lurt å vise vilje til betaling. Betale n o e må jeg jo uansett gjøre. Jeg ble bedt om å vurdere hvor mye jeg ville betale, men det å legge seg på den prisen som ble antydet er jo rimelig. I tillegg kan jeg eventuelt strekke meg med 15% for å vise vilje til å få saken ut av verden.

Jeg er ganske overrasket over hva damen på forbrukerkontoret har sagt til det. For det første skal mail være like bra som brev, for det andre skal det være håndtverkeren som skal bære bevisbyrden fordi det er han som er den profesjonelle i denne saken. Når det gjelder dette med å betale kan jeg ikke skjønne at det å er "lurt å vise vilje til betaling". Poenget er jo ikke at du skal vise din betalingsevne, men at du er uenig i fakturaen. Som du selv sier, noe må du betale, men så lenge dere ikke er enig om summen må det jo være vanskelig å vite hva du skal betale.

Gammel 12-08-08, 12:18   #109
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er litt usikker på hva det vil utgjøre om en annen rørlegger prislegger dette arbeidet... For hva hvis prisen da viser seg å være så høy?

Det kan jo tyde på at det er rørleggeren som har tabbet seg ut med å gi deg ca priser på forhånd. Det er jo det som er saken her at du har fått et muntlig pristilbud og det har ikke rørleggeren fulgt. Han har vel glemt det like fort som han sa det, helt blendet av din vakre kropp

Jeg er helt sjokkert over svaret du fikk!! Mer uproft skal man lete lenge etter.
Ikke hva du trengte nå, Amor, men dette klarer du!! De har trøblet med feil dame!

Jeg ville også ha betalt inn noe nå og ansett som saken avsluttet slik som du sier. Og hvis de kommer med purring, ville jeg ha skrevet et brev som bestrider kravet.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 18:40   #110
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Takk igjen, alle sammen!

Jeg har bestemt meg for å betale inn det øverste av rørleggerens prisantydning som beløper seg på 6.000,- I tillegg betaler jeg 15% som er det meste han kan kreve uten å underrette meg om forhøyet pris i forhold til muntlig pris som han oppga. Dette beløpet går fra min konto til hans i morgen som er forfallsdato.

I tillegg sender jeg et brev. Jeg kommer til å gjenta noe vedrørende pragrafer jeg mener at han må forholde seg til og vise til min innbetaling. Jeg gir han 14 dager på å komme med motsvar. Mine allerede sendte brev er å anse som klage og det betyr at kravet ikke kan følges opp via inkassoselskap. Forsøker han seg på å sende saken til inkasso, så kommer han ingen vei. Den er å anse som stoppet pga tvisten allerede.

Jeg har ingenting å frykte hvis saken trekkes videre i systemet. Det tror jeg nok at rørleggeren vet også.

Jeg viser betalingsvilje og betaler iforhold til den prisen jeg fikk å forholde meg til. Da har jeg gjort mitt.

Makan til suppe

Gammel 12-08-08, 19:13   #111
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du burde hatt noe for tort og svie. En fra meg hjelper neppe, men tanken teller da litt...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 20:06   #112
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er veldig lurt av deg å betale maksbeløpet i henhold til lopven om håndverkertjenester. Jeg hadde en sak med en elektrikerregning i fjor, og da gjorde vi nettopp det: betalte avtalt beløp + 15 %. Jeg skrev også et brev og avsluttet med teksten "Dersom jeg ikke har hørt noe fra dere innen en uke, anser jeg saken som avsluttet." Det var en formulering jeg fikk fra en av de snille advokatdamene her inne.

Riktig lykke til.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 20:47   #113
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykke til!

Gammel 19-08-08, 00:43   #114
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Lykke til!!!!

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 10:49   #115
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du gjør veldig lurt i betale det du gjør nå. Lykke til!

Gammel 19-08-08, 11:32   #116
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Lykke til!

Gammel 19-08-08, 11:41   #117
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Lykke til, ja. Har du hørt noe mer fra ham?

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 11:50   #118
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jøye meg for en frekk og uproff rørlegger.

Stå på og masse lykke til.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 11:58   #119
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Hørt noe mer Amor?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 12:25   #120
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Rørlegger from hell!

Ja, hvordan går det?

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.