Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ny tråd: Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-08, 21:18   #1
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Repeterer Bly før jeg tar fatt på Bisettelsen.

Gammel 16-09-08, 14:43   #2
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Repeterer Bly før jeg tar fatt på Bisettelsen.

Lurer på om jeg burde gjort det før jeg kastet meg over Bisettelsen, for den har jeg litt problemer med gitt ... Forstår ikke handlingen i det hele tatt, så jeg lurer på om det er noe i Bly jeg burde huske

Ellers leser jeg Hemmeligheten, eller The Secret som jo er så populær "over there". Litt skeptisk kan man si, det er for lettvint hvis det som står der stemmer.

Savner å lese en fengende bok, har ikke funnet noe som har falt så veldig i smak i det siste.

Gammel 07-09-08, 21:38   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ferdig med fruen til den tidsreisende nå. Samt halvveis i "Yoga School Dropout" som ikke fenger så mye som jeg hadde håpet. På bordet ligger også Dame-detektivbyrå og Bill Brysons lille vitenskapsoppsummering "Short history of nearly everything" (som ved første øyekast virker litt vel enkel - men det blir kanskje bedre etterhvert?)

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 07-09-08, 23:09   #4
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser Never let me go av Kazuo Ishiguro. Liker den godt.

Gammel 07-09-08, 23:17   #5
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Leser Donald og Pondus og slikt... Vanligvis leser jeg bøker i fleng, men har ikke funnet "BOKEN" ennå, så er litt tørrlagt bokoholiker akkurat nå! Men skjønner at denne tråden kan hjelpe meg på vei!

Gammel 09-09-08, 12:55   #6
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå leser jeg Livstid av Lisa Marklund. Elsker hennes bøker. Og så leser jeg den siste i Stieg Larsson-trilogien.

Gammel 09-09-08, 13:00   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vetle Lid Larssen: Norske helter. Litt foreløpig, må jeg si.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 09-09-08, 14:06   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg må gi Wally Lamb på båten hvis de resterende 900 sidene skal være like seigt deprimerende som de første 100 eller så. I realiteten leser jeg Thursday Next-bøkene til Jasper Fforde om igjen – nå er jeg på The Well of Lost Plots. (Det går jo ikke an å ikke lese hele serien om igjen. :tvangsnevrotiker: )

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 09-09-08, 14:07   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inspirert av omtale her på forumet, bl.a., har jeg dessuten bestilt meg de fire første bøkene til Camilla Läckberg på svensk. Kan jeg glede meg, eller?

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 09-09-08, 14:13   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt Saxegaard-bøker for nesten 2000 kroner den siste måneden og har et nostalgikick av dimensjoner. Innimellom later jeg som jeg leser Den lukkede bok av Jette Kårsbøl, men jeg tror seriøst at jeg må ha lesebriller. Jeg sliter skikkelig med at det er så liten skrift i pocketbøkene og surrer med linjene. Ikke gøy.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 09-09-08, 17:14   #11
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har dumpet Potter på lydbok, orket ikke stemmen på mannen :agh:, til fordel for boken.

Gammel 09-09-08, 20:31   #12
Luba
Her er jeg

Luba sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Luba har et hav av muligheter foran seg
Standard

Akkurat nå leser jeg 2 bøker: Gulldronning, Perledronning, som er fantastisk, og Kineseren av Mankell som er helt ok.

Luba er ikke aktiv  
Gammel 09-09-08, 20:35   #13
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luba, her.

Akkurat nå leser jeg 2 bøker: Gulldronning, Perledronning, som er fantastisk, og Kineseren av Mankell som er helt ok.

Den leste jeg ut forrige uke og den kommer ikke til å slippe meg helt på en stund. M. Skjelbred skriver helt fantastisk vakkert om en forferdelig historie.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv  
Gammel 09-09-08, 20:54   #14
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Jeg har nettopp begynt på "Beatles" på nytt igjen.
Den var en fantastisk leseopplevelse da jeg var fjortis, og det er den visst enda.

Gammel 09-09-08, 23:35   #15
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på med Hodejegerne av Jo Nesbø.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 12-09-08, 13:56   #16
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Da har jeg forlatt Perez på Shetland, og drar videre til De gales øy.

Turte er ikke aktiv  
Gammel 12-09-08, 21:28   #17
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

Fortell meg hva du synes om de Gales øy når du har lest litt.
Jeg har vel lest ca 100 sider før jeg la den bort. blir den bedre etterhvert kan jegjo lese den ferdig.

:venter spent:

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 12-09-08, 22:12   #18
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

Åh!

Det er en av mine desidert beste krimleseopplevelser.

Gammel 12-09-08, 14:08   #19
Flo
Aktiv

Flo sin avatar

Flo er litt kul
Standard

"Familien Lament" av George Hagen. Veldig fin, snart ferdiglest. "Saman er ein mindre aleine" har jeg begynt på, men bare lest litt. Får ta den etterpå. Kjekt å finne anbefalinger i denne tråden, har ikke lest så mye i det siste, og da er det godt med litt inspirasjon for å komme i gang igjen! (Men sliter litt med at jeg blir fullstendig hekta når jeg liker en bok, kan sitte opp til kl tre om natten bare for å få lest ferdig en spennende eller medrivende historie... Litt derfor jeg holder meg helt unna bøker i perioder)

Flo er ikke aktiv  
Gammel 12-09-08, 22:18   #20
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er midt inne i Den mørke materien nå. Holder på med Den skarpeste kniven. Fantasy passer meg godt, og får gode gamle Narniavibber av dette, bare litt motsatt.

Får ikke lest så mye nå, men leser på buss til jobb, og mens jeg går fra busstoppen og opp til skolen. -Finnes det andre vandrende lesere her?

Sist redigert av Kaija : 16-09-08 kl 00:28.
Kaija er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
bøker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.