Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du på hjelpere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tror du på hjelpere?
Ja 67 38,29%
Nei 75 42,86%
Vet ikke 33 18,86%
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-06, 11:31   #1
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på hjelpere?

Jeg tror litt, tror jeg

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 11:48   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hvis JEG hadde sagt det, så hadde jeg definitivt blitt oppfattet som arrogant!

:tørker tårene:

Jeg lo høyt når jeg leste den setningen der jeg også. Og ja, jeg er ganske arrogant når det kommer til dette temaet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 14:17   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er ikke overtroisk.

Gammel 19-11-06, 16:34   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er faktisk blitt spådd en gang, av ei venninne av min tante. Hun kom med intime detaljer som ingen andre enn jeg og evt. min mann vet om, ikke min tante heller. Så hun kan umulig ha fått denne informasjonen av noen andre enn meg og min mann, og min mann har hun aldri møtt og jeg vet jo selvsagt at jeg ikke har fortalt henne det, hadde jo ikke engang møtt henne selv før "seansen". Jeg skulle også få barn i 2003, noe jeg lo litt av for jeg trodde det kom til å gå mye lenger tid før jeg ble mamma. Men i 2003 kom mitt første barn (jeg ble spådd i 1998). Litt morsomt.

Healing har jeg også vært borti, både jeg og min mor. Det er såpass sterke opplevelser at jeg VET at det er noe i det. Det er mye humbug der ute, men jeg vet at det finnes seriøse utøvere også. Har jo tross alt opplevd det selv.

Gammel 19-11-06, 17:42   #5
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg tror på slike ting, men jeg skulle ønske jeg ikke gjorde det for det skremmer meg veldig.

Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 23:44   #6
Siv
Passiv

Standard

Ja det tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 00:47   #7
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Ja det gjør jeg.

Jeg spør ofte hjelperne mine til råds når jeg mediterer...........

Gammel 26-11-06, 00:12   #8
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Jeg velger å ikke tenke på slikt,sier til meg selv at jeg ikke tror på det.Vil ikke tro på det.Alt slik må holde seg langt unna meg,jeg hadde ikke tålt det,rett og slett.Blir lammet av skrekk bare ved tanken.
Har hørt noe om at "de"hjelpere,energier,døde osv...bare viser seg for folk som kan tåle slikt,så da er det ingen fare for at jeg vil oppleve det.
Takk og pris.

Gammel 26-11-06, 00:17   #9
Tia
Fullverdig medlem

Tia sin avatar

Tia er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178647

Tror du at alle har hjelpere?

Nei.

Tia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 00:42   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vet ikke, men vet at mange klarer å hente krefter de ikke trodde de hadde i krisesituasjoner, er det hjelpere eller er det menneskets natur?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 01:23   #11
Lotta
Fullverdig medlem

Lotta sin avatar

Hvor: Midt-norge
Lotta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, jeg tror på hjelpere, eller ånder.

Lotta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 01:53   #12
Arachnida
Nybegynner

Arachnida sin avatar

Arachnida har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gammel 26-11-06, 02:39   #13
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vet ikke hva jeg tror, så jeg svarte nei, men samtidlig er jeg litt åpen for at det finnes mer mellom himmel og jord som ikke kan forklares,

Gammel 26-11-06, 03:43   #14
Saga
Nybegynner

Saga sin avatar

Saga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, det gjør jeg.

Saga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 15:10   #15
to hen
***al-logisk

to hen sin avatar

Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Det litt flytende ved det å tro på hjelpere, spøkelser, julenissen eller Tor med Hammeren er at kunnskapen om dem er så personlig at de ikke lar seg diskutere. Ofte sier man at "finnes mer mellom himmel og jord enn det vi kan forstå". Greit nok, men prinsipielt tror jeg ingen fenomener som foregår innenfor vårt erkjennelsesapparat ikke kan la seg forstå rasjonelt.

Det er ikke mange som tror på Tor med Hammeren i dag men i sin tid var dette et forsøk på å forklare det tilsynelatende uforklarlige. Det var et uttrykk for et mer generelt menneskelig ønske om å forstå verden rundt seg og fenomenene i den.

Det er mye jeg ikke forstår her i livet, men jeg ønsker likevel ikke å la det uforståelige bli en forklaring i seg selv. Jeg ønsker begrunnelser for min tro. Å tro på noe som er godt begrunnet er uforenlig med visse typer overtro. Hvis det på den annen side viser seg at det er sant at vi har hjelpere, og dette så er godt begrunnet, vil jeg tro på det. Sann, begrunnet tro.

Før dette skjer får dere ha meg unnskyldt.

Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:52   #16
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Ja, jeg tror det er mye mellom himmel og jord og har selv opplevd ting som gjør at jeg vet.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 17:28   #17
Dragonfly
Passiv

Standard

Ja jeg tror vi har hjelpere rundt oss.

Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 21:49   #18
Tik
Trønder

Tik sin avatar

Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Jeg tror på hjelpere,engler osv

Gammel 26-11-06, 21:51   #19
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tror ikke på hjelpere. Jeg ville ha likt å trodd, men jeg gjør det ikke.

Gammel 30-11-06, 02:44   #20
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil gjerne ha kontakt med mine hjelpere, men jeg tror de vet at jeg formidler innenifra at jeg ikke tør, selvom jeg tror selv at jeg er åpen for det.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.