Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva har dere til middag julaften?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-08, 16:14   #101
Flo
Aktiv

Flo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Flo er litt kul
Standard

Sv: Hva har dere til middag julaften?

Vokste opp med ulike middager etter hvilken side av familien vi feiret med. Det varierte i torsk, pinnekjøtt, ribbe og stek, så vi hadde virkelig ingen tradisjon knyttet til en bestemt rett. Nå er det pinnekjøtt hver jul, hadde blitt veldig lei meg om jeg måtte spist noe annet!

Gammel 10-11-08, 16:45   #102
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden vi har hatt julen hos oss etter at vi fikk barn, så er det inngått kompromiss etter Ole Brumms hode:

Både ribbe og pinnekjøtt, med alt tilbehør til.

Nå vil ingen av sidene bytte tilbake, og alle vil ha alt.

Forsøkte foreslå at vi gikk tilbake til en av delene annet hvert år (siden alle spiser begge deler), men ble nedstemt.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 17:20   #103
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Juletorsk.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 17:30   #104
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vokst opp med ribbe, medisterkaker og julepølse med alt tilbehør.

Mannen derimot har ingen fast mattradisjon på julaften, men er vi sammen med hans familie blir det stort sett pinnekjøtt julaften.

Første juledag har vi den tradisjonelle brunsjen med absolutt alt av pålegg, sild og godiser, og selvsagt ribbe, medisterkaker og julepølser da og.

Andre juledag er vi fast hos svigers på kalkun.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 18:01   #105
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pinnekjøtt skal vi ha!

Jeg har vokst opp med ribbe på julaften hvert år, men nå som vi skal starte feringen av jul hjemme hos oss selv, blir det pinnekjøtt. Dette er fordi de eldste kun liker pinnekjøtt, mannen min foretrekker pinnekjøtt men liker begge deler og for meg går det helt fint med pinnekjøtt - er godt det også. Kan ikke akkurat ha en middag som ikke ungene vil ha.

Gammel 10-11-08, 22:07   #106
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Ribbe er tradisjonen her. Om vi har det, eller om vi er hos våre foreldre.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 22:14   #107
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ribbe, medisterkaker, pølse, surkål, poteter, flatbrød, tyttebær, sennep og brun saus. Og heldigvis er det tradisjonen i begge familier!

Gammel 10-11-08, 22:37   #108
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Med ister. Yay.

Gammel 10-11-08, 22:38   #109
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Ribbe, medisterkaker og grove pølser. Med surkål, rødkål, sennep og poteter. Jeg kunne gjerne spist pinnekjøtt, men får ikke lov til å tukle med tradisjonene.

Samme her....bare at jeg ikke kunne tenke meg pinnekjøtt på julaften.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-08, 22:44   #110
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Ribbe med tilbehør.

Gammel 10-11-08, 22:52   #111
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Varierer etter hvor vi er.

Pinnekjøtt, ribbe eller lammelår. (Synes pinnekjøtt er best julaften)

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:57   #112
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Går i ribbe på julaften. Favoritten min, kalkun med waldorfsalat, spiser vi på nyttårsaften.

venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:59   #113
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nå har vi blitt så fråtsende at vi har alle julemiddagene i løpet av jula, det er helt vilt egentlig synes jeg, men vi har alltid ribbe, pinnekjøtt og kveite i løpet av julen og kalkun på nyttårsaften.

Sånn er det her også. Men vi har alltid ribbe på julaften.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.