Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2009

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-09, 15:00   #1
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg har lest:
1. Ute og stjæle hester-
2. Snømannen - Jo Nesbø

3. Livstid - Liza Marklund

Gammel 25-01-09, 19:30   #2
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Åsa Linderborg - Meg eier ingen

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 01:59   #3
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

1. Åsa Linderborg - Meg eier ingen Denne likte jeg veldig godt!
2. Gunhild Øyehaug - Vente, blinke Denne likte jeg sånn passelig godt.

Sist redigert av Bærekraftig : 03-02-09 kl 19:05.
Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 02:08   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

1. Åsa Linderborg - Meg eier ingen
2. Gunhild Øyehaug - Vente, blinke

Denne boken har jeg store forventninger til, gleder meg til å få lest den. Synes du den var bra?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 01:00   #5
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest:
1. Ute og stjæle hester-
2. Snømannen- Jo Nesbø
4. Marekors- Jo Nesbø

Gammel 28-04-09, 13:50   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. J.K. Rowling: Harry Potter and the Deathly Hallows (jeg leste nemlig Tales of Beedle the Bard i jula, og fant ut at jeg ikke husket mer enn ca. halvparten av plottet i HP7, og sånn kan vi ikke ha det når jeg har etablert meg som HP-guru for storesøster).

2. Per Petterson: Ut og stjæle hester.
Dette var typisk en sånn bok jeg hadde utsatt å lese fordi alle skrøt sånn av den, men denne gangen hadde de så rett, så rett. En genistrek av en bok om sterke følelser som ingen, absolutt ingen av hovedpersonene hadde ord for eller i det hele tatt prøvde å sette ord på. Sånn sett minte den meg mye om Brokeback Mountain i stemning. Og om hvordan én sommer da hovedpersonen var 15 klarte å overskygge de over 50 årene som kom etter.

3. Sadie Jones: The Outcast.
Medrasket fra bokhandel fordi jeg vagt kunne huske å ha lest noe om den, men ingen fulltreffer. Det beste man kan si, er vel at den hadde masse driv – jeg flådde igjennom og måtte lese ferdig til langt på natt. I likhet med Ut og stjæle hester er dette en historie om ordløse, undertrykte følelser, men veldig mye svakere gjennomført. Endimensjonale og ikke altfor overbevisende personer, dessuten en temmelig teit happy ending. Men godt skrudd sammen.

4. Alexander McCall Smith: Blue Shoes and Happiness.
Ikke av de beste i serien.

5. Quentin Patrick: Døden på asylet.
Dette er en gammel favoritt fra tenåra, som jeg har lett etter i årevis, og selvsagt fant i en kasse i kjelleren nå da vi flyttet. Plottet er fortsatt gøy, men det er jo alltid litt nedslående å se hvor sjablongaktige noen av disse gamle yndlingskrimmene fra fortida egentlig er. Og for noen kjønnsroller!

6. Rohinton Mistry: A Fine Balance.
Denne tok tid å lese, monumental som den er, men du verden, den var vel verdt det. Veldig interessante og vinnende personer som opplever en liten oase av lykke og så blir eller ikke blir knust av et overveldende brutalt, kaotisk, lov- og nådeløst India på 70-tallet. Sånn at man lurer litt på hva vi bortskjemte vesterlendinger egentlig har å skrive romaner om.

7. Connie Willis: Bellwether.
Jeg brukte så lang tid på Mistry at jeg fortjente et hjertelig gjensyn med denne. Vanvittig morsom for alle som noen gang har søkt om forskningsmidler. Og alle som har en ledelse som har vært på kurs. Romantisk også.

8. Dorothy L. Sayers: Murder Must Advertise.
N-te gjensyn med høyt elsket favoritt. Det er Wimsey, verdens beste fiksjonsdetektiv, det er hylende morsom satire over reklamebransjen (som etter alt å dømme ikke har forandret seg så altfor mye siden 1930-tallet), det er mord, og det er cricket. Verdens mest ubegripelige sport. Man kan ikke annet enn å elske denne boka.

9. Vikas Swarup: Q & A.
Hvis man absolutt skal se filmatiseringer av bøker, er det slett ikke dumt å se filmen først. Det fungerte veldig bra her, siden Slumdog Millionaire egentlig forteller en ganske annen historie, og kanskje en bedre historie? Kontrastene er mye råere i filmen, følelsene sterkere. Men jeg likte boka også, veldig godt. Dessuten leste jeg hele på én dag, kryss i taket! Det var lenge siden sist.

10. Terry Pratchett: The Last Continent.
Dette er nok en av Pratchett-ene jeg har likt minst, jeg synes Unseen University-gjengen gjør seg best i ganske små doser. Og ikke har jeg noe særlig sterkt forhold til Australia heller. Men man kan jo ikke annet enn å le seg fordervet når Pratchett sammenligner mennesket med blekkspruten:

Opprinnelig lagt inn av Vår mann

The ability to ask questions like “Where am I and who is the ‘I’ that is asking?” is one of the things that distinguishes mankind from, say, cuttlefish.*

* Although of course it’s not the most obvious thing and there are, in fact, some beguiling similarities, particularly the tendency to try to hide behind a big cloud of ink in difficult situations.

11. Markus Zusak: The Book Thief.
Jeg blir alltid litt mistenksom når veldig mange forskjellige folk anbefaler en bok, men jeg røyk nå på denne likevel. Og det var bra. Jeg falt pladask med en gang, både for fortellermåten og alle hovedpersonene. Rosa Hubermann må være det mest usannsynlige morsidealet jeg noen gang har vært borti. Og så er det noe med far-datter-skildringer, altså. Jeg er svak for dem.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 23:00   #7
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. "Venstre hånd over høyre skulder" av Selma Lønning Aarø
2. " Drep ikke en sangfugl" av Harper Lee
3. "Skogen" av Tana French
4. "Ondskapens hjerte" av Chelsea Cain
5. "Tyskerungen" av Camilla Läckberg
6. "Ligger i grønne enger" av Anne B. Ragde

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 09:17   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. J.K. Rowling: Harry Potter and the Deathly Hallows (jeg leste nemlig Tales of Beedle the Bard i jula, og fant ut at jeg ikke husket mer enn ca. halvparten av plottet i HP7, og sånn kan vi ikke ha det når jeg har etablert meg som HP-guru for storesøster).

2. Per Petterson: Ut og stjæle hester.
Dette var typisk en sånn bok jeg hadde utsatt å lese fordi alle skrøt sånn av den, men denne gangen hadde de så rett, så rett. En genistrek av en bok om sterke følelser som ingen, absolutt ingen av hovedpersonene hadde ord for eller i det hele tatt prøvde å sette ord på. Sånn sett minte den meg mye om Brokeback Mountain i stemning. Og om hvordan én sommer da hovedpersonen var 15 klarte å overskygge de over 50 årene som kom etter.

3. Sadie Jones: The Outcast.
Medrasket fra bokhandel fordi jeg vagt kunne huske å ha lest noe om den, men ingen fulltreffer. Det beste man kan si, er vel at den hadde masse driv – jeg flådde igjennom og måtte lese ferdig til langt på natt. I likhet med Ut og stjæle hester er dette en historie om ordløse, undertrykte følelser, men veldig mye svakere gjennomført. Endimensjonale og ikke altfor overbevisende personer, dessuten en temmelig teit happy ending. Men godt skrudd sammen.

4. Alexander McCall Smith: Blue Shoes and Happiness.
Ikke av de beste i serien.

5. Quentin Patrick: Døden på asylet.
Dette er en gammel favoritt fra tenåra, som jeg har lett etter i årevis, og selvsagt fant i en kasse i kjelleren nå da vi flyttet. Plottet er fortsatt gøy, men det er jo alltid litt nedslående å se hvor sjablongaktige noen av disse gamle yndlingskrimmene fra fortida egentlig er. Og for noen kjønnsroller!

6. Rohinton Mistry: A Fine Balance.
Denne tok tid å lese, monumental som den er, men du verden, den var vel verdt det. Veldig interessante og vinnende personer som opplever en liten oase av lykke og så blir eller ikke blir knust av et overveldende brutalt, kaotisk, lov- og nådeløst India på 70-tallet. Sånn at man lurer litt på hva vi bortskjemte vesterlendinger egentlig har å skrive romaner om.

7. Connie Willis: Bellwether.
Jeg brukte så lang tid på Mistry at jeg fortjente et hjertelig gjensyn med denne. Vanvittig morsom for alle som noen gang har søkt om forskningsmidler. Og alle som har en ledelse som har vært på kurs. Romantisk også.

8. Dorothy L. Sayers: Murder Must Advertise.
N-te gjensyn med høyt elsket favoritt. Det er Wimsey, verdens beste fiksjonsdetektiv, det er hylende morsom satire over reklamebransjen (som etter alt å dømme ikke har forandret seg så altfor mye siden 1930-tallet), det er mord, og det er cricket. Verdens mest ubegripelige sport. Man kan ikke annet enn å elske denne boka.

9. Vikas Swarup: Q & A.
Hvis man absolutt skal se filmatiseringer av bøker, er det slett ikke dumt å se filmen først. Det fungerte veldig bra her, siden Slumdog Millionaire egentlig forteller en ganske annen historie, og kanskje en bedre historie? Kontrastene er mye råere i filmen, følelsene sterkere. Men jeg likte boka også, veldig godt. Dessuten leste jeg hele på én dag, kryss i taket! Det var lenge siden sist.

10. Terry Pratchett: The Last Continent.
Dette er nok en av Pratchett-ene jeg har likt minst, jeg synes Unseen University-gjengen gjør seg best i ganske små doser. Og ikke har jeg noe særlig sterkt forhold til Australia heller. Men man kan jo ikke annet enn å le seg fordervet når Pratchett sammenligner mennesket med blekkspruten:

Opprinnelig lagt inn av Vår mann

The ability to ask questions like “Where am I and who is the ‘I’ that is asking?” is one of the things that distinguishes mankind from, say, cuttlefish.*

* Although of course it’s not the most obvious thing and there are, in fact, some beguiling similarities, particularly the tendency to try to hide behind a big cloud of ink in difficult situations.

11. Markus Zusak: The Book Thief.
Jeg blir alltid litt mistenksom når veldig mange forskjellige folk anbefaler en bok, men jeg røyk nå på denne likevel. Og det var bra. Jeg falt pladask med en gang, både for fortellermåten og alle hovedpersonene. Rosa Hubermann må være det mest usannsynlige morsidealet jeg noen gang har vært borti. Og så er det noe med far-datter-skildringer, altså. Jeg er svak for dem.

12. Douglas Adams: The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy.
For å forbedre allmenndannelsen min. Og ja, den er veldig morsom (skjønt jeg tror jeg allerede hadde lest ca. 50 % av den fra før i form av sitater).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 06-05-09 kl 23:51.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 22:02   #9
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

1. Gert Nygårdshaug: Prost Gotvins geometri

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 21:04   #10
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

1. Gert Nygårdshaug: Prost Gotvins geometri. Terningkast: 2
2. Markus Zusak: Boktyven. Terningkast: 5

Gammel 15-02-09, 22:30   #11
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Ken Follet World without End. Jeg elsket Pillars of the Earth i hine hårde dager, og gledet meg til denne. Litt nedsig, litt stereotype figurer, men jeg var opptatt av historien.

2. Terry Pratchett Maskerade. Jeg ler og koser meg. Pratchett skuffer aldri!

3. Allan Bennett The Uncommon Reader. Om dronning Elizabeth som oppdager litteraturens gleder. Artig liten bok

4. C.J. Sansom Winter in Madrid. Spennende, trist, interessant og med ny (for meg) kunnskap om den grusomme borgerkrigen.

5. Mari Jungstedt Den som ingen ser. Grei krimbok. Jeg kommer sikkert til å lese flere av henne.

6. Maeve Binchy Nights of Rain and Stars. En skuffelse. Jeg pleier å like bøkene til Binchy, men denne var platt og kunne knapt gått som føljetong i ukeblad.

Sist redigert av nolo : 16-02-09 kl 13:02.
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 22:22   #12
Noba
🎈

Noba sin avatar

Standard

1. Gert Nygårdshaug: Prost Gotvins geometri. Terningkast: 2 (forsåvidt en ok bok, men det ble altfor mye religiøse fablerier for meg, likte Mengele Zoo veldig mye bedre)

2. Markus Zusak: Boktyven. Terningkast: 5 (nydelig og utrolig sterk bok, klarte ikke å legge den vekk)

3. Cecilia Samartin: Drømmehjerte. Terningkast: 4/5 (denne likte jeg kjempegodt, den var lettlest og historien fenget meg, minst like bra som Señor Peregrino)

Gammel 25-02-09, 00:01   #13
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Noba: Takk for boktips!

Så fint at det er så mange som gidder å skrive litt om bøkene dere har lest, jeg setter i alle fall kjempestor pris på det, selv om det bare er en kort kommentar. Grønnprikk til alle dere!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 12:11   #14
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

1. Ute og stjæle hester - Per Petterson
2. Snømannen - Jo Nesbø
4. Marekors - Jo Nesbø
5. Blodsbånd, bok nr 40 i serien Ingebjørg Olavsdatter av Frid Ingulstad
6. Frelseren - Jo Nesbø
7. Boktyven - Markus Zusak

Gammel 01-04-09, 00:14   #15
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

1. Mørkemannen av Unni Lindell. Veldig spennende, litt teit slutt, men et godt plott.
2. Kongemordet av Hanne-Vibeke Holst. Frittstående oppfølger til Kronprinsessen. En kjempebra bok, veldig spennende!
3. The Ignorance of Blood av Robert Wilson. Siste av fire bøker om Javier Falcon (jeg blir helt deppa av tanken på at det ikke skal komme fler...) Utrolig spennende og velskrevet!
4. The Private Lives of Pippa Lee av Rebecca Miller. Fantastisk bok! Anbefales virkelig. Og nå ble jeg glad ettersom jeg så den kommer som film med Robin Wright Penn og Keanu Reeves

La Dronningeofret av H-V Holst til side mens jeg begynte på Pippa, men nå står den eller Vente, Blinke av Gunhild Øyehaug for tur.

Gammel 11-04-09, 10:04   #16
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. "Venstre hånd over høyre skulder" av Selma Lønning Aarø
2. " Drep ikke en sangfugl" av Harper Lee
3. "Skogen" av Tana French

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 22:46   #17
Noba
🎈

Noba sin avatar

Standard

1. Gert Nygårdshaug: Prost Gotvins geometri. Terningkast: 2 (forsåvidt en ok bok, men det ble altfor mye religiøse fablerier for meg, likte Mengele Zoo veldig mye bedre)

2. Markus Zusak: Boktyven. Terningkast: 5 (nydelig og utrolig sterk bok, klarte ikke å legge den vekk)

3. Cecilia Samartin: Drømmehjerte. Terningkast: 4/5 (denne likte jeg kjempegodt, den var lettlest og historien fenget meg, minst like bra som Señor Peregrino)

4. Stieg Larsson: Menn som hater kvinner. Terningkast 5 (kjempebra, spennende og engasjernede krim)

5. Stieg Larsson: Jenta som lekte med ilden. Terningkast 4 (veldig bra denne også, men et hakk under Menn som hater kvinner)

6. Camilla Läckberg: Tyskerungen. Terningkast 3 (bra bok og fin tidtrøyte, og jeg kan godt lese mer av henne, men jeg synes hun er litt oppskrytt)

Gammel 24-06-09, 22:49   #18
Noba
🎈

Noba sin avatar

Standard

4. Stieg Larsson: Menn som hater kvinner. Terningkast 5 (kjempebra, spennende og engasjernede krim)

5. Stieg Larsson: Jenta som lekte med ilden. Terningkast 4 (veldig bra denne også, men et hakk under Menn som hater kvinner)

6. Camilla Läckberg: Tyskerungen. Terningkast 3 (bra bok og fin tidtrøyte, og jeg kan godt lese mer av henne, men jeg synes hun er litt oppskrytt)

7. Stieg Larsson: Luftslottet som sprengtes. Terningkast 3 (spennende på slutten, men veldig langtekkelig i perioder)

Gammel 14-01-09, 22:04   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker nye innlegg etter hver nye leste bok. Dette fordi det krever mye energi å holde orden på foregående innlegg. Trådstarter har fortsatt ikke lest en eneste bok, men holder på med en altså. :forsikrer:

Gammel 15-01-09, 15:47   #20
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Håkan Nesser: En helt annen historie
2. Johan Falkberget: Den fjerde nattevakt

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.