Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 13:50   #1
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Forsåvidt et godt poeng - men på den andre siden vil jeg påstå at flertallet av oss IKKE forsker frem kreftmedisiner, selv om vi har både strøm, internett og alt av moderne fasiliteter. Sånn som jeg, som ikke er kreftforsker, bidrar sånn sett ikke til fremskritt i samfunnet uansett. Jeg bidrar derimot til forbruk og global oppvarming. Hurra for meg, liksom.

Men hvis du hadde vært bonde, ville det vært et poeng at du klarte å dyrke litt mer enn du selv forbrukte, slik at du kunne holde liv i en kreftforsker, eller noen med et annet yrke vi faktisk føler at vi trenger. Politifolk, brannvesen, leger, lærere...

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:54   #2
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men hvis du hadde vært bonde, ville det vært et poeng at du klarte å dyrke litt mer enn du selv forbrukte, slik at du kunne holde liv i en kreftforsker, eller noen med et annet yrke vi faktisk føler at vi trenger. Politifolk, brannvesen, leger, lærere...

Joda. Men for å bruke programmet fra i går som eksempel - jeg tror ikke at når man bor sånn til at man egentlig har bruk for verken brannvesen eller politi. De må nok klare seg selv. Samme med lærere, dette har de valgt bort. Lege kan alle få bruk for, det er klart. Men jeg mener at det er en viss sammenheng mellom økende urbanisering i verden på den ene siden, og økt forbruk, økt kriminalitet, økt forurensning på den andre siden.

Jeg tror ikke (og ønsker ikke) at det er mulig å snu utviklingen, vekk fra urbaniseringen, og tilbake til det enkle livet på landet. Men tanken er likevel fascinerende. Om Norge hadde blitt utsatt for terrorangrep og mistet både strøm, kommunikasjon og vannforsyning, så ville fortsatt Jenny og familien greid seg.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:46   #3
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Finnes det ingen mellomting mellom forkastelig og imponerende for deg Bina?

Joda, men da ville jeg trodd at du var mindre kritisk.

Gammel 19-01-09, 13:50   #4
bina
Ustabil

Standard

OK, deg om det.

Men du sier jo ikke hva du faktisk mener? Du forventer at jeg skal gjette meg til det - men hvis jeg gjetter galt, så "Ok, deg om det"?

Gammel 21-01-09, 21:44   #5
Sulphur
Plæstic pusher

Sulphur sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

http://www.mylifeoftravel.com/ViewJo...c-1baa9ef1ba10

Jeg glemte å legge inn adressen til selve bloggen, ja. Good thinking, sulph.

Jeg ble ganske så sjokkert over lesningen, ja. Men det var veldig interessant. Kunne godt tenke meg å WWOOF'e, men det tror jeg måtte bli i et annet liv.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 23:29   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Har lest meg gjennom hele bloggen. Slett ingen dans på roser, og helt horrible arbeidsbetingelser.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.