|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anbefal meg en trist eller følelsesnær bokAv en eller annen grunn har jeg behov for å lese dypere bøker som spiller på følelser, det trenger ikke være en sann historie, men noe som rører meg. Jeg har nettopp lest "Bedøvelse" av Elin Brodin og trenger en bok i samme gate. Jeg orker ikke lese lange tunge bøker for tiden, trenger noe relativt lett.
|
|
|
|
#3 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en trist eller følelsesnær bok"Året med tusen dager" av Berit Dægnes. Fantastisk bok, og helt sann. Veldig trist.
|
|
|
#5 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Anbefal meg en trist eller følelsesnær bok"Veien til Karlsvogna". (Jeg tror det er det den heter.) Den er skrevet av en journalist som følger konas kamp mot kreft.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Anbefal meg en trist eller følelsesnær bokBegge de ovennevnte er sterke bøker. Jeg anbefaler Idas dans. |
|
|
|
#9 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Anbefal meg en trist eller følelsesnær bokHvis du ønsker en sterk, men lett bok vil jeg anbefale Bienes hemmelig liv. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en trist eller følelsesnær bokIdas dans er kjempefin ja. Jeg likte også veldig godt Bienes hemmelige liv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Anbefal meg en trist eller følelsesnær bokBienes hemmelige liv er en vakker, gripende bok |
|
|
|
|
|
#15 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg en trist eller følelsesnær bok
Forfatter? Kan du si litt om hva slags type bok det er?
|
|
|
|
#16 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...oduktId=144022 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Anbefal meg en trist eller følelsesnær bokHar du lest Den lukkede bok? Den satte seg hos meg i hvert fall.
|
|
|
#18 |
|
ekstremt trøtt
|
Jeg likte også den.
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Anbefal meg en trist eller følelsesnær bokJeg leser for tiden trilogien "Nattens brød" av Johan Falkberget. Den har tungt språk, men det er få bøker som griper meg så sterkt som Falkbergets. De har en dybde, symbolikk og realisme som overgår det meste. Det blir en litt annen sjanger enn de bøkene som er nevnt over. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Anbefal meg en trist eller følelsesnær bokAlt av Ari Behn. Det er triste greier, det.
|
![]() |
|
|