|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Deltagelse i dåpsseremonien | |||
| Det er obligatorisk å delta i kirken/dåpsseremonien. |
|
73 | 29,67% |
| Det er ikke obligatorisk, men jeg synes man bør. |
|
137 | 55,69% |
| Det er helt valgfritt om man vil delta i kirken/dåpsseremonien eller ikke. |
|
30 | 12,20% |
Sette sine ben i en kirke?
|
|
4 | 1,63% |
| Dustepoll/Jeg omgås ikke folk som døper ungene sine. |
|
2 | 0,81% |
| Deltakere: 246. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål om skikk og bruk i barnedåp
Jeg sa at jeg jeg satt igjen med inntrykket etter mange FP-disksusjoner, det betyr ikke at jeg er ute etter noen spesielt, og at jeg husker hvem som mener hva. Derfor synes jeg det er rart når dere hisser dere så til de grader opp. (Det får meg faktisk til å lure på om jeg traff spikeren mer på hodet enn jeg hadde tenkt. ) Så vidt jeg vet, kjenner du ikke meg Glitterchick, så at du skal anta noe som helst "because you are you," henger virkelig ikke på greip. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Og din antakelse i setningen over her henger på greip?
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Nei, det er det ikke. Hvis du hadde lest skikkelig, og ikke bare plukket det du syns passer din oppfatning best hadde du sett at det står:
:teskje: Det at man har flere argumenter i den ene kritikkrekken, fordi man har bedre kjennskap til den aktuelle problemstillingen, betyr ikke at man er uktritisk til annet.
|
|
|
#4 |
|
Glad
|
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Hvorfor hisser dere dere opp? Det er kjempelekker argumentasjonsteknikk rine.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spørsmål om skikk og bruk i barnedåp... og at det angår en langt mer sån til hverdags.
|
|
|
#7 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Spørsmål om skikk og bruk i barnedåpGode, ateistiske venner kan da få lov til å slippe ... :tålerang:
|
|
|
#8 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål om skikk og bruk i barnedåpIkke obligatorisk. Men bør gå i kirken av respekt for de som døper barnet sitt.
|
|
|
#10 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Spørsmål om skikk og bruk i barnedåpMan setter seg selv til side og deltar i kirken. Kun gode grunner som formidles til foreldrene synes jeg gjelder for å ikke delta. Ellers takker man nei til det hele.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spørsmål om skikk og bruk i barnedåpSom tidligere sagt, så syns jeg nok man bør, men det er litt interessant å trekke parallellen til humanetiske navnefester. I Oslo Rådhus er det begrenset med plass, så hver familie får bare 10 plasser, litt ettersom hvor mange navnebarn som er med i seremonien. Da er det ingen som reagerer på at noen "bare" kommer til festen. Jeg syns festen er en stor del av feiringen av barnet (kanskje den største delen, faktisk), og jeg syns det er hyggelig at folk kommer. Jeg ville aldri blitt snurt om noen ikke kom i kirken, uavhengig av grunn.
|
|
|
#12 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spørsmål om skikk og bruk i barnedåpJeg svarte valgfritt, og det mener jeg til en viss grad. Når vi hadde dåp for lillebro hadde jeg absolutt ingen forventninger om at alle vi hadde bedt skulle komme, men jeg forventet at faddere og den nærmeste familien skulle komme i kirka. Personlig ville jeg møtt opp i kirka om jeg var invitert i dåp.
|
|
|
|
#13 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Sv: Spørsmål om skikk og bruk i barnedåpHar ikke lest tråden.
|
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
Vil ikke det være naturlig ettersom seremonien foregår i kirken? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tittel og tittel....
|
Ikke når jeg inviterte til dåp, da forventet jeg ikke at alle gjestene skulle komme i kirka.
|
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Jeg gjør det, men med forvente mener jeg at jeg ikke hadde tenkt tanken på at noen ville utebli fra selve seremonien. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spørsmål om skikk og bruk i barnedåpJeg synes virkelig man bør komme seg i kirken.
|
|
|
|
#20 |
|
can-jur
|
Sv: Spørsmål om skikk og bruk i barnedåpSyns i og for seg at det er ganske pussig å ikke møte i kirken ute noen god grunn?
|
|
![]() |
|
|