Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Jeg lar meg irritere …

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-06, 01:38   #1
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Jeg har noen svigerinner i Skien, og jeg holder på å få fnatt når de spør: "hvem hus er det?" eller "Hvem bil er finest?".. Det heter for f*** HVILKET eller HVILKEN!!!

Og en ting til de sier der borte i Skien...:
"Typa mi er så kjekk!" Det heter for all verden typen og ikke typa!!!

Og jeg elsker å irritere meg over dialekter og små, søte talefeil!!!

Jeg sier ånkli!!!

Gammel 01-10-06, 02:24   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en bekjent. Hun heter Kjerstin. Og er forøvrig fra Bergen.

Det morsomme er at hun ikke kan si Kj-lyden. Det er helt festlig når hun presenterer seg. "Hei, jeg heter Sjerstin!"

Det er jo en vanlig uttalefeil, men det er jo litt uvanlig når det er ditt eget navn, da...

Sist redigert av Miss Norway : 01-10-06 kl 10:32.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 16:12   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg har en bekjent. Hun heter Kjerstin. Og er forøvrig fra Bergen.

Det morsomme er at hun ikke kan si Kj-lyden. Det er helt festlig når hun presenterer seg. "Hei, jeg heter Sjerstin!"

Det er jo en vanlig uttalefeil, men det er jo litt uvanlig når det er ditt eget navn, da...

He,he,he artig! Jeg har en venninne som irriterer seg over at andre ikke kan si kj og sj/skj-lyd også, men hun kaller en annen venninne av seg som heter Kjersti for Skjærrsti.

Gammel 01-10-06, 06:41   #4
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

<<< Jeg har noen svigerinner i Skien, og jeg holder på å få fnatt når de spør: "hvem hus er det?" eller "Hvem bil er finest?".. Det heter for f*** HVILKET eller HVILKEN!!!

>>>

Vet det. Jeg forsøker fortvilet å plukke slike grenlandske unoter av guttene, men det er ikke lett.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:01   #5
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har noen svigerinner i Skien, og jeg holder på å få fnatt når de spør: "hvem hus er det?" eller "Hvem bil er finest?".. Det heter for f*** HVILKET eller HVILKEN!!!

Helt enig

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:08   #6
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier dångri!! (Og selvfølgelig med klar skarre-R) Men jeg skriver jeans.. Skulle vel kanskje begynne å skrive djiins?

Gammel 16-10-06, 18:49   #7
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Blunk

Og en ting til de sier der borte i Skien...:
"Typa mi er så kjekk!" Det heter for all verden typen og ikke typa!!!

Og jeg elsker å irritere meg over dialekter og små, søte talefeil!!!

Jeg sier ånkli!!!

HVEM SVIGERINNE SIER DET DA? SKJØNNER IKKE HVA DU MENER?

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 09:48   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.....................

Gammel 01-10-06, 10:19   #9
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

For all del, jeg snakker dialekt selv og har sikkert mange ord som andre ikke liker

Men, hva er forskjellen på å irritere seg over sævv og bannan? Er ikke begge dialektsord?

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 10:22   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke så mange her oppriktig irriterer seg på "årntlig", men det er morsomt å snakke om det. Morsomt å flisespikke litt :Opplyser:

Gammel 01-10-06, 10:50   #11
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tror ikke så mange her oppriktig irriterer seg på "årntlig", men det er morsomt å snakke om det. Morsomt å flisespikke litt :Opplyser:

Det er jo ikke akkurat sånn at jeg går og er forbanna over at noen sier sævv heller da

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 21:33   #12
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

.....når folk sier at klær kryper i vask.
Klær kryper ikke, men krymper i vask.

Bare en liten blaut digresjon;
En bekjent, som jobbet i en klesbutikk, fikk inn en sint dame som påsto at genseren hun hadde kjøpt hadde krøpet i vask. Hvorpå min bekjent kaster genseren på gulvet og sier: Jeg kan ikke se at den kan krype....

Gammel 01-10-06, 22:09   #13
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Doxa, her.

Bare en liten blaut digresjon;
En bekjent, som jobbet i en klesbutikk, fikk inn en sint dame som påsto at genseren hun hadde kjøpt hadde krøpet i vask. Hvorpå min bekjent kaster genseren på gulvet og sier: Jeg kan ikke se at den kan krype....

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:00   #14
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg syns det er forskjell på hva man sier og hva man skriver.

Vi må ikke begynne å rette opp dialektord. Skriftspråket er noe annet. Der skal det være rettskrivning og ikke dialekt, vanligvis.

ja til dialekter !!!

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:28   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

De aller fleste srkiver jo ikke slik de uttaler ting.

Jæj så en sæv når jæj jikk å spiste en banan
(her måtte jeg jammen rette meg selv for jeg sier jo ikke bannan, bare innimellom for å irritere)
Sier forresten krisstin jeg også, kristiiin blir jo helt feil for meg.

Det er vel ingen som sier jeg slik det skrives?

Irriterer meg sjeldent over hva andre sier, men kan le så jeg griner ja.
Men er enig i at Marria, Annita er stygt å høre på.

Vi har en Matias her i huset, har enda til gode å høre noen sier Matttias.
(men har nesten også tilgode at noen klarer å skrive navnet korrekt, altså uten h)

Gammel 03-10-06, 21:11   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en venninne som het Krisstin og en som het Kristiiin hjemme i Bergen, så dette tror jeg rett og slett er et privat valg, slik som Båååår eller Bårdd. Det går godt an å si at man heter det ene eller det andre. Derimot hadde jeg ikke klart å rette på Annita, siden det er åpenbart en obskur talefeil (det er vel ingen som HETER det? )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:13   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers blir jeg alltid litt perpleks når jeg hører min venninne si "E e enig med du!"

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 22:08   #18
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ellers blir jeg alltid litt perpleks når jeg hører min venninne si "E e enig med du!"

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:50   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg kan dulte å si "enig med du", men da gjør jeg det med vilje altså!

For at det er morsomt.
De jeg vet som sier enig med du kommer fra samme omerådet i landet, så det er nok en dialekt greie. Veldig morsomt i mitt hode

Gammel 04-10-06, 12:05   #20
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I Grimstad sier de "Skal vi gå hjem til du?". Sier de "enig med du" også?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.