Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Syns du bøker i stua er pent?
Fint, liker å lese 202 80,80%
Fint, liker ikke å lese 1 0,40%
Stygt, liker å lese 38 15,20%
Stygt, liker ikke å lese 2 0,80%
Annet 7 2,80%
Deltakere: 250. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-09, 19:57   #101
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?

Jeg liker å ha bøker i stuen, men når vi får kontor må nok mine 2 stappfulle Billy-hyller in der. Vi har nemlig for liten stue, og blir trangt rundt spisebordet slik det er nå.

Drømmen er en hel vegg med spesiallbygde bokhyller, enten i stuen eller i trappeoppgangen.

Gammel 17-08-09, 21:26   #102
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Eg synes det er fint med bøker i stova, og at det er interessant å sjå kva folk har i hyllene sine. Eg må likevel innrømma at det er ei rangering i heimen, dei mest brukte og dei finaste bøkene i stova, resten på gjesterommet. Ja, og så ligg det nokre bøker her og der i dei andre romma og, men det er helst slike som er bruk akkurat no.

Gammel 17-08-09, 21:28   #103
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fint med noen, ikke to hele vegger liksom...

Gammel 17-08-09, 22:03   #104
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan være begge deler. Liker å lese. I utgangspunktet er det ikke noe galt med bøker i stua, men jeg har massevis av pocketbøker, og det er ikke like pent som innbundne. Jeg kjøper nesten bare pocket pga prisen. Ellers låner jeg masse bøker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 22:06   #105
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men spørsmålet i pollen var jo ikke om det er fint eller stygt uten bøker (det kan selvsagt være begge deler), men om det er fint eller stygt med bøker

Jeg synes ikke en bok nødvendigvis er vakker. En bok er en bok, liksom, og ikke noe jeg har et estetisk forhold til, egentlig. Sånn som kunst, for eksempel.

Gammel 17-08-09, 22:07   #106
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Vi har bøker på soverommene og i kjellerstua.
Jeg liker bøker i stua, men vi har såpass liten stue at jeg ikke vil polstre veggene med bøker.

Gammel 17-08-09, 22:07   #107
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, nå er jo en bok også kunst, kanskje, i hvert fall noen ganger, men jeg tenkte mer på malerier.

Bla bla.

Gammel 17-08-09, 22:12   #108
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vi får snart ei stue som sannsynligvis har plass til bokhyller (nå ligger de i skaper på kontoret), og jeg har tenkt å lage en liten lesekrok der, men jeg lurer fælt på om bøkene mine egner seg for utstilling. Er det bare grusomt med en bokhylle med en del pocketbøker i? Men det er jo det jeg kjøper.

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Og så sier det ofte en del om husets eier. Innholdet altså.

Jo, men de gode bøkene jeg leser låner jeg oftest enten av venner eller på biblioteket. Eller av moren min, mitt private bibliotek. Hun kjøper alt, under påskudd av at "det er jo billig, når man tenker på hvor mange jeg låner det til og hvor mange som får glede av det!" Mine egne bøker består av en salig blandig av god og dårlig litteratur. Og som sagt mye pocket.

Gammel 17-08-09, 23:07   #109
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes ikke en bok nødvendigvis er vakker. En bok er en bok, liksom, og ikke noe jeg har et estetisk forhold til, egentlig. Sånn som kunst, for eksempel.

Nei altså, jeg mente heller ikke at "jeg synes det er fint med hyller med bøker i" betyr det samme som "alle bøker er vakre".

Gammel 17-08-09, 23:20   #110
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bøker, og har maaange i hyllene i stua. Faktisk har jeg mange flere bøker der enn vaser og annet dill-dall. Det er jeg ikke spesielt fan av, men har noen ting jeg drar fram når svigermor kommer. (Fordi jeg har fått det meste av henne.)
Bøker er fint, synes jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 23:28   #111
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg bøker, og har maaange i hyllene i stua. Faktisk har jeg mange flere bøker der enn vaser og annet dill-dall.

Enda flere bøker enn vaser, altså?

Gammel 17-08-09, 23:33   #112
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda flere bøker enn vaser, altså?

Ja, jeg har fem vaser og sju bøker.
Nei, altså, vaser er vel en sånn samlebetegnelse jeg bruker på alle mulige slags pynteting. (Sier vel det meste om hvor lite engasjert jeg er i det.. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 23:44   #113
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Hyacinth: Vi har mye pocket. Min mann anklager meg for å bedrive bok-rangering, og at hans bøker blir sortert vekk. Det stemmer for så vidt, det kan bli for mange star wars-bøker, nemlig.
Vi har en del hardback, spesielt av bøker som blir lest mange ganger. Som Ringenes Herre og HP og sånn. Og Bibelen.

Gammel 17-08-09, 23:56   #114
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Vi kjøper mest pocketbøker - de tar mindre plass i hyllen, er lettere å ha med i vesken, koster mindre og er gjerne minst like fine etter min mening. (Fine pocketbøker er i alle fall både penere og mer solide enn billige hardbacks.) Jeg har ingen problemer med å ha pocketbøker stående på stuen - det "fine" med bøker henger mye sammen med at de er kjøpt for å leses, for min del, og mindre med hvordan de faktisk ser ut.

Gammel 18-08-09, 06:57   #115
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Fint, liker å lese

Gammel 18-08-09, 09:41   #116
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Vi kjøper mest pocketbøker - de tar mindre plass i hyllen, er lettere å ha med i vesken, koster mindre og er gjerne minst like fine etter min mening. (Fine pocketbøker er i alle fall både penere og mer solide enn billige hardbacks.) Jeg har ingen problemer med å ha pocketbøker stående på stuen - det "fine" med bøker henger mye sammen med at de er kjøpt for å leses, for min del, og mindre med hvordan de faktisk ser ut.

Jeg er nok mer snobbete i forhold til titlene enn til innbindingen. :innrømmer: Hjemmets bokklubb-bøkene (aldri lest, bare innmeldingsgaver i og hyllefyll i ungdommen) er dømt til en skjebne på loftet. Men det er meg...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 10:05   #117
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mye pocket, og da mye SLITT pocket i hyllene. Jeg liker slitte bøker. Da ser man at de har hatt en funksjon. En kamerat av meg puttet boken først i et håndkle og så i en plastpose hvis han skulle ta med seg en bok i sekken eller noe. Jeg holdt på å le meg fillete av det. Her slenges pocketen rundt, og litt slitasje og litt kaffeflekker, hva gjør vel det?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 10:30   #118
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker det, og har selv en vegg full av bøker, filmer etc. Skikkelig rot for enkelte, men jeg trives sånn.

Gammel 18-08-09, 10:33   #119
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har mye pocket, og da mye SLITT pocket i hyllene. Jeg liker slitte bøker. Da ser man at de har hatt en funksjon. En kamerat av meg puttet boken først i et håndkle og så i en plastpose hvis han skulle ta med seg en bok i sekken eller noe. Jeg holdt på å le meg fillete av det. Her slenges pocketen rundt, og litt slitasje og litt kaffeflekker, hva gjør vel det?

For meg som bytter inn bøkene i nye, betyr det litt at de ser noenlunde rene og pene ut. Men jeg hadde neppe pakket dem inn sånn som kameraten din altså.

Gammel 18-08-09, 10:57   #120
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis folk ikke har bøker i stua, popper fordommene mine fram:
- Hæ? LESER de ikke her i huset?!?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.