|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
Se resultatene: Syns du bøker i stua er pent? | |||
Fint, liker å lese |
![]() ![]() ![]() ![]() |
202 | 80,80% |
Fint, liker ikke å lese |
1 | 0,40% |
Stygt, liker å lese |
38 | 15,20% |
Stygt, liker ikke å lese |
2 | 0,80% |
Annet |
7 | 2,80% |
Deltakere: 250. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Tankefull
|
![]() Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?Jeg liker å ha bøker i stuen, men når vi får kontor må nok mine 2 stappfulle Billy-hyller in der. Vi har nemlig for liten stue, og blir trangt rundt spisebordet slik det er nå.
![]() |
#102 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?Eg synes det er fint med bøker i stova, og at det er interessant å sjå kva folk har i hyllene sine. Eg må likevel innrømma at det er ei rangering i heimen, dei mest brukte og dei finaste bøkene i stova, resten på gjesterommet. Ja, og så ligg det nokre bøker her og der i dei andre romma og, men det er helst slike som er bruk akkurat no.
![]() |
#103 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?Fint med noen, ikke to hele vegger liksom...
![]() |
#104 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?Kan være begge deler. Liker å lese. I utgangspunktet er det ikke noe galt med bøker i stua, men jeg har massevis av pocketbøker, og det er ikke like pent som innbundne. Jeg kjøper nesten bare pocket pga prisen. Ellers låner jeg masse bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?
Jeg synes ikke en bok nødvendigvis er vakker. En bok er en bok, liksom, og ikke noe jeg har et estetisk forhold til, egentlig. Sånn som kunst, for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?Vi har bøker på soverommene og i kjellerstua.
![]() |
#107 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?Ja, nå er jo en bok også kunst, kanskje, i hvert fall noen ganger, men jeg tenkte mer på malerier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?Vi får snart ei stue som sannsynligvis har plass til bokhyller (nå ligger de i skaper på kontoret), og jeg har tenkt å lage en liten lesekrok der, men jeg lurer fælt på om bøkene mine egner seg for utstilling. Er det bare grusomt med en bokhylle med en del pocketbøker i?
Jo, men de gode bøkene jeg leser låner jeg oftest enten av venner eller på biblioteket. Eller av moren min, mitt private bibliotek. Hun kjøper alt, under påskudd av at "det er jo billig, når man tenker på hvor mange jeg låner det til og hvor mange som får glede av det!" Mine egne bøker består av en salig blandig av god og dårlig litteratur. Og som sagt mye pocket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
flisespikker
|
Nei altså, jeg mente heller ikke at "jeg synes det er fint med hyller med bøker i" betyr det samme som "alle bøker er vakre".
![]() |
#110 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?Jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
flisespikker
|
Enda flere bøker enn vaser, altså?
![]() |
#112 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja, jeg har fem vaser og sju bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?@Hyacinth: Vi har mye pocket. Min mann anklager meg for å bedrive bok-rangering, og at hans bøker blir sortert vekk.
![]() |
#114 |
flisespikker
|
![]() Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?Vi kjøper mest pocketbøker - de tar mindre plass i hyllen, er lettere å ha med i vesken, koster mindre og er gjerne minst like fine etter min mening. (Fine pocketbøker er i alle fall både penere og mer solide enn billige hardbacks.) Jeg har ingen problemer med å ha pocketbøker stående på stuen - det "fine" med bøker henger mye sammen med at de er kjøpt for å leses, for min del, og mindre med hvordan de faktisk ser ut.
![]() |
#116 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Textrovert
|
![]() Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?Jeg har mye pocket, og da mye SLITT pocket i hyllene. Jeg liker slitte bøker. Da ser man at de har hatt en funksjon. En kamerat av meg puttet boken først i et håndkle og så i en plastpose hvis han skulle ta med seg en bok i sekken eller noe. Jeg holdt på å le meg fillete av det. Her slenges pocketen rundt, og litt slitasje og litt kaffeflekker, hva gjør vel det?
![]() |
#118 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?Jeg liker det, og har selv en vegg full av bøker, filmer etc. Skikkelig rot for enkelte, men jeg trives sånn.
![]() |
#119 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
For meg som bytter inn bøkene i nye, betyr det litt at de ser noenlunde rene og pene ut. Men jeg hadde neppe pakket dem inn sånn som kameraten din altså.
![]() |
|
|