Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forumfjas

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-09, 00:46   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumfjas

Jeg dulter også på Inagh.

Og så vil jeg ha tilgang til alle som vil la meg lese bloggen deres. Sånn, da vet dere det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 00:28   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nå er jeg fullstendig klar over at jeg er sær, men innimellom syns jeg at bloggene gir meg litt barneskolefølelse: "får jeg lov å leke med deg? Vil du være vennen min?" - Sånn i og med at de fleste er lukkede, og man må "tigge" seg tilgang.

Jeg er i grunnen enig i det. Jeg har lukket blogg, men halve FP hadde jo tilgang på et tidspunkt da jeg drev på og blottet puppene. Akkurat det virket tydeligvis særdeles motiverende mht å tigge tilgang

Da jeg kom tilbake igjen slettet jeg tilgangen til dem jeg ikke kunne huske særlig godt hvem var (eller som muligens har byttet nick mens jeg var borte?). Og nå gir jeg tilgang til dem som tror de har lyst til å lese. Men de må jo nesten sende meg en pm eller noe, sant nok...

Det er sikkert mange kjekke blogger det hadde vært interessant å følge med her, men for å vite hvilke, så må man jo nesten vite hva de skriver om, og for å vite det, må man nesten ha tilgang... For min del blir det da til at jeg lar være. Særlig siden jeg har fått med meg at tilgang fordrer at man er aktiv på kommentarfronten. Da innser jeg at jeg rimelig kjapt hadde mista tilgangen, gitt...

Gammel 01-09-09, 23:48   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste ikke at det var så mye rekved fra VG?

Gammel 02-09-09, 00:07   #4
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Var det ett hint surre?
Isåfall tok jeg det, hvis ikke vel så får jeg slette deg igjen.
Men da må du sende meg en PM.

Gammel 02-09-09, 00:21   #5
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og før hadde vi bare en TV-kanal, med gode programmer, og neste dag kunne alle snakke sammen om hva de hadde sett på TV. Nå har vi en masse kanaler med ingenting bra på og alle ser forskjellige program, og ikke får man sett alt heller. Ting var bedre før.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 00:23   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Og før hadde vi bare en TV-kanal, med gode programmer, og neste dag kunne alle snakke sammen om hva de hadde sett på TV. Nå har vi en masse kanaler med ingenting bra på og alle ser forskjellige program, og ikke får man sett alt heller. Ting var bedre før.

Men TV-lisensen; den har vi!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 01:44   #7
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det gjelder det som "kommer rekende" hit så tenker jeg at folk gjerne søker likesinnede på nett. Så jeg innbiller meg at det som vil tiltrekke mest av den type folk vi vil ha mer av her er å skape en sånn tone i tråder etc. at de ville følt seg hjemme. Med andre ord: Bidra selv med det vi vil se mer av her. Dermed tror jeg vi styrker det jeg tror er den sterkeste "utsilingsfaktoren" et forum kan ha. Nemlig hvem forumet virker interessant for.

Fjasing er sikkert greit, selv om jeg personlig synes det kan bli litt vel slitsomt og repeterende til tider. Men jeg skiller jo litt mellom humor og fjasing også, så kanskje er det noe med min definisjon.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 09:33   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, nå har dere fjaset bort hele tråden før jeg rekker å komme med mine meninger. og

Jeg synes det er flott at ting utvikler seg og ikke blir værende som det var den gang da, for det som var den gang da hadde også sine utfordringer og uenigheter. Men det er jo merkbart at etter at fjasingen ble flyttet til bloggene forsvant også flere av de beste debattantene inn i bloggene i større grad og diskusjoner døde før de burde, fordi vi manglet en herlig blanding av diskusjon, blærette belæring og fjasing, som vi hadde i større grad før.

Det er en vanskelig balansegang å finne ut hvor mye fjas et forum tåler. Det var jo fryktelig mye fjas her inne en periode, og omtrent hver eneste tråd ble fjaset bort før den i det hele tatt hadde startet. Dette ble det reagert på og så hoppet man kjapt over i den andre grøfta og flyttet alt inn i bloggene. Ikke spesielt vellykket det heller.

Og ang. nek som kommer rekende på en VG-linkfjøl så synes jeg de fleste har forsvunnet herifra rimelig kjapt etter at de møtte seriøs og god motstand fra noen av forumets fine folk. Og det fåtall som har blitt værende har fått en ganske bratt lærekurve når det gjelder debatteknikk, og møter også sterk og saklig medbør når de kommer med svadaargumentasjon. Det synes jeg er helt supert.

Og det er en annen ting med dette forumet som får meg til å ville være her så mye, og det er den enorme kollektive kunnskapen som sitter i veggene her. Man kan spørre om det mest utrolige og så får man som oftest svar. Det mest ekstreme tilfellet i det siste var vel vedkommende som kom med noen generelle beskrivelser av en svensk serie på åttitallet og det tok ikke lange tiden før svaret var på plass. Jeg tror vi har lett for å glemme hvor bra vi egentlig har det her inne, jeg.

Gammel 02-09-09, 09:43   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det har aldri vært noen "gode gamle dager" da alle kjente hverandre like mye/lite og alt var fryd og gammen, altså. Forumet ble startet opp av en gjeng som kjente hverandre fra før (i større eller mindre grad, såklart), og så snart det begynte å komme inn "andre", kom det meldinger om at folk følte seg utenfor og som om "alle andre kjenner hverandre". Men sånn er det på alle fora jeg har vært (og jeg har vært "aktiv på nettet" siden jeg oppdaget Usenet i 1991) - de nye som kommer, føler at alle de gamle kjenner hverandre, men det gjør de ikke. Man bare føler det sånn. Hvis man er i en tråd der man får følelsen av at 4-5 av de andre kjenner hverandre, er det lett for at man straks ekstrapolerer til at alle er bestevenner, mens det i virkeligheten kanskje er 30 andre i tråden som heller ikke kjenner de andre noe særlig godt. Og erfaringen er dessuten at man veldig raskt blir "en som kjenner de andre" hvis man går inn for det. Bare spør smilefjes.

Jeg er en som kjenner de andre.
Men så kom jeg inn som et hittebarn tatt inn i varmen av En Som Var Her Alt da. Som sa at dere var vår type mennesker, og hadde rett. :gruppeklem:

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Altså, nå har dere fjaset bort hele tråden før jeg rekker å komme med mine meninger. og

Jeg synes det er flott at ting utvikler seg og ikke blir værende som det var den gang da, for det som var den gang da hadde også sine utfordringer og uenigheter. Men det er jo merkbart at etter at fjasingen ble flyttet til bloggene forsvant også flere av de beste debattantene inn i bloggene i større grad og diskusjoner døde før de burde, fordi vi manglet en herlig blanding av diskusjon, blærette belæring og fjasing, som vi hadde i større grad før.

Det er en vanskelig balansegang å finne ut hvor mye fjas et forum tåler. Det var jo fryktelig mye fjas her inne en periode, og omtrent hver eneste tråd ble fjaset bort før den i det hele tatt hadde startet. Dette ble det reagert på og så hoppet man kjapt over i den andre grøfta og flyttet alt inn i bloggene. Ikke spesielt vellykket det heller.

Og ang. nek som kommer rekende på en VG-linkfjøl så synes jeg de fleste har forsvunnet herifra rimelig kjapt etter at de møtte seriøs og god motstand fra noen av forumets fine folk. Og det fåtall som har blitt værende har fått en ganske bratt lærekurve når det gjelder debatteknikk, og møter også sterk og saklig medbør når de kommer med svadaargumentasjon. Det synes jeg er helt supert.

Og det er en annen ting med dette forumet som får meg til å ville være her så mye, og det er den enorme kollektive kunnskapen som sitter i veggene her. Man kan spørre om det mest utrolige og så får man som oftest svar. Det mest ekstreme tilfellet i det siste var vel vedkommende som kom med noen generelle beskrivelser av en svensk serie på åttitallet og det tok ikke lange tiden før svaret var på plass. Jeg tror vi har lett for å glemme hvor bra vi egentlig har det her inne, jeg.

Nå skulle jeg akkurat til å skrive et skikkelig bra innlegg om dette, men så skjedde det noe rart, så Adrienne postet det jeg skulle si.

Jammen rare greier.

Også - det pms-smileyene - kan vi ikke få dem'a? Prittipliiiis. Ihvertfall den som løper etter med øksa?

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 09:46   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nå skulle jeg akkurat til å skrive et skikkelig bra innlegg om dette, men så skjedde det noe rart, så Adrienne postet det jeg skulle si.

Jammen rare greier.

Ja, det er kjemperart, for det var som om hemmelige krefter bare tvang meg til å skrive dette innlegget, jeg hadde egentlig bare tenkt å fjase jeg. Kanskje du kan telekinese, eller hva det nå heter?

Gammel 02-09-09, 09:48   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, det er kjemperart, for det var som om hemmelige krefter bare tvang meg til å skrive dette innlegget, jeg hadde egentlig bare tenkt å fjase jeg. Kanskje du kan telekinese, eller hva det nå heter?

Sånn er det.

Jeg kan trylle.

Nuh skal jeg trylle frem sola over Moss. Kan noen vennligst lese av om det virker?

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 10:00   #12
Skvetten
Passiv

Standard

Sånn er det.

Jeg kan trylle.

Nuh skal jeg trylle frem sola over Moss. Kan noen vennligst lese av om det virker?

Over Moss? :skingrestemme:
Bergen heter det kvinne! Bergen!

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 09:59   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt innlegg.
Får meg i farten til å tenke på forumtroll som slipper opp for argumenter og tyr til "Harr'u mensen ell?" teknikken.
De har sin plass i universet de også, om enn litt lenger ute sånn for underholdningens skyld.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 10:09   #14
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Tråder med fjas er utrolig kjedelig.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 10:26   #15
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Nå er jeg ikke for en gammel traver å regne hva intarwebben angår, men jeg har vært aktiv den tiden jeg har på baken som nettbruker. Mine erfaringer er at det svært sjelden nytter å sette seg ned og vente på å bli kjent med noen. Man blir fort anonym og tildels glemt på et forum om man ikke skriver innlegg som skiller seg litt ut fra mengden, og det nytter heller ikke å hvile på sine laurbær. Forumberømmelse er flyktige saker, og du er bare så god som dine trehundreogfemti siste innlegg.

Det å komme splitterny og rykende fersk inn på et forum med etablerte brukere er heller ikke alltid så enkelt, men i motsetning til den virkelige verden der du blir sett selv om du ikke sier noe, må en på nett åpne brødsaksa for å synes. Jeg har en tildels aktiv brødsaks, mulig det har hjulpet, men jeg føler meg veldig veltilpass her inne på FP. Mulig jeg er fjern og går glipp av noe, mulig jeg ikke burde føle meg så inkludert...?

Forumlivet, som det virkelige livet, går i bølgedaler og det vil det sikkert alltid gjøre. Man trives godt et sted og så skjer det endringer en ikke liker eller klarer å henge med i, men da er ikke nødvendigvis løsningen å gi opp. Bidra med ditt, og sørg for at de tingene du liker å lese, skrive om, og fjase med eksisterer. Om du som liker å fjase stadig setter deg på hendene når fjasetrangen melder seg, vel da forsvinner det jo da. Det hender man tråkker i salaten, men det er få som har dødd av Ruccula mellom tærne. (Selv om jeg hørte her om dagen at det slett ikke er mote med ruccula lenger, og at det faktisk har blitt harry...)

Ja til fjasing!

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 10:44   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av En som har skjønt det

du er bare så god som dine trehundreogfemti siste innlegg.

Glitrende beskrevet.

Det hjelper med en djevelbaby i avataren også tror jeg?

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:19   #17
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok ikke så veldig opptatt av "gode, gamle dager", noe denne tråden også var et bevis på all den tid jeg faktisk ikke tenker at noe har blitt borte som jeg burde savne.

Nå har jeg vel vært her i et par års tid, og FP holder en imponerende og jevn kvalitet. At noen som holder mye til i bloggene skulle føle seg forpliktet til å "bidra" mer i forumet, synes jeg ikke. Folk få være der de trives best, og har man mest utbytte av mer private blogger, synes jeg man skal bruke tiden sin på det.

Selv er jeg ikke opptatt av bloggene i særlig grad, og trives veldig godt i selve forumet. Mange flotte nye brukere har kommet til, og forumet er i en kontinuerlig god utvikling, synes jeg. Jeg får i alle fall like gode og solide svar når jeg vil diskutere noe nå som jeg alltid har fått.

Fjasing når tråder er på hell eller er i ferd med å bli ampre er noe jeg synes er utelukkende positivt. Ingenting som litt humor og letthet i hverdagen - mange er flinke til å sette igang med fjasing på akkurat riktig tidspunkt. It's a skill!

Oppsummering: Var fornøyd - er fornøyd.

Gammel 02-09-09, 11:47   #18
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Det hjelper med en djevelbaby i avataren også tror jeg?

Mulig, mulig.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:51   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

:wannabe:
Ja, den er litt sånn...meg.

Var det riktig å bruke -smileyen nå? :driver fremdeles å lærer kodeks:

Det kommer helt an på hva du mente å utrykke. /

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:54   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Kunne kanskje brukt istedenfor?

Jah - den er perfekt!

Vi diskuterer altså smileyer her nå, sant? Jeg sitter ikke her og påstår at du er nå? :forsikrer:

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.