|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Jeg tror hun blant annet har hatt en tydelig profil angående fildeling (ganske radikal). Det går vel innom personvern-spørsmålet?
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %De fleste aviser hadde V/H/KrF som det mest sannsynlige ikke-sosialistiske alternativet før valget.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Men jeg må si at etter denne perioden så kunne jeg virkelig ha tenkt meg en H+V-regjering for å få fart på industrien her i landet altså. Jeg er rett og slett litt bekymret over at alle i Norge skal være pensjonister, uføretrygdet, langtidssykmeldt og resten skal jobbe i helsevesenet for å passe disse menneskene. Hva skal vi leve av?
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %
Og med et stort populistisk parti som ikke vet helt størrelsen på oljefondet men tror at det er hundre tusen fantasillioner maksillioner så er det vel det mange tror kan gå helt a-okay ja.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Akkurat det tenker jeg litt på også. De rødgrønne er ikke gode på innovasjon.
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Men altså, det er bare en ettertanke? Litt sånn "huffda!"?
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Nei, det er ikke det. Jeg har stemt på grunnlag av veldig mye mer, og i år så kunne jeg desverre ikke få i pose og sekk. I første omgang var det viktigst for meg å beholde jobben, og sørge for at vi som småbarnsfamilie har de tilbudene vi trenger. Jeg syns Krf og Frp drar med seg så mye stygt som jeg slett ikke vil være med på, at jeg heller vil jobbe for at de rødgrønne blir bedre på innovasjon.
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Industrien er så sin sak. De som prøver å starte kompetansebedrifter en annen. Ja, oljen tar slutt, men Norge har en helt utrolig mengde kompetanse innenfor både olje og fornybar energi. Kompetanse som kan globaliseres og eksporteres og gjøres til kjempevellykket forretning. Om de bare hadde fått lov. Men nei, for de gjør det bare for pengene sin skyld, og da er de slemme.
|
|
|
#11 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg er helt enig, jeg burde ha skrevet næringslivet istedet for industrien.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Og så får jeg et inntrykk av at problemstillingen liksom bare, hva skal jeg si, sklir av hos de rødgrønne, som irrelevant. Litt som fotballnyheter for esme, eller, skal innrømmes, kulturpolitikk hos meg.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#15 |
|
Hertuginne
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Jeg er ikke bare snurt over valget, jeg er snurt fordi noen ser på min kompetanse og min kunnskap som "noe som ikke er verdt å investere i". Jeg selger kunnskapen min og kompetansen min, det er sånn jeg tjener penger. Men det er i følge enkelte rødgrønne fy-fy og ikke noe verdt.
|
|
|
#16 |
|
Kidding, right?
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Snurter med Polyanna akkurat nå. Og har tenkt som Esme mange ganger vedrørende arbeidsmarked og inntjening. Nå er de begynt å legge merke til det utenfor landets grenser også.
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren nok
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Men altså, det er jo ganske mange som stemmer FrP rundt omkring i landet. Og det er vel litt for enkelt å si at de som stemmer FrP er dumme?
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Vel, de jeg kjenner som stemmer Frp er påtagelig lite kunnskapsrike, de vet som oftest null og niks om hvordan oljefondet styres, de vet som oftest null og niks om de mest basale ting om lovverk, folkerett, om styret her i landet, hvordan næringsliv og helsevesen fungerer. De er påtagelig folk som drives av at de er snurte og føler at de ikke har fått det de "har krav" på, selv om det dreier seg om folk som har lav utdannelse, har jobbet 40timersuke, har egen villa og hytte og reiser til syden. Og som klarer å gørpe ut av seg klisjéer som "Norge har et av verdens dårligste helsevesen" "Norge har de høyeste skattene i verden" etc. De er påtagelig mistenksomme til kunnskap, de mener at hvem som helst, har like god peiling som de som har jobbet med et fag. De er påtagelig lite samfunnsbevisset og opptatt av at landet skal funke.
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Nå var det ca. 23 % som stemte FrP. Statistisk sett er det ingen ting i veien for å hevde at 23 % av Norges befolkning ikke er smarte. I alle fall hvis man definerer "smart" som "gjennomsnittlig eller over gjennomsnittlig intelligent/smart/klok". |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Jeg mener bestemt at jeg stemmer rent idealistisk. Jeg hadde nok også personlig vært best tjent med FrP (bare tanken!
|
![]() |
|
|