Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-09, 11:40   #101
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Jeg tror hun blant annet har hatt en tydelig profil angående fildeling (ganske radikal). Det går vel innom personvern-spørsmålet?

Gammel 15-09-09, 11:41   #102
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hun har egentlig endt på en mye mindre skingrende, men lett gråtkvalt versjon. Grunnen til at folk ikke henger seg så mye opp i det som med Siv er nok at hun rett og slett er mye bedre likt (som person).

Det, og at det faktisk som oftest er verdt å legge merke til innholdet i det hun sier.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 11:41   #103
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

En Høyre/Ap-konstellasjon ville nok ikke vært særlig heldig for AP.
På det herlige 90-tall da høyrekreftene i Arbeiderpartiet hadde langt større makt enn de har i dag, gjorde Arbeiderpartiet det historisk dårlig i valgene. Når AP beveger seg mot høyre, mister de velgere til SV, og til og med Rødt, og krymper. Dette vet de jo godt i Arbeiderpartiet. Det var jo derfor de, ved forrige valg, gikk ut med regjeringssamarbeidet og den veldig tydelige sosiale linjen og "alle skal med"-budskapet.

Det er uansett ikke realistisk rent ideologisk med ett slik samarbeide.

Min drømmekonstellasjon ville vært AP/SV og Venstre. Senterpartiet kan få seilie sin egen, smale, sjø.

Gammel 15-09-09, 11:51   #104
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Her har du en som forstår og forsvarer den.

Måkke høre på han, da. Han er en sinna liten sjel med en personlig agenda.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 12:04   #105
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg blir direkte ufin når jeg hører folk som tjener 300 000 i året og ligger på noen og tredve prosent i skatt sutre.

For øvrig er det nok ganske få med 300 000 i inntekt som betaler så mye som 30 % inntektsskatt. En enslig uten spesielle fradrag og uten formue og gjeld vil f.eks. betale 25,4 % i 2009.
http://www.dinside.no/789330/slik-blir-din-skatt-i-2009

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 12:09   #106
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

4Når AP beveger seg mot høyre, mister de velgere til SV, og til og med Rødt, og krymper. Dette vet de jo godt i Arbeiderpartiet. Det var jo derfor de, ved forrige valg, gikk ut med regjeringssamarbeidet og den veldig tydelige sosiale linjen og "alle skal med"-budskapet.

Det er heller ikke tvil om at LO drar Ap veldig til venstre. Ei heller er det tvil om at Ap trenger å holde seg inne med LO. LO har mange medlemmer, merkelig nok en del frp-velgere, men de har nok rød-grønne medlemmer til at det gjør en forskjell når de mobiliserer. Se bare på Trøndelagsfylkene.

Gammel 15-09-09, 12:21   #107
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er strålende glad og lettet i dag, og kan leve med et noe svekket SV selv om jeg synes valgresultatet var triste greier for SV sin del. Jeg merker at det er mye viktigere for meg at det ble et rød(grønt) flertall enn at SV ble store.

Samtidig synes jeg at det er trist at Sponheim forsvinner. Jeg har aldri hatt så stor respekt for den mannen som etter dette valget. Jeg mener at han gjorde det riktige, uansett hva valgresultatet viser. Han holdt Frp unna makten. (Og jeg kan fortsette å bo i Norge. :navlebeskuende: )

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Han "lånte" penger av stiftelsen hans mor opprettet, og brukte pengene til å betale private regninger. Videre er han en bakstreversk slask med elendige holdninger til likestilling.

Ja, for ikke snakke om svart arbeidskraft i form av tsjekkiske arbeidere. Og Vendela. Når det gjelder arvtager etter Sponheim så sies det vel at det bør inn en fra Stortinget, og da er det vel ikke så mange å ta av antar jeg, sånn utenom Trine Skei Grande.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes valgkampen i år har vært ganske uinteressant på mange måter. Jeg savner gammeldagse valgsendinger hvor politikere kan få lov å fullføre det de skal si og hvor ikke munnhuggeri blir målet for enhver debatt.

Jeg synes valgkampen i år har vært veldig veldig mye bedre enn de tidligere år i form av ro og fullføring av setninger. Mulig jeg er påvirket av å ha fulgt valgkampen på NRK og ikke TV2?

Gammel 15-09-09, 12:25   #108
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes valgkampen i år har vært veldig veldig mye bedre enn de tidligere år i form av ro og fullføring av setninger. Mulig jeg er påvirket av å ha fulgt valgkampen på NRK og ikke TV2?

Jeg synes også tvsendingene har vært bedre i år enn ved tidligere valg. Men har da sett utelukkende på NRK. Jeg kan ikke fordra han Holmgangfyren Dessuten synes jeg tv2 generellt er alt for tabloide.

Gammel 15-09-09, 12:36   #109
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg synes også tvsendingene har vært bedre i år enn ved tidligere valg. Men har da sett utelukkende på NRK. Jeg kan ikke fordra han Holmgangfyren Dessuten synes jeg tv2 generellt er alt for tabloide.

Ja, jeg foretrekker også ARK foran FrPTV 2. :tar en Carl Ivar:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 12:38   #110
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TV2, Vg og Se&Hør ... stort sett samme saker.

Gammel 15-09-09, 12:53   #111
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, jeg foretrekker også ARK foran FrPTV 2. :tar en Carl Ivar:

Carl Ivar er en sann sjarmør

Gammel 15-09-09, 13:01   #112
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste aviser hadde V/H/KrF som det mest sannsynlige ikke-sosialistiske alternativet før valget.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:03   #113
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg må si at etter denne perioden så kunne jeg virkelig ha tenkt meg en H+V-regjering for å få fart på industrien her i landet altså. Jeg er rett og slett litt bekymret over at alle i Norge skal være pensjonister, uføretrygdet, langtidssykmeldt og resten skal jobbe i helsevesenet for å passe disse menneskene. Hva skal vi leve av?

Gammel 15-09-09, 13:04   #114
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal vi leve av?

Olje, vel?

Gammel 15-09-09, 13:06   #115
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Olje, vel?

Og med et stort populistisk parti som ikke vet helt størrelsen på oljefondet men tror at det er hundre tusen fantasillioner maksillioner så er det vel det mange tror kan gå helt a-okay ja.

Gammel 15-09-09, 13:08   #116
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg må si at etter denne perioden så kunne jeg virkelig ha tenkt meg en H+V-regjering for å få fart på industrien her i landet altså. Jeg er rett og slett litt bekymret over at alle i Norge skal være pensjonister, uføretrygdet, langtidssykmeldt og resten skal jobbe i helsevesenet for å passe disse menneskene. Hva skal vi leve av?

Akkurat det tenker jeg litt på også. De rødgrønne er ikke gode på innovasjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:08   #117
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Industrien er så sin sak. De som prøver å starte kompetansebedrifter en annen. Ja, oljen tar slutt, men Norge har en helt utrolig mengde kompetanse innenfor både olje og fornybar energi. Kompetanse som kan globaliseres og eksporteres og gjøres til kjempevellykket forretning. Om de bare hadde fått lov. Men nei, for de gjør det bare for pengene sin skyld, og da er de slemme.

Bedrifter som dette, for eksempel: http://www.rystadenergy.com/index.asp?id=27019

Det er sånne vi må ha en hel masse av (dette er et helt tilfeldig valgt eksempel, men det er altså en virksomhet som BARE selger kompetanse og kunnskap og ikke en eneste liten fysisk ting).

Gammel 15-09-09, 13:10   #118
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må fnise litt av deg, Poly. Du er virkelig så barnslig snurt over valget.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:11   #119
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og så får jeg et inntrykk av at problemstillingen liksom bare, hva skal jeg si, sklir av hos de rødgrønne, som irrelevant. Litt som fotballnyheter for esme, eller, skal innrømmes, kulturpolitikk hos meg.

Gammel 15-09-09, 13:11   #120
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg må fnise litt av deg, Poly. Du er virkelig så barnslig snurt over valget.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.