Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den filmen som har berørt deg mest?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-07, 22:21   #1
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Sv: Den filmen som har berørt deg mest?

Soffers:

"Mitt Afrika"! Den er nydelig. Så den i den store salen på Colosseum kino da jeg var 12 år. Den gjorde inntrykk.

Gammel 21-03-07, 04:23   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg tror en av de bedre filmene jeg har sett i det siste har vært The constant gardener, og V for vendetta - fordi temaet treffer så godt.

The constant gardener Fantastisk film!

Gammel 13-01-07, 00:28   #3
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg har sett mange gode filmer, men den som har berørt meg mest nå siste tida, er Sophie Sholls siste dager.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 03:24   #4
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg har sett mange gode filmer, men den som har berørt meg mest nå siste tida, er Sophie Sholls siste dager.

Den filmen satt mannen min å så på i går og han satt med tårer i øynene. Ikke mange ganger jeg har sett han så berørt over en film.

Gammel 13-01-07, 23:17   #5
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

første filmen som falt inn i hodet når jeg leste overskriften er The Champ.

Mange flere bra også, men denne har satt seg skikkelig.

Husker alle barna og mange voskne i nabolaget jeg bodde som liten så den hos oss, jeg var sikkert rundt ti. Det var ikke ett tørt øye, ikke engang på gutta.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 00:47   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange filmer har berørt meg sterkt. Jeg åpner veldig for det når jeg ser film, et av områdene jeg tillater meg å være mindre rasjonell og mest emosjonell.

Den filmen som nok har satt meg mest ut er faktisk Cry Freedom, da var jeg 16-ish og idealist. Og jeg ble helt overmannet av hjelpesløshet i dagesvis etterpå.

Before Sunrise har påvirket det romantiske livvsynet mitt veldig mye. Jeg har alltid tenkt at den dagen jeg treffer en gutt som føler det samme for den filmen som jeg gjør, da har jeg truffet min soul-mate. Rhett liker den da, i det minste.

Den siste filmen som berørte meg var Babel. Jeg er usikker på om jeg egentlig bør se filmer om barn i livsfare når jeg er gravid.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 00:57   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Den siste filmen som berørte meg var Babel. Jeg er usikker på om jeg egentlig bør se filmer om barn i livsfare når jeg er gravid.

Den spoileren var da utrolig kul!

Tema: Jeg vet ikke. Jeg unngår så godt jeg kan "skikkelige" filmer. Jeg har sett mange av disse dere snakker om, men liker best å se film for å bli underholdt, ikke for å tenke. Jeg anser meg ikke som "grunn" av den grunn, men jeg har sett nok vanskelige ting i RL, så jeg orker ikke se det på film når jeg skal slappe av.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 01:15   #8
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom på Shadowlands, jeg gråt flere bøtter da jeg så den.

Gammel 27-01-07, 10:45   #9
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den siste filmen som berørte meg var Babel

denne syns jeg ikke var noe i det hele tatt. Brad Pitt og Cate Blanchett kunne vært byttet ut mot to helt ukjente skuespillere, det hadde ikke gjort noen betydning fra eller til, så kunne de brukt pengene til andre ting

Ellers må jeg si at Mystic Rivers også har satt spor!

Gammel 14-01-07, 01:34   #10
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror filmen jeg har grini mest av i hele verden er Vinterkysset!! Satt de siste 20 minuttene på do og storgrein, mens sambo satt i stua og rista på hue.

Todd og Cooper, sånn som jeg griner...

Grip dagen, så den på kino i Australia, og grein så jeg trudde jeg skulle kaste opp, var rimelig pinlig å gå ut av salen og måtte gå gjennnom mengden med folk som skulle inn og se den etter meg....

Armageddon, så den på storskjerm i Spektrum, grein no helt frykteligt!!!

Camilla og tyven, hadde lånt med meg 3 unger på kino for å "kose oss", tja, det var hvertfall underholdning for unga når jeg stortuta gjennom nesen hele filmen...

Er ikke helt sikker på om det er grining du tenkte på som hovedinnlegger, men dette er hvertfall filmer som jeg syns er fryktelig triste!!

Er ei survetutte sier sambo...

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 01:43   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Camilla og tyven, hadde lånt med meg 3 unger på kino for å "kose oss", tja, det var hvertfall underholdning for unga når jeg stortuta gjennom nesen hele filmen...

Camilla og tyven ja, herregud, den hadde jeg glemt

Både jeg og søstrene mine satt og tuta så tårer og mascara rant da de sendte den på tv en julaften (er gjerne litt ekstra emosjonell på julaften da). Ja, må føye til at vi var godt over tjue alle sammen

Gammel 14-01-07, 23:46   #12
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Grip dagen

Jaaaaa! Den traff meg også så det suste. "Dead poets society" het den vel på engelsk. Herlig.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 21:36   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Jaaaaa! Den traff meg også så det suste. "Dead poets society" het den vel på engelsk. Herlig.

Ja, den var fin den gangen! Det er en film som betydde mye for meg også fordi jeg var og så den sammen med ham som seinere skulle bli kjæresten min gjennom fem år. Vi var på kino sammen med flere venner, og jeg var på trynet forelska. Et par uker seinere ble vi et par.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 10:38   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom forresten på en til. En krigsfilm som heter Gallipoli. Grusom slutt. En veldig ung Mel Gibson spiller birolle, faktisk!

Sitat:

Jack: What are your legs?
Archy Hamilton: Springs. Steel springs.
Jack: What are they going to do?
Archy Hamilton: Hurl me down the track.
Jack: How fast can you run?
Archy Hamilton: As fast as a leopard.
Jack: How fast are you going to run?
Archy Hamilton: As fast as a leopard.
Jack: Then lets see you do it

- No. 4 -
Gammel 16-01-07, 11:10   #15
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Den filmen jeg gråt mest til husker jeg ikke hva heter
Jeg var vel en 15-16 år når jeg så den, og gud som jeg hulket.
Det tok lang tid før jeg ville gå ned i stua, for jeg gråt så fælt.
Da jeg endelig gikk ned spurte mamma & pappa hvorfor jeg hadde grått...da begynte jeg å stortute IGJEN!!

Jeg husker ikke mye av filmen, men det var en scene nede på en brygge hvor en mor (?) eller far (?) tok avskjed med barnet sitt. En liten gutt. Og det var denne scenen som knakk meg helt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:03   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Da jeg endelig gikk ned spurte mamma & pappa hvorfor jeg hadde grått...da begynte jeg å stortute IGJEN!!

Jeg husker ikke mye av filmen, men det var en scene nede på en brygge hvor en mor (?) eller far (?) tok avskjed med barnet sitt. En liten gutt. Og det var denne scenen som knakk meg helt.

Informativt, bella!

- No. 4 -
Gammel 21-01-07, 00:53   #17
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Informativt, bella!

Ja, jeg vet!

Fryktelig irriterende at jeg ikke husker. Har hatt lyst til å se den igjen i mange år.

Gammel 17-01-07, 16:43   #18
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Er denne gutten på sommerferie hos bestefaren (og bestemoren?) og opplever sin første kjærlighet der?... Tenkte på en film, men får det ikke frem.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 20:50   #19
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bøyer meg i rekken av dere som har nevnt The Champ, Schindler's List, Tears of the Sun, Sleepers og Dead Poet's society.

Det er en film med noen av de samme gutta fra sistnevnte film, som heter Swing Kids. Jeg husker ikke så mye av den, men jeg husker bare at jeg synes den var utrolig bra! Husker bare at det er noe om noen ungdommer under 2. verdenskrig...

Ellers skriker romantikeren i meg etter filmer (eller opprinnelig tv-serier) som Jane Eyre, Anne fra Bjørkely og Pride&Prejudice...

Jeg forakter heller ikke klassikere som Gudfaren og Star Wars.

Gammel 21-01-07, 00:56   #20
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Er denne gutten på sommerferie hos bestefaren (og bestemoren?) og opplever sin første kjærlighet der?... Tenkte på en film, men får det ikke frem.

Irriterende, sant?

Men, nei, gutten var liten. Han gråt noe veldig nede på denne brygga, for han ville ikke skilles fra
foreldrene. De var ikke skikket til å ha han

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.