Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den filmen som har berørt deg mest?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-07, 21:45   #101
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den filmen som har berørt deg mest?

De filmene som har berørt meg mest er:

Schindlers liste som er min favorittfilm.

Men den filmen som har fått meg til å gråte uten kontroll var Oppvåkningen med Robin Williams og Robert De Niro:

Gammel 14-01-07, 22:14   #102
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Save Private Ryan, en film som resulterte i besøk i Normandie, og områdene der skyttergravsstillingene under 1.verdenskrig var (Verdun), ganske sterkt.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 22:26   #103
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

My left foot - fantastiske Daniel Day-Lewis gir en utrolig skuespillerprestasjon som CP-rammet irsk forfatter

Cry Freedom - sparket i gang mitt antrasistiske engasjement i tenårene

The Last of the Mohicans - de underliggende kjærlighetshistoriene sitter rett i mellomgulvet

The Blairwitch Project - skummel, ekkel, faktisk den skumleste filmen jeg har sett

Monsters Ball- styggpen film

Mvh
Billa

Sist redigert av Billa : 14-01-07 kl 22:32.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 22:46   #104
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Grip dagen

Jaaaaa! Den traff meg også så det suste. "Dead poets society" het den vel på engelsk. Herlig.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 14:03   #105
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

"Breaking the waves" - definitivt !

Helt enig. Jeg gråt lenge etterpå!
"La vita e Bella" er en sterk nr 2.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 14:16   #106
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Må også tilføye: "Pet Semetary" Stephen King.
Leste boka, ble skremt, gråt og var helt med. Filmen engasjerte meg også, jeg har en aktiv fantasi og jeg syns historien var/er god!

Mange vil kanskje le av filmen nå, men dengangen var jeg 18-19 år og det var grusomt skummelt! Den gjorde sterkt inntrykk!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:02   #107
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sitter og leser gjennom tråden og får stadig nye aha-opplevelser.

Kommer til å tenke på en film jeg så for sikkert 15-18 år siden som handlet om en omreisende skuespillertrupp i Italia. Tror den var italiensk, og fra middelalderen.

Den gjorde et vanvittig inntrykk da, men jeg klarer ikke huske hva den heter. (hvilket inntrykk ) Skulle gjerne ha sett den igjen egentlig. Noen som har en anelse om hvilken film jeg åprøver å komme fram til?

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:08   #108
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Kommer til å tenke på en film jeg så for sikkert 15-18 år siden som handlet om en omreisende skuespillertrupp i Italia. Tror den var italiensk, og fra middelalderen.

Den gjorde et vanvittig inntrykk da, men jeg klarer ikke huske hva den heter. (hvilket inntrykk ) Skulle gjerne ha sett den igjen egentlig. Noen som har en anelse om hvilken film jeg åprøver å komme fram til?

Ikke snøring. Men du kan se på denne listen og se om du finner den? (Det er filmer med "Italy" som nøkkelord, sortert på utgivelsesår.)

Gammel 15-01-07, 15:20   #109
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Åpningsscenen i A New Hope hvor Star Destroyeren bare kommer og kommer er det nærmeste jeg har hatt en dypt religiøs opplevelse. Jeg var vel omtrent elleve-tolv år og det var altså uten sammenligning det mest fantastiske jeg hadde opplevd i livet.

Her er vi på samme bølgelengde, for meg er det scenen fra Finse i Return of the Jedi når AT-AT'ene kommer trampende over sletten. DET gjorde inntrykk på en 11-åring det!.

I "moderne" tid er det vel 2 ting som skiller seg ut, begge japanske filmer. Jeg så Tetsuo 1 og 2 som dobbelvisning på Oslo filmfestival for noen år siden og var satt ut i timesvis etterpå. Likeledes første (og eneste) gang jeg så "Flowers of flesh and blood", som vel tar prisen som den ekleste filmen noensinne produsert. Det visste jeg forsåvidt da jeg sat den på, og jeg trodde jeg hadde sett det meste men den tok virkelig kaka.

:Juste

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:23   #110
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke snøring. Men du kan se på denne listen og se om du finner den? (Det er filmer med "Italy" som nøkkelord, sortert på utgivelsesår.)

Det er ikke tilfeldigvis Raggedy Rawney? Den handler om en omreisende skuespillertropp og kom ut for 19 år siden. Fantastisk film forøvrig.

:Juste

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:24   #111
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

En film jeg husker handlingen på, men ikke tittelen på er en film jeg så når jeg var rundt 7-8 år.
Jeg og venninna mi gråt strie strømmer av den filmen som egentlig var en barnefilm tror jeg.
I allefall hadlet den om to venninner, den ene sparte penger til å kjøpe seg en hest (jeg hadde faktisk ikke hestedilla som ung jente). Uansett så fikk hun til slutt råd til å kjøpe denne hesten. så en dag lekte de i en hytte de hadde i et tre (hytta var en plankegulv bare). Jenta som eide hesten skulle se over kanten hvordan det stod til med hesten og dtt ned, og døde. *hulk*
I begravelsen stod veninna og sa heletiden: Det skulle vært meg, det skulle vært meg.
*hulk hulk*
Vi var utrøstelig i en timestid etter at vi hadde sett filmen.

Gammel 15-01-07, 20:36   #112
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Jaaaaa! Den traff meg også så det suste. "Dead poets society" het den vel på engelsk. Herlig.

Ja, den var fin den gangen! Det er en film som betydde mye for meg også fordi jeg var og så den sammen med ham som seinere skulle bli kjæresten min gjennom fem år. Vi var på kino sammen med flere venner, og jeg var på trynet forelska. Et par uker seinere ble vi et par.

Gammel 16-01-07, 09:38   #113
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom forresten på en til. En krigsfilm som heter Gallipoli. Grusom slutt. En veldig ung Mel Gibson spiller birolle, faktisk!

Sitat:

Jack: What are your legs?
Archy Hamilton: Springs. Steel springs.
Jack: What are they going to do?
Archy Hamilton: Hurl me down the track.
Jack: How fast can you run?
Archy Hamilton: As fast as a leopard.
Jack: How fast are you going to run?
Archy Hamilton: As fast as a leopard.
Jack: Then lets see you do it

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 10:10   #114
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Den filmen jeg gråt mest til husker jeg ikke hva heter
Jeg var vel en 15-16 år når jeg så den, og gud som jeg hulket.
Det tok lang tid før jeg ville gå ned i stua, for jeg gråt så fælt.
Da jeg endelig gikk ned spurte mamma & pappa hvorfor jeg hadde grått...da begynte jeg å stortute IGJEN!!

Jeg husker ikke mye av filmen, men det var en scene nede på en brygge hvor en mor (?) eller far (?) tok avskjed med barnet sitt. En liten gutt. Og det var denne scenen som knakk meg helt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 12:03   #115
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Da jeg endelig gikk ned spurte mamma & pappa hvorfor jeg hadde grått...da begynte jeg å stortute IGJEN!!

Jeg husker ikke mye av filmen, men det var en scene nede på en brygge hvor en mor (?) eller far (?) tok avskjed med barnet sitt. En liten gutt. Og det var denne scenen som knakk meg helt.

Informativt, bella!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 15:43   #116
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Er denne gutten på sommerferie hos bestefaren (og bestemoren?) og opplever sin første kjærlighet der?... Tenkte på en film, men får det ikke frem.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 19:50   #117
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bøyer meg i rekken av dere som har nevnt The Champ, Schindler's List, Tears of the Sun, Sleepers og Dead Poet's society.

Det er en film med noen av de samme gutta fra sistnevnte film, som heter Swing Kids. Jeg husker ikke så mye av den, men jeg husker bare at jeg synes den var utrolig bra! Husker bare at det er noe om noen ungdommer under 2. verdenskrig...

Ellers skriker romantikeren i meg etter filmer (eller opprinnelig tv-serier) som Jane Eyre, Anne fra Bjørkely og Pride&Prejudice...

Jeg forakter heller ikke klassikere som Gudfaren og Star Wars.

Gammel 20-01-07, 23:53   #118
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Informativt, bella!

Ja, jeg vet!

Fryktelig irriterende at jeg ikke husker. Har hatt lyst til å se den igjen i mange år.

Gammel 20-01-07, 23:56   #119
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Er denne gutten på sommerferie hos bestefaren (og bestemoren?) og opplever sin første kjærlighet der?... Tenkte på en film, men får det ikke frem.

Irriterende, sant?

Men, nei, gutten var liten. Han gråt noe veldig nede på denne brygga, for han ville ikke skilles fra
foreldrene. De var ikke skikket til å ha han

Gammel 21-01-07, 00:45   #120
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En film som traff meg midt i magen var Djevelens advokat. Det er vel egentlig ingen dyp film, men akkurat der jeg var i livet mitt ble det utrolig sterkt å se hvordan de valgene vi tar noen ganger kan påvirke hele livsløpet vårt.

Frihetens regn (The Shawshank redemption) er min absolutte favorittfilm og kan ses igjen og igjen.

Verdens beste feel good film er Dirty Dancing og den må også ses med jevne mellomrom.

Andre filmer som har truffet meg på en eller annen måte er:

Brent av solen
Veronicas to liv
Tatt av vinden
Schindlers liste
A clockwork orange

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.