Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-09, 01:42   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bedriver dere utstrakt bytting av julegaver?

Jeg misliker sløsing veldig, så ting blir heller byttet enn å bli stående ubrukt.

Gammel 26-12-09, 08:42   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg misliker sløsing veldig, så ting blir heller byttet enn å bli stående ubrukt.

Gammel 26-12-09, 16:27   #3
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den er jeg veldig enig i. Jeg blir ikke snurt hvis noen skulle finne på å bytte en gave jeg har gitt. Mye bedre at de får noe de liker. Men stort sett så bytter ikke vi ting vi får.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 09:15   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Vi bytter lite. Iår skal jeg bytte ett klesplagg og en leke lillemann fikk 2 av.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 09:15   #5
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Bytter lite.
Ting vi har fra før og for små klær byttes.

I år fikk vi tre Janus heldrakter, og jeg tror jeg kommer til å bytte ene. Også fikk vi to like Legosett der ene skal byttes.
Når jeg bytter prøver jeg å bytte i ganske like ting. Lego byttes i Lego, klær i klær osv.

Sist redigert av Blåbær : 26-12-09 kl 09:21.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 09:18   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nå kom jeg på noe jeg byttet!
Jeg fikk noen øredobber av eksmannen som morgengave da jeg giftet meg. De var veldig pene hvis jeg hadde vært den engelske dronningmoren. Noe greier som henger ned med hvite perler tror jeg det var.

Dem byttet jeg.

Da lærte jeg at selvom man får noe med byttelapp og beskjed om at du kan bytte så kan det hende det ikke er lov å bytte.

Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 19:06   #7
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nå kom jeg på noe jeg byttet!
Jeg fikk noen øredobber av eksmannen som morgengave da jeg giftet meg. De var veldig pene hvis jeg hadde vært den engelske dronningmoren. Noe greier som henger ned med hvite perler tror jeg det var.

Dem byttet jeg.

Da lærte jeg at selvom man får noe med byttelapp og beskjed om at du kan bytte så kan det hende det ikke er lov å bytte.

Feil. Du byttet da ut mannen, gjorde du ikke?

Klokt valg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 09:44   #8
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

@ Amelie sin slektning.

God og lang ønskeliste i begynnelsen av november forhindrer mye bytting og unyttige gaver har jeg funnet ut.

Ellers er jeg enig med Poly egentlig, men jeg bytter lite fordet.
Litt latskap og litt det at vi sjelden får ting vi ikke ønsker oss, eller kan bruke en sjelden gang.

Gammel 26-12-09, 09:47   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Amelie -

For en slektning!

Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 09:51   #10
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her skal det byttes noen leker, det er fordi vi har noen av de fra før og annet fordi onkelen til jentene ikke har fått med seg hvor gamle de er. Jeg synes det må være greit at to-åringens babyleker kan byttes.

Jeg er dog mer på linje med Polyanna, bedre å bytte enn å la ting så ubrukt.

Når jeg kjøper gaver er jeg generelt opptatt av å finne ut hva vedkommende ønsker seg, og hvis det ikke er mulig så prøver jeg å finne ut om det er ting jeg selv ville blitt glad for. Enten hvis min mann, barna eller jeg fikk det. Og ikke minst så legger jeg ved byttekort.

Gammel 26-12-09, 17:21   #11
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Hårreisende, Amelie.

Jeg er også egentlig enig med Polyanna, men stort sett har vi bruk for gavene vi får, og i de tilfellene vi burde byttet er vi for sløve til at det blir noe av.

Gammel 26-12-09, 11:25   #12
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bytter det som vi får dobbelt opp av eller klær som ikke passer. Om jeg får klær evt gir klær som vedkommende ikke liker /jeg ikke liker foretrekker jeg at det blir byttet enn at det havner innerst i skapet og ikke aldri brukes.
Om jeg gir bort bøker/spill/film etc tar jeg alltid med byttelapp om mottaker får flere av samme har mulighet til å bytte om de/den ønsker det.

Gammel 26-12-09, 11:37   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg ser ikke problemet med å bytte gaver man vet man aldri kommer til å bruke. Ungene fikk en danseband-CD til jul, og den kommer jeg til å bytte. Jeg er ikke utakknemlig av den grunn, jeg er glad for at vedkommende tenkte på oss, men jeg nekter å fylle opp huset mitt med ting som aldri kommer kommer til å bli brukt. Jeg bytter også klær som er feil i størrelsen, som jeg har to av, e.l.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 11:41   #14
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne godt finne på å kjøpe noe som er ment å byttes heller enn et gavekort. Da i min egen familie der det ikke er høy terskel for det. F.eks danseband CD eller enn gavekort.

Svigermors kjæreste fikk en bok jeg mistenker å være kjøpt med den intensjonen. "Mitt røde hjerte" av Karita Bekkimellom er omtrent så langt fra hans boksmak som du kommer. Det er da ikke mulig å bomme så totalt, men en god latter fikk vi jo av nettopp det. Ikke noe slemt i det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:45   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg kunne godt finne på å kjøpe noe som er ment å byttes heller enn et gavekort.

Ja, det gjør moren min også - hun kjøper forsåvidt noe hun tror jeg vil like (i år var det en veske), men ber meg gå og se i den aktuelle butikken i romjulen for å se om det er en annen modell jeg heller vil ha. Det er mye viktigere for henne at jeg får noe jeg liker enn at jeg ender opp med akkurat den hun kjøpte. Hun vet jo godt at det ikke er sikkert hun greier å plukke ut akkurat den jeg liker best.

Gammel 26-12-09, 11:42   #16
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg bytter ikke mye. Kun om jeg får like ting.

De eldste barna skal i år bytte et par gensere som de fikk. De er tenåringer og går ikke med hva som helst. Og det er greit nok. Jeg var også sånn.

Men ellers byttes det ikke mye her i huset.

Jeg synes det er greit å forsegle spill og DVD. Dette er slike ting som jeg synes er helt ok å bytte. Det kan være at vedkommende ikke liker den type spill / DVD som er kjøpt, og da er det jo en smal sak å bytte det til noe man liker. Wii spill, PS2 / PS3 spill osv er jo så dyre, og det er kjedelig å kjøpe noe som er så dyrt og som bare blir liggende i skuffen.

Når jeg kjøper spill til mine barn, så ber jeg aldri om forsegling, for jeg kjøper jo bare spill jeg vet de ønsker seg. Og så dyre spill får de aldri i gave heller fra familien, så risikoen for å få to like er minimal.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:09   #17
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er ingen bytter nei, men bytter selvsagt klær som er for små/store, prøver da å få den rette størrelsen i de klærne som de hadde fått.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 13:28   #18
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ikke lest hele tråden.

Vi bytter kun hvis klærne er for små, eller hvis vi har boka fra før. Ellers ikke.

Gammel 26-12-09, 13:39   #19
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk hele 3 stk fleecepledd til jul. De blir byttet. Jeg bytter ting jeg vet at vi ikke kommer til å bruke, ting vi har fra før av og klær som er for store/små.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 16:35   #20
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Standard

Amelie:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.