Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Country, danseband, og trønderrock

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-07, 09:47   #1
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Noe annet som karakteriserer kunstnere, men som kanskje er litt på siden, er at veldig mange har hatt psykiske problemer. Kanskje dette har noe med det man sier om at: "lidelsen er interessant, mens lykke er kjedelig". Feks er Bob Dylan sine plater som ble utgitt mens han levde et lykkelig familieliv, karakterisert som vestentlig dårligere enn de andre han har utgitt.

Dette er jo noe av det som gjør kvalitetsvurderinger så vanskelig. Skal man se et kunstnerisk verk i sammenheng med kunstnerens private liv vil man jo ha en slags forutinntatthet i forhold til platen, boken, maleriet eller hva det måtte være. Ofte kan det være nødvendig for bedre å kunne forstå et kunstverk, av og til vil det kunne forkludre inntrykket og rett og slett bidra til misforståtte tolkninger.

Men at det ligger noe i dette med at lidelse er mer interessant og genererer mer kreativitet er nok hevet over enhver tvil. Spørsmålet er vel bare i hvor stor grad man skal la sin kunnskap kunstnerens privatliv ligge til grunn for ens vurdering av kunstverket. Men det er kanskje uunngåelig.

Som flere er inne på; ja det kan være en fordel med teoretisk kunnskap for å vurdere kvalitet; men for selve opplevelsens skyld tror jeg det av og til kan være vel så bra å stille med "tabula rasa". Jeg tror kanskje man kan få flere positive overraskelser da.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 10:14   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

En av de vage egenskapene man må ha etter min mening, er "to stand the test of time".

Dette må jeg si meg enig i, også på mindre skala. Jeg for min del kan som sagt nynne til og bli skikkelig glad når jeg hører en låt av elendig kvalitet, fordi den er fengende (og dermed innehar den kvaliteten det er). Men det viser seg jo at den musikken jeg fortsatt hører på etter flere år, uten å bli lei, den har en viss kvalitet, mens den fengende hiten av dårlgiere kvalitet går jeg som regel lei av og hører aldri på igjen. Men der og da kan den absolutt ha høy verdi for meg, selv om den er aldri så dårlig.

Klart man blir mer kresen jo mer ulik musikk man hører, men mange er rett og slett ikke så interessert i musikk, og hører ikke på så mye forskjellig. Men om musikken de hører på gir dem noe så værsågod! Kjempefint at noen lager musikk som gleder så mange! Jeg behøver faktisk ikke forstå hva som er fint med den musikken. Jeg makter ikke Heidi Hauge, og definitivt ikke dansebandmusikk, men jeg har ingen problemer med å godta at den har kvaliteter som andre setter pris på, og at den tjener en hensikt. Selv om de som liker den ikke nødvendigvis hører til kultureliten.

Det er kanskje på grunn av alle de selvhøytidelige "musikk-kjennerene" jeg har måttet omgås at jeg for lengst har sluttet å uttale meg om de som liker "dårlig musikk", eller se dette som noe som er verdt å diskutere i det hele tatt. Enkelte av disse kan ikke snakke om den musikken de liker uten å samtidig høylytt rakke ned på musikk som "folket" liker.

-også enn annen klassiker blant denne gjengen og deres likesinnede er at hvis noen liker en utrolig dyktig gruppe (som faktisk er annerkjent som flinke kunstnere og alt det), så bare en av dem komme med den obligatoriske "å ja, men jeg likte dem mye bedre før de ble berømte. Nå har de blitt alt for kommerse " (problemet er vel ikke egentlig det som sies, det kan til og med være sant for alt jeg vet, det er den selvhøytidelige, arrogante måten det sies på). En god venninne av dem samlet på alle McMusic-cdene. Jeg elsket henne for det Hun var et forfriskende innslag.

Man trenger overhodet ikke å være snobb fordi man setter krav til kvaliteten på musikk. Det er naturlig at man gjør det hvis man interesserer seg for musikk. Men man må også ha evne til å godta at andre som ikke er like interesserte i musikk som kunsform likevel kan ha stor glede av musikk, selv om de ikke setter like høye krav til kvaliteten, eller ikke engang hører hvor kvaliteten er i musikk av høy kvalitet. Og at den musikken som tilfredsstiller det disse menneskene er ute etter har også en stor verdi.

Sist redigert av My : 19-01-07 kl 10:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 09:58   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, nå kom jeg på et godt eksempel for å illustrere hva jeg mener.

Jeg liker ikke Bob Dylan som musiker (som poet er han knall). Jeg syns han synger som en hes kråkefar, og sovner nesten i de evig lange tekstene hans. Kjedelig, kjedelig, kjedelig. Det er ikke musikk for meg.

Det er min personlige musikksmak, og har ingenting med at Dylan leverer musikk med dårlig kvalitet å gjøre. Jeg kan ikke vurdere kvaliteten på musikken hans, til det vet jeg ikke nok om musikk.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 10:05   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg liker ikke Bob Dylan som musiker (som poet er han knall). Jeg syns han synger som en hes kråkefar, og sovner nesten i de evig lange tekstene hans. Kjedelig, kjedelig, kjedelig. Det er ikke musikk for meg.

Nettopp. Jeg kan i og for seg forstå det. (Selv om jeg synes han er en fantastisk musiker og ofte (ikke alltid; han har laget mye kjedelig også) synger med enorm musikalitet og rytme og sjel og "driv". Eller "intensitet", kanskje? Medrivende eller gripende elleroverbevisende. Blood on the Tracks er kanskje den aller beste platen jeg har, og jeg fikk frysninger av å høre ham synge Masters of War sist vi så ham på konsert. Men lar man seg ikke overbevise, så vil man naturligvis ikke være enig i at noe(n) er overbevisende.)

Gammel 19-01-07, 10:21   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker Bob Dylan, og jeg er helt enig i at han synger som ei kråke. PS! Hvis du vil høre han med en "søtere" stemme kan du høre på "Nashville Skyline" der har han i tillegg skikkelig "lette" tekster.

Opprinnelig lagt inn av Kasia

Det er min personlige musikksmak, og har ingenting med at Dylan leverer musikk med dårlig kvalitet å gjøre. Jeg kan ikke vurdere kvaliteten på musikken hans, til det vet jeg ikke nok om musikk.

Ja, men da må det eksister noen kriterier som kan brukes til å måle kvaliteten med, noe ala en musikalsk linjal.

Gammel 19-01-07, 10:25   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men da må det eksister noen kriterier som kan brukes til å måle kvaliteten med, noe ala en musikalsk linjal.

Du er ingeniør, eller?

Gammel 19-01-07, 10:32   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes i massevis. Problemet er å bli ENIGE om noen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 10:34   #8
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp. Kriteriene finnes jo, men da må man gå litt mer vitenskapelig til verks.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 10:40   #9
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker Bob Dylan, og jeg er helt enig i at han synger som ei kråke. PS! Hvis du vil høre han med en "søtere" stemme kan du høre på "Nashville Skyline" der har han i tillegg skikkelig "lette" tekster.

Du og jeg Him

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 10:16   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og da var vi inne på min kjepphest også, nemlig omvendt snobberi, som er kanskje det aller mest provoserende jeg vet. Hvis man ikke spiser Grandis og ser på reality og leser kiosklitteratur, så er det fordi man føler seg for god til det (og dermed bedre enn dem som er i kontakt med seg selv og gjør det). Ikke fordi man ikke liker det.

Jeg liker ikke Grandis!!! :hyler høyt:

- No. 4 -
Gammel 19-01-07, 10:48   #11
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg lest hele diskusjonen, og får et alvorlig flashback til en intens og opphetet diskusjon på gymnaset (ja - så opphetet som man kan være som glødende 18 åring):

"Er fotball kunst?"

Og litt uti diskusjonen:

"Hvordan kan sjakk være en idrett?!"

Å kategorisere noe som høyverdig/fullverdig/akseptabelt/elendig er vanskelig. Men diskusjonene er morsomme .

Gammel 19-01-07, 10:57   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Å kategorisere noe som høyverdig/fullverdig/akseptabelt/elendig er vanskelig. Men diskusjonene er morsomme .

De er jo det. Og til sjuende og sist koker det kanskje ned til et spørsmål om høflighet, som muligens ble konklusjonen i den NM-diskusjonen jeg linket til ca. 100 innlegg over her. Er det vennlig og høflig å kaste et blikk på cd-hylla til verten din, og utbryte "Å, herregud, for noe undemåls søppel!" Nei. Uansett om den er aldri så full av Sputnik. Er det høflig å stirre på din verts (anerkjente og dyre) nonfigurative maleri og si: "Å herregud, er det virkelig noen som går på det derre lureriet med malingklatter som ikke forestiller noe? Din snobb!" Nei, ikke det heller.

(Men likevel er det nesten umulig å ikke tenke sitt. Og alle vet at alle tenker sitt. Og det er mye makt og hersketeknikker og snobberi av alle kategorier og retninger ute og går. Det er et minefelt, og det må man bare være klar over.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 11:12   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

De er jo det. Og til sjuende og sist koker det kanskje ned til et spørsmål om høflighet, som muligens ble konklusjonen i den NM-diskusjonen jeg linket til ca. 100 innlegg over her. Er det vennlig og høflig å kaste et blikk på cd-hylla til verten din, og utbryte "Å, herregud, for noe undemåls søppel!" Nei. Uansett om den er aldri så full av Sputnik. Er det høflig å stirre på din verts (anerkjente og dyre) nonfigurative maleri og si: "Å herregud, er det virkelig noen som går på det derre lureriet med malingklatter som ikke forestiller noe? Din snobb!" Nei, ikke det heller.

(Men likevel er det nesten umulig å ikke tenke sitt. Og alle vet at alle tenker sitt. Og det er mye makt og hersketeknikker og snobberi av alle kategorier og retninger ute og går. Det er et minefelt, og det må man bare være klar over.)

Det er helt klart en menneskerett å tenke sitt

Det er spørsmål om høflighet ja, men også et spørsmål om å kunne godta at andre stiller mindre eller høyere krav enn det man gjør selv. Man har forskjellige interesser, for noen spiller det ikke så stor rolle, man er ikke så veldig interessert. For andre er det viktig.

En person som til vanlig ikke er interessert i litteratur i det hele tatt kan godt få kose seg med kiosklitteratur på hytta i påska eller på en lang flyreise. Jeg godtar det uten problemer. For min egen del er jeg mer interessert i litteratur og stiller høyere krav til kvaliteten på en bok, men jeg trenger da heller ikke å lese dem. Det er bra at slike bøker skrives, de tjener sitt formål. Lett underholdning. Kynisk og kommersielt av forfatteren kanskje, men det finnes verre måter å tjene penger på.

Gammel 19-01-07, 11:22   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

den NM-diskusjonen jeg linket til ca. 100 innlegg over her

Og som du fant ved å søke på "überharry", ser jeg. (Det var en fin tråd, forresten, takk for påminnelsen. )

Gammel 19-01-07, 11:32   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og som du fant ved å søke på "überharry", ser jeg.

Hva ellers!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 11:05   #16
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er ingeniør, eller?

Ja, og hvilken linjal bruker du?

Ja, jeg er selvfølgelig klar over det. Og det er jo det spørsmålet jeg har prøvd å stille til de som sier at det er kvalitetsforskjeller på musikk (der er jeg enig) og at man skille mellom kvalitetene. Spørsmålet er altså; Hvilke kriterier er det man legger til grunn når man sier at noe musikk er bedre enn annen musikk. (Eller om man vil holde seg til analogien: Hvilken linjal bruker du?)

Jeg synes du har sagt helt greit hvilken kriterier du setter, men jeg kan ikke se noen andre som har gjort det. Dvs det er en god det som hevder at deres subjektive smak fungerer bra som kriterie - og det er helt OK måte å måle musikk på for meg.

Jeg har også prøvd å argumentere for hvorfor jeg synes at musikk ikke kan bedømmes som god utfra om den som fremfører den har laget den selv. Jeg synes en som tolker musikk kan være like kunstnerisk opplevelse som den som skriver musikken.

Gammel 19-01-07, 11:19   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Ja, og hvilken linjal bruker du?

Som sagt, jeg blander ikke min personlige musikksmak inn i vurderinger om hva som kvalitetsmusikk eller ikke. Min subjektive oppfatning av fint eller stygt er ikke nok for meg til å bedømme kvaliteten.

Sist redigert av Røverdatter : 17-04-09 kl 07:59.
Gammel 19-01-07, 10:21   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Eh, altså inne på som i Skilpaddas innlegg nr 137, ikke som motangrep til Lille*Mys siste. :lættis:

Jeg kan også bli kjempeprovosert av selvhøytidelige guruer. Jeg har mange i kretsen min som lever etter High Fidelity-prinsippet; "It's not what you ARE like, it's what you LIKE". Og jeg kommer i forsvarsposisjon når noen disser smaken min, som alle andre. Alle synes jo pr. def. at man har god smak og god humor?

Men jeg innser lett at andre kan mer om musikk, kunst, litteratur og for den del vin enn meg. Og jo mer jeg lærer selv, jo mer glede får jeg av det, og jo mer avanserte ting klarer jeg å ta inn over meg. Jeg har masse igjen, og jeg gleder meg!

- No. 4 -
Gammel 19-01-07, 10:34   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Eh, altså inne på som i Skilpaddas innlegg nr 137, ikke som motangrep til Lille*Mys siste. :lættis:

Jeg kan også bli kjempeprovosert av selvhøytidelige guruer. Jeg har mange i kretsen min som lever etter High Fidelity-prinsippet; "It's not what you ARE like, it's what you LIKE". Og jeg kommer i forsvarsposisjon når noen disser smaken min, som alle andre. Alle synes jo pr. def. at man har god smak og god humor?

Veldig bra! Det er derfor jeg har sluttet å disse andres musikksmak. Men jeg vil også, som skilpadda sier, ha meg frabedt at folk sier at jeg liker det jeg liker for å være kul. Og jeg mener selvfølgelig ikke at den typen folk jeg refererer til ikke virkelig liker det de hører på, innerst inne. Det tror jeg de gjør. Men det som er teit er at de hele tiden må framheve hvor godt de liker dette, og hvor lite peiling de som ikke liker det har.

Jeg er ikke spesielt interessert i fotografering. jeg kan ha stor glede av et bilde jeg synes er kjempefint, som en fotograf vil slakte. Var jeg veldig interresert i foto, og hadde satt meg masse inn i det ville jeg sikkert synes det samme, men det er jeg ikke. Gleden over dette bildet som jeg liker så godt vil jeg ha lov til å ha. Fordi det betyr noe annet for meg enn akkurat fotografisk kvalitet. Dette mener jeg gjelder for musikk og. Det er forskjell på kvaliteten i musikk, men jeg mener ikke at musikk av dårlig kvalitet er verdiløs.

Sist redigert av My : 19-01-07 kl 10:41.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 10:56   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Å, LilleRosin, der har jeg også vært! Det er ikke lenge siden en gang. NOEN mener at jeg MÅ holde med RBK i Champions Leauge eller være enig i at de er hele Norges fotballag. Det må jeg aldeles på ingen måte! For meg har fotball ikke noe med kunst å gjøre, det er kun emosjonelt. Heia BRANN!

- No. 4 -
Svar

Emneord
klassiker, krangling, kultur

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.