|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Er dere opptatt av merke?Når det gjelder dior-dresser, jeg aner jo ikke hva de koster selvfølgelig. Men jeg tenker at noen liker dior, andre liker miniature og småfolk. Noen har bildilla, noen interiørdilla, noen vogn- og bæretøydilla og noen liker klær. Og til små babyer er det vel, gitt at funksjonen myk og bevegelig er tilstede, mest utseendet det går på. Vanskelig å argumentere med slitestyrke og vanntetthet på babytøy.
|
|
|
#2 |
|
Hertuginne
|
Sv: Er dere opptatt av merke?Det er viktig for meg at ungene mine kan være lenge ute og leke i snøen uten at de blir kalde og våte. Derfor har jeg lagt igjen en del penger i vinterdresser, votter, luer og sko, og de har godt med skifteklær i yttertøykategorien. Dette koster penger, for gode dresser og votter koster penger.
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Er dere opptatt av merke?Det jeg opplever problematisk er når foreldre bruker barna til å utrykke hva de selv står for. Jeg kan bli like betenkt når foreldre bruker barna til å fronte hvor økologiske og miljøbevisste de lever, som de som dresser de opp i de dyreste merkeklærne eller sender de på altfor mange aktiviteter. Jeg ønsker ikke at ungene våre skal være vår parole på hvordan vi lever livet vårt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Er dere opptatt av merke?
Skal man da maskere alt man mener og tror på slik at ikke noe synes på barna? Jeg er enig med deg i at man ikke skal bruke barna for å fronte egne synspunkter, men barna er tross alt del av en familie og deler familiens livsførsel. Dessverre og heldigvis, alt etter hva det gjelder og øynene som ser. Jeg tror de færreste bruker klærne til ungene til å fronte noe som helst, men hvem vi er og hva vi står for preger forbruksmønsteret vårt. Også når det gjelder barneklær.
|
|
|
#5 |
|
© All rights reserved
|
Hvordan i all verden vil du unngå det? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere opptatt av merke?Jo, jeg synes overdreven merkebevissthet, eller hva man skal kalle det ikke er sunt, ihvertfall ikke for omgivelsene. Jeg husker godt at man begynte i 4-klasse i min skolealder, sto å pekte og hvisket hvis noen hadde klær eller sko fra billigmerker/butikker og det var åpen kamp om å få rådyre boblejakker og støvletter. Stakkars de ungene som ikke hadde foreldre med god råd eller som ikke ville være med på jaget. Jeg synes vi foreldre kan holde oss for gode til å oppmuntre til dette.
|
|
|
#7 |
|
© All rights reserved
|
Men det er da en mellomting mellom å være merkebeviss og å oppmuntre til mobbing? Skal jeg kle ungen min i ytterdress fra Europris fordi naboen ikke har råd til Reima? Må storebror på 16 ha skibukse fra Cubus fordi klassekameratene ikke har råd til Volcom? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Det er klart vi er rollemodeller for våre barn, det ønsker jeg å være. Men jeg mener det er en forskjell på det og når man bruker barna til å fremme det man ønsker andre skal oppfatte om en selv. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hvor går grensen mener du for når det skjer? Er det noen spesielle merker som signaliserer "status-barn"? Merker som Troll, Bergans og Ecco, er de godkjente? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Er dere opptatt av merke?Nei vi er ikke opptatt av merke, men barna våre har likevel mye merkeklær. |
|
|
|
![]() |
|
|