Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-10, 17:44   #1
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

:har følelsen av å være i dialog med person fra annen planet:

Iveren hos meg pleier å gi seg utover i mai - jeg synes bare det er så deilig de første ukene når tinge begynner å spire.

Gammel 11-04-10, 17:47   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Iveren hos meg pleier å gi seg utover i mai - jeg synes bare det er så deilig de første ukene når tinge begynner å spire.

Jeg syns det er nydelig når det bare kommer seg i fasong altså. Det er bare det at hagen min i utgangspunktet er helt nydelig. Også har den vært forsømt noen år så nå er den ikke akkurat så fin - og da er det så mye jobb å få den på stell igjen.

Og hvor pokker gjør man av hageavfallet?
Aldri i LIVET om jeg fyller bilen med sånt altså.
Er det grenser for hvor i hagen man kan ha kompost sånn utfra andre naboers behov for at det skal være pent for dem å se inn til oss?

Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 17:15   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heldekkende teppe med eføy og krypmispel gies bort.
Vi har gravd frem taket på garasjen i dag, dvs. mannen tok tak og rullet sammen "teppet" av eføy og krypmispel og etellerannetannet, mens jeg klippet det løs i kantene. Så var det bare å rulle det utfor kanten og nå ligger det midt på plassen utenfor garasjen. Sånn er det med viltvoksende eføy!

Ad. hortensia: Må visstnok ikke beskjæres, da den bærer blomst på fjorårets grener eller noe i den duren. Altså vil den ikke blomstre i år om du kapper den i år.

@Smilefjes: Jeg har samme tresorten midt inni en hortensia.

Her er forresten ikke hanefot. Jeg har eføy i stedet. Den dreper alt på sin vei mot totalt herredømme over bakken i hagen.

Gammel 11-04-10, 17:17   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Er eføy en sånn kjapp klatresak kanskje?
Jeg er på jakt etter en hekk som ikke må stelles så mye. Og siden jeg allerede har nettinggjerde så er det helt perfekte da en klatreplante som kunne klatret i dette. Hadde ikke det gått an?

Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 17:31   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eføy klatrer overalt, ja. Også på nettinggjerder. Og innimellom bærbusker og dekker hele trapper om de får lov.

Dumt at den tåler vestlandsvinter, det hadde ikke gjort meg noe om den døde. :sur og bitter på forrige eier som ikke har gjort en damn dritt i hagen:

Gammel 11-04-10, 19:20   #6
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Eføy klatrer overalt, ja. Også på nettinggjerder. Og innimellom bærbusker og dekker hele trapper om de får lov.

Dumt at den tåler vestlandsvinter, det hadde ikke gjort meg noe om den døde. :sur og bitter på forrige eier som ikke har gjort en damn dritt i hagen:

Gjør de altså? Kanskje jeg kunne hatt noen sånt i den sykt store skråningen min?

Gammel 12-04-10, 08:55   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Gjør de altså? Kanskje jeg kunne hatt noen sånt i den sykt store skråningen min?

Kom hjem til meg og hent litt og prøv, da vel?
:har nok å ta av:

Gammel 12-04-10, 16:16   #8
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Kom hjem til meg og hent litt og prøv, da vel?
:har nok å ta av:

Det kan jeg gjøre. Når passer det?

Gammel 11-04-10, 17:39   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Krypmispel? Den kryper også over absofuckinglutely alt.

:går ut av tråden og kommer tilbake når jeg er i bedre humør:

Gammel 11-04-10, 17:56   #10
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Mini og jeg har plantet stemor i ett lite bed og i kasse under et vindu i dag. Og så har vi raket plen og lagd en krukke med noe stæsj som står på trappa. Det aller viktigste: jeg har drukket kaffe i sola på terrassen mens Mini har syklet rundt på trehjulssykkel.

Gammel 11-04-10, 18:18   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Min far har en gedigen henger. Vi låner den og kjører vekk hageavfallet. På sikt skal jeg nok kompostere mer, men nå er det rett og slett for mye her.
Vi har sikkert 5 tilhengerlass med hageavfall liggende i forskjellige hauger rundt i hagen.
I høst leide vi forresten en sånn gedigen kompostkvern som spiser trær, og kvernet i vei det vi hadde liggende og så skulle vi strø med det. Men så kom frosten og snøen, så det ble strødd så snart snøen begynte å avta.
Jeg trøster meg med at det ser stadig bedre ut, likevel.

Gammel 11-04-10, 18:23   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten gjort en avtale med naboen. Han er litt opptatt av fasaden, og synes det ser så stygt ut med tilhengeren som står i oppkjørselen. Derfor låner han plass på min tomt, og til gjengjeld får jeg kaste hageavfall i hengeren hans og han kjører det bort. Jeg har jo ikke hengerfeste på bilen heller.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 18:26   #13
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Er det for tidlig å plante ut noen stemødre i Trøndelag, eller? Det er jo vår i dag!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 18:45   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg som klør etter å få klippet i buskrosen min... så kommer mamma på besøk og sier at det har blitt sagt på radioen at man kan klippe roser nå til tross for regel med museører. .... så da tror jeg at jeg må bruke en time i morgen kveld på å få vekk litt rosekvister.... må bare sjekke hvor mye jeg skal klippe..

Vi satt opp trampo`n i dag og vips så hadde vi besøk av 7 barn + to foreldre som var i hagen her i timesvis.. heldigvis hadde jeg bakt skolebrød i går og saft og kaffe nok.
Veldig koselig. Nå er det vååår og alle bare poffer ut av husene sine og ut i nabolaget..

Vi har ikke komposthaug. Ikke vil vi ha det heller. Hagen er ikke sånn at vi har noen bakside som det kan oppbevares. Putter i søplesekker og kjører til Grønnmo innimellom. Og, ja vi har henger og hengefeste.

Gammel 11-04-10, 19:36   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

smilefjes, jeg har Arkitektens trøst og klatrehortensia på mitt nettinggjerde. Det ser ut til å gå bra med meg. :blånndi:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 19:49   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

smilefjes, jeg har Arkitektens trøst og klatrehortensia på mitt nettinggjerde. Det ser ut til å gå bra med meg. :blånndi:

Ah!

Og oppfordring til alle.

Google arkitektens trøst, klikk på linken med bilder og se hva vi ser?

007 har holdt hemmeligheter for oss. Mannen hennes er da ikke arkitekt, er han vel?

Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 19:47   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Stor kompostkvern? Kompostkvern?
Hva er det for noe egentlig?

Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 20:01   #18
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

sf.....

Gammel 11-04-10, 20:01   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 20:34   #20
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.