|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Lager din husholdning saus selv? | |||
| Ja, alltid eller nesten ubetinget alltid |
|
64 | 32,49% |
| Veldig ofte, men ikke alltid |
|
74 | 37,56% |
| Vi kan lage saus selv, men det er ikke alltid vi tar oss tid til det |
|
41 | 20,81% |
| Nei |
|
16 | 8,12% |
| Spiser ikke saus |
|
2 | 1,02% |
| Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tatt på
|
Sv: Lager du saus selv?Sauser som har brun- eller hvit saus som basis kan jeg lage selv. Til pasta bruker jeg Dolmio eller Barilla-sauser.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lager du saus selv?Vi lager det aller meste av sauser selv.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg bruker også sukkerkulør (noe jeg for øvrig savner her i USA, jeg har foreløpig ikke funnet noen erstatter, rart nok). |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg lager en mellomting mellom Mims sausevariant, og svidd-mel-varianten: Jeg syns gult smeltet smør gir en helt annen smak enn den nøtteaktige smaken av brunet smør, og vil gjerne ha sistnevnte til kjøtt. Så jeg smelter smør på nok varme til at det blir brunt (når jeg ikke har sjy eller lignende å begynne med, selvsagt), skrur varmen helt ned tilsetter melet og fortsetter derfra som for hvit saus.
|
|
|
#7 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du saus selv?Jeg lager endel saus selv, men vi spiser vel oftere posesaus. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Lager du saus selv?I brun saus så er nok smøret mitt litt mer gyllent og jeg drøyer litt med å ha i væske. Det lukter litt mot paideig når jeg sper. Jeg skjønner hva du mener, Polyanna; smeltet gult smør og brunet smør er to forskjellige ting. Men de eneste jeg kjenner som driver med bruning er min svigermor og moren til en venninne og de svir altså melet og smøret, så det smaker skikkelig trist.
|
|
|
#9 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lager du saus selv?Lager stort sett selv |
|
|
|
|
|
#10 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg er for lat til å piske sammen bearnaise til vårt bruk, og så er mannen veldig glad i å teste ut alt av posesauser som er på markedet, så det hender det går i pose ja. Men det er definitivt mest hjemmelaget her, selv om vi jukser litt med kraft. Det er også en ting vi burde bli flinkere å koke innimellom, men latskapen lenge leve.
|
|
|
#11 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg koker forresten alltid mye brun saus når jeg først gjør det, og fryser ned noen porsjonsposer. Veldig greit når man ikke har så godt med tid.
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg jukser også med kraft. Det eneste jeg har rikelig av i fryseren er andekraft, men den er så spesifikk på smak at den ikke er så anvendelig.
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
Sv: Lager du saus selv?Jeg lager alltid saus fra bunnen. Smaker mye bedre enn posesaus. Dessuten elsker jeg å koke kraft, så jeg har alltid gode baser. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lager du saus selv?Ja, både fordi det er bedre og fordi det er lettere å unngå det jeg ikke tåler da. Eneste unntak er brun saus, da bruker jeg Ograns glutenfrie. Stavmikser er forøvrig gull verdt også når en ikke trenger å kamuflere grønnsaker, jeg har lagd de beste sausene mine etter at vi fikk det! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg bruker aldri posesaus (lenger), ikke posesupper heller. Jeg kjøper derimot ofte pastasaus på glass, det gjør jeg.
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Lager du saus selv?Oj den var interessant, Pelen. Men må prøves (lager den til fest, pga. alt sukkeret hehe). Ca. like mye smør og sukker?
|
|
|
#19 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg lager alltid hvit og brun saus selv. Tomatsauser er litt både og .. mens andre sauser blir nok Toro ja.
|
|
![]() |
|
|