|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() KONGSGRESS , hva er det for noe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Type R ;)
![]() Tror jeg skal lage stekt ris i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
flisespikker
|
![]() Vi skal ha pasta med kyllingkjøttsaus (vi har vent oss til å alltid presisere hva slags kjøtt, eller fisk, det er i middagsmaten, for det synes Lillegutt er morsomt). Bruker en pakke kyllingkjøttdeig og bruner den, samt en halv til én squash (i biter) og noen hvitløksfedd, heller på pastasaus fra glass og lar det putre og har i en spiseskje creme fraiche rett før vi skal spise. Fullkornspenne (pastarør) til, hvis vi har. Og brokkoli og tomatsalat.
![]() |
#104 |
Fortynnet
|
![]()
Husker ennå fjeset til minstestorebror da han var et par år og spurte hva koteletten var for noe, og storebroren på fem-seks forklarte (ved veldig pedagogisk tålmodig tonefall) at DET lillebror, er en liten gris som de har drept! |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Introvert optimist
|
![]() Vi har spist pølser i brød i dag. Denne uka her har jeg vært elendig husmor og mor. Ja, ja det blir vel ei råd.
![]() |
#108 |
Fru Jacobsen
![]() kongsgress er en krydderurt som selges i byen jeg (og du ?) kommer fra. Det er noe i likhet med basilikum, men vokser altså på Helgeland. Man får kjøpt det i tørkede kvaster, og f.eks. kjøttsuppe blir aldri mer det samme uten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
X First Lady
![]() Holder på å lage gryte til 10 gale tenåringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
WF: Sausnebbet
|
![]() I dag skal vi ha noe så lekkert som fleskfeskbaill. Og det er akkurat det det høres ut som. Hjemmelagde fiskeboller fylt med flesk. Trekkes i havrevann og serveres med poteter og grønnsaker. Guttene synes det er godt, og til og med jeg har lært meg å sette pris på denne svigerspesialiteten. Det var litt få "bailla" i posen, så det blir vel et par kapteinens fylte rødspetter ved siden av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Type R ;)
![]() Turbo ønsket grøt så da fikk han det. Risengryns grøt. Jeg verken tåler det eller liker det.
![]() |
#115 |
Jeg ble frisk!!
![]() I går hadde vi fiskegrateng :sunn: |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() I dag skal mannen min lage god, gammeldags ertesuppe.
![]() |
#119 |
© All rights reserved
|
![]() I dag blir det svinekoteletter som brunes på panne før de stekes i ovnen på 200 * i ildfast form med gulrøtter og purre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|