|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Er det flaks å være ressurssterk?
Det er det heldigvis.
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Er det flaks å være ressurssterk?Jeg skjønner godt hva du mener med indre styrke og motivasjon, 007, men jeg tror slett ikke alle har den. (Jeg baserer meg på eksempler fra nær slekt.)
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Er det flaks å være ressurssterk?Og for the record, folk som kommer seg fram gjennom alskens motgang og får til ting fra vanskelige utgangspunkt fortjener all ære. De har ikke hatt flaks med mye, det aller meste har vært hardt arbeid. Det er flott å se. Men jeg tror man må være av en viss støpning for å få det til, og jeg synes det er unødvendig strengt å anta at alle andre kunne klart det samme under samme forhold.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Tusen takk for innmeldelse i en eksklusiv klubb. |
|
|
|
#5 |
|
© All rights reserved
|
Jeg liker ikke uttrykket løvetannbarn.
Jeg tror alle har den, men jeg tror ikke at alle er klar over at de har den. Og jeg tror noe er samfunnets problem: kanskje vi læres opp til å tro at samfunnet skal ta ansvar for oss? Fordi vi har de velferdsgodene vi har? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Ja, det er sikkert både kynisk og strengt av meg å mene det jeg mener, og det kan godt hende du har rett i at en man må være av en viss støpning for å få det til. Men jeg tror altså at om man ikke er av en viss støpning, så kan man bli det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Finne eller utvikle. Det er jeg enig i.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er det flaks å være ressurssterk?Jeg tror personligheten har utrolig mye (les: det meste) å si. Det ville ikke overraske meg om man kunne si ganske mye om hvordan noen kommer til å takle ekstrem motgang i livet ved å se hvor på Myers-Briggs/Jung den enkelte scorer.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Jeg er direkte uenig. Jeg bor sammen med en resilient. Han er INTJ. Jeg er resilient. Jeg er ENFJ. |
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Er det flaks å være ressurssterk?rine - jeg kan godt belyse for min egen del. Jeg har vokst opp med en mor med paranoid psykose som også er alkoholisert. Faren min var totalt fraværende og i den grad han noensinne deltok på noe som helst så var det med knallharde krav til at jeg skulle bekrefte den kunstige boblen han valgte å leve livet sitt i. All slekt forsvant da modern ble tvangsinnlagt og siden har jeg ikke sett dem. Alle naboer og venner og andre også. Vi hadde stort sett ikke besøk da det ikke var så mange som forstod at det de så ikke skulle tolkes som det de så - men som noe helt annet. |
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Er det flaks å være ressurssterk?gajamor - det er nok ikke til å komme forbi at man må innse at noen ikke egentlig har en sjans. Statistisk sett. Men man kan ikke si at det gjelder akkurat Per eller Tine. For det hender jo at folk faktisk klarer å bryte alle statistikker og blir unntak. Dermed må man heie på alle syns jeg. |
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Sv: Er det flaks å være ressurssterk?J?
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Er det flaks å være ressurssterk?Det å konkludere med at fordi man har greid å holde seg flytende mot alle odds betyr at alle hadde greid det samme om de bare hadde villet nok eller mobilisert de kreftene de har innerst inne synes jeg er en kynisk måte å se på andre mennesker på.
|
|
|
#15 |
|
rakkarpus
|
|
|
|
#16 |
|
weird
Sv: Er det flaks å være ressurssterk?Jeg trodde jeg var ressurssterk, jeg. Det har alle andre rundt meg trodd også. Jeg har vært den som har ordnet og fikset siden jeg var liten. Den siden ved meg har blitt dyrket frem av mine foreldre også. Det var en høyt verdsatt egenskap hjemme hos oss. Jeg har lang erfaring med å være ressurssterk, med å presse meg osv.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#17 |
|
© All rights reserved
|
Ja, og jeg har i tidligere innlegg i denne tråden innrømt at jeg er ganske kynisk. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pauset
|
Jeg tror ikke Kie mener at hun er mer ydmyk fordi hun har "tryna i asfalten", og ikke andre har og derfor er ikke de ydmyke. Hun forteller at hun har hatt holdninger og litt kjepphøy som mange av oss har vært en gang i tiden, men så "tryner man" og ser plutselig andre sider av livet. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Jeg ble litt overrasket over denne reaksjonen på Kie sitt innlegg. Hun forteller jo bare om sin erfaring. At hun har en innsikt nå som hun ikke hadde tidligere. Eller er det noe jeg ikke får med meg? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
weird
Du velger selvsagt selv hva du legger i det andre skriver. Jeg har beskrevet noe om egne erfaringer og hva de betyr for meg. Jeg ser ikke helt vitsen i å drive med en lidelseskonkurranse og jeg tipper de færreste deler alt på nett. Jeg gjør heller ikke det.
|
|
|
![]() |
|
|