|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
~~~~~~~
|
Helt enig med dere! Innimellom kan man nesten føle seg som om man er kriminell fordi man leverer ungene ALT for tidlig og henter de ALT for sent.. Men har man arbeidstid fra 08.00-16.00 (som vel er normal kontortid her i landet), ja, da må fortrinnsvis ungene leveres før den tid. Bor man da i en stor by med litt over middels trafikk skal det ikke mange uhellene eller snøfillene til før man er forsen. Jeg er av den "heldige" sorten som har en fleksibel arbeidsdag og reise, så mine barn har pt. ikke blitt hentet forsent.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Huff ja...
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Henter du barna i tide?Nei, det har jeg aldri forhold meg til. Vi henter klokka tre, barnehagen stenger halv fem. De har aldri noengang vært der til stengetid. Ikke til fire engang. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Henter du barna i tide?Vi har vel aldri vært for sene tror jeg?
|
|
|
#6 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Henter du barna i tide?Pompens barnehage stenger kl 17.15 og vi har aldri vært i nærheten av å hente ved de tider. Heldigvis!
|
|
|
#7 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Henter du barna i tide?Jeg har kommet for sent en gang.
|
|
|
#8 |
|
Er frisk!
|
Sv: Henter du barna i tide?Vi har aldri hentet for sent. Det nærmeste har vært 5 minutter før stengetid en dag med en heftig snøstorm med store forsinkelser.
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Henter du barna i tide?Aldri. Det er laget så snedig at man "skal hente" innen ett tidspunkt, men barnehagen stenger først ett kvarter etter det igjen. Man har altså et kvarter på å komme seg ut. Så jeg føler at jeg er for sen om jeg er for sen til det første tidspunktet, men har jo da et kvarters slækk, og det holder for de gangene det skjærer seg i trafikken eller noe.
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Henter du barna i tide?Jeg tror heller ikke det trenger å være noe problem å være den siste som blir hentet. Poden blir i alle fall skikkelig snurt hvis vi henter ham "for tidlig", så det har vi gitt opp for mange år siden.
|
|
|
#11 |
|
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Har aldri hentet for sent, nei. Men vet om flere som ikke er flinke til å holde seg innenfor tiden i barnehagen.
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Sv: Henter du barna i tide?Vi har aldri hentet for sent, men det er ganske naturlig siden vi stort sett henter rundt 1,5 time før stengetid. Foreldre som beregner å være i barnehagen et kvarter før stengetid er nok mer sårbare ifht. forsentkomming. Hos oss ønsker barnehagen at foreldrene skal være på plass et kvarter før stengetid.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Mener å huske at det er slik i vår barnehage allerede at man må betale et gebyr om man er for sen. Aldri fått sjekket i praksis.... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Henter du barna i tide?Jeg tror aldri jeg har vært borti at ansatte ikke drar når siste barn har dratt, og jeg har hatt barn i 4 forskjellige barnehager. Det synes jeg er helt greit, det er da ikke drop-in i en barnehage.
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
I minsten sin barnehage må man være der til stengetid uansett. Jeg har jo jobbet der i noen uker og av og til ble siste barn hentet 40-50 minutter før stengetid, men da gikk vi over på andre avdelinger og hjalp til der. Det var ofte stort behov for det også, så jeg synes det er helt fint at det er sånn. Men det varierer ja, der jeg jobbet i 2006 (privat barnehage) kunne vi gå når siste barnet ble hentet og vi hadde ryddet og vasket ferdig (man kan ofte ikke stikke med en gang siste barn er ute uansett, da man må rydde og vaske litt).
|
|
|
#16 |
|
Teller ned
Sv: Henter du barna i tide?Henter alltid i tide. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Henter du barna i tide?Jeg tror det hendte en eller to ganger at vi hentet litt for sent. Da var det grunnet trafikkuhell og medfølgende kø. Vi ringte selvsagt og ga beskjed. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
snur
|
Sv: Henter du barna i tide?Det har skjedd en gang på 8 år i barnehagen. Det var en gang mannen skulle hente og bilen hadde flatt dekk når han kom ut fra jobben. Da tok det litt tid å få luft i dekket igjen. Da kom han 5 min etter stengetid og hadde ringt og forklart problemet. Jeg var ikke i byen og hadde ikke sjans å hente.
|
|
|
#19 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Kommer alltid i tide. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hvor: østfold
Sv: Henter du barna i tide?Jeg er blitt oppringt en gang fem på fem fordi mulen ikke var hentet, løp i pysjbukse over i bhg og var der 30 sek før stenge tid det er vel det seneste vi har kommet....der har jeg en total sperre bhg og sfo kommer man bare ikke for seint til, husker jeg tit og ofte måtte bli med personale hjem/bv vakta etc. fordi jeg ikke ble henta og det skal liksom bare ikke skje med mine.
|
![]() |
|
|