Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-10, 22:50   #101
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Jeg tror aldri jeg har vært borti at ansatte ikke drar når siste barn har dratt, og jeg har hatt barn i 4 forskjellige barnehager. Det synes jeg er helt greit, det er da ikke drop-in i en barnehage.

Jeg har aldri hentet for sent, men jeg har vært nære på noen ganger da de var i en barnehage som stengte 16.30 - og det var mer enn antydet at vi burde være ute senest 16:15. Der kunne de fint la barna sitte i en trang varm gang med full dress fra rundt 16, når det gjerne bare var et par barn igjen. Helt til slemme-Scarlett sutret og sladret til styrer.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 22:52   #102
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror det seneste jeg noen gang har hentet er en halvtimer før stengetid.

Gammel 22-06-10, 22:52   #103
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Det har skjedd en gang på 8 år i barnehagen. Det var en gang mannen skulle hente og bilen hadde flatt dekk når han kom ut fra jobben. Da tok det litt tid å få luft i dekket igjen. Da kom han 5 min etter stengetid og hadde ringt og forklart problemet. Jeg var ikke i byen og hadde ikke sjans å hente.

Til vanlig har ungene blitt hentet mellom 15-16

Gammel 22-06-10, 22:54   #104
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kommer alltid i tide.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 22:57   #105
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg er blitt oppringt en gang fem på fem fordi mulen ikke var hentet, løp i pysjbukse over i bhg og var der 30 sek før stenge tid det er vel det seneste vi har kommet....der har jeg en total sperre bhg og sfo kommer man bare ikke for seint til, husker jeg tit og ofte måtte bli med personale hjem/bv vakta etc. fordi jeg ikke ble henta og det skal liksom bare ikke skje med mine.

Selv om jeg ser en vesentlig forskjell mellom fem min forsein pga rusj og å bare la være å hente så sitter den godt i ryggraden, egentlig den tydeligste traume/ sutre greia jeg har, selv om jeg faktisk ikke kan huske at jeg opplevde det som særlig traumatisk- det er liksom bare så jævla slum i mitt hode å ikke klare å prioritere å hente ungene sine -igjen ser at shit happens også med normale foreldre, men vil liksom ha det til gode OM det skulle skje en dag at vi satt dønn fast i trafikken etc...

Gammel 22-06-10, 22:59   #106
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg synes det er helt hårreisende at en barnehage kan stenge så tidlig. Folk jobber da ofte til kl 16 eller 17.

Vår stenger 1615 - 1630. Det vet man om når man velger den.

Gammel 22-06-10, 23:04   #107
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tror aldri jeg har vært borti at ansatte ikke drar når siste barn har dratt, og jeg har hatt barn i 4 forskjellige barnehager. Det synes jeg er helt greit, det er da ikke drop-in i en barnehage.

I minsten sin barnehage må man være der til stengetid uansett. Jeg har jo jobbet der i noen uker og av og til ble siste barn hentet 40-50 minutter før stengetid, men da gikk vi over på andre avdelinger og hjalp til der. Det var ofte stort behov for det også, så jeg synes det er helt fint at det er sånn. Men det varierer ja, der jeg jobbet i 2006 (privat barnehage) kunne vi gå når siste barnet ble hentet og vi hadde ryddet og vasket ferdig (man kan ofte ikke stikke med en gang siste barn er ute uansett, da man må rydde og vaske litt).

Gammel 22-06-10, 23:05   #108
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blåmann kom 7 minutter for seint til Livs barnehage en av de aller første dagene hun var der i vinter. Det var fullt togkaos, og han rotet seg inn på en buss som var særdeles forsinka pga trafikkuhell og annet. Hadde vi hatt bare én barnehage, ville det gått bra, men med to ulike ble det litt mer sårbart. Vanligvis hentes de mellom 16 og 16.30, og barnehagene stenger 17.

Gammel 22-06-10, 23:05   #109
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vår stenger 1615 - 1630. Det vet man om når man velger den.

Jeg vet kun om 1 barnehage i denne byen som har åpent etter 1630. Mulig det er flere, men jeg har inntrykk av at 1600 eller 1630 er det vanlige. Jeg slutter på jobb 1615, får litt flex på slutten av dagen og har 50 meter til barnehagen så jeg rekker det med et nødskrik.

Gammel 22-06-10, 23:06   #110
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Henter alltid i tide.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:07   #111
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg henter ca. to timer før barnehagen stenger. En gang ringte jeg og så jeg ble litt sen, men da fikk jeg beskjed om at barnehagen var jo åpen til kl. 17.
Klokka var litt før 1630 da jeg ringte ...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:08   #112
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Henter 30 minutter før bhg stenger og har aldri hentet etter stengetid.

Gammel 22-06-10, 23:09   #113
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vet kun om 1 barnehage i denne byen som har åpent etter 1630. Mulig det er flere, men jeg har inntrykk av at 1600 eller 1630 er det vanlige. Jeg slutter på jobb 1615, får litt flex på slutten av dagen og har 50 meter til barnehagen så jeg rekker det med et nødskrik.

16.30 er det aller vanligste her også. Og åpningstid fra 7.30. Der jeg skal jobbe fra september av har vi åpent fra 7-17, det er heller sjeldent, har jeg inntrykk av.

Gammel 22-06-10, 23:11   #114
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Ja. Jeg har lang reisevei til jobb og en samboer som jobber offshore. Jeg prøver å være i barnehagen minst et kvarter før stengetid. Da har jeg litt margin hvis det skulle oppstå noe på veien(kø, trafikkulykker osv.)

Vi har hentet barna for sent en gang. Ei bro jeg må over på vei til jobb ble stengt på grunn av uvær, og vi ble ikke varslet slik at vi fikk kjørt fra jobb før broen ble stengt. Dette var en veldig færl situasjon for meg.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:15   #115
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Én gang har jeg kommet for sent. Til gangs! Jobbet i Oslo og skulle hjem i rushen, vanligvis 25-30 min å kjøre. Varmt ute, ikke aircondition, høygravid og med en eldre bil med dårlig termostat - begynte å koke i Tåsentunnellen i sirupkøen, jeg kom meg ikke over i høyre fil og turte ikke annet enn å stanse bilen - i venstre fila, med rykende panser. (ja, litt småredd for eksplosjon og sånn... )

Ble stående der i 2 timer og ventet på Falck som også stod stuck i kø.... Trafikkhelikopteret sirklet over meg og jeg hørte om meg på P4: Rød stasjonsvogn med stans i venstre fil forårsaker ytterligere kø. Noen viste fingeren til meg, og noen ropte FLØTT DEG, du kanke stå her og kjørte videre. På 2 timer spurte én person om hjelp. (men Falck hadde sagt jeg ikke skulle flytte bilen) Jeg stod med digre gravidmagen og rykende bil og tenkte bare på 2 åringen som ventet på meg i barnehagen en fredags ettermiddag. Det var ingen naboer eller familie som kunne hente han for meg. Fikk hentet han kl 1840.... Heldigvis hadde pjokken hatt det helt topp da jeg endelig kom. Betalte selvsagt for overtiden.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:15   #116
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, selvfølgelig er det de samme barna som blir hentet sist hver dag. Hva tror dere, lissom? Mine barn er alltid blant de siste, fordi jeg jobber som jeg gjør. Det er ikke fordi jeg sitter på en kafé og drikker kaffe til klokken er kvart på fem, altså, og i ny og ne skjerper meg og da er Flink Forelder som henter "minst en time før barnehagen stenger, jeg lover!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:16   #117
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Ja alltid. Mini er kun 5-6 timer i barnehagen de dagene jeg selv har fri, eller jeg tar han fri da. Hvis jeg jobber 7,5 timer og sambo jobber så er han med meg de timene. Hvis ikke henter sambo i 15 tiden. Synes 9-15 er passelig tid for et barn i bhg jeg, foreldremessig ment.

Det er mektig irriterende at foreldre kommer for sent. Det stjeler av vår tid, og ting vi kanskje skal videre på etter jobben.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:17   #118
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Synes 9-15 er passelig tid for et barn i bhg jeg, foreldremessig ment.

Den tror jeg du må forklare.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:19   #119
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri henta ungene for seint i bhg. Jeg henter vanligvis 15-15.30, det seineste jeg har henta poden er kl 16.20.
Åpningstida her er 07-17.

Gammel 22-06-10, 23:26   #120
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Den tror jeg du må forklare.

:tolker fritt: Det er best for foreldre at barna er i barnehagen minimum fra 9-15. Hvis ikke kan de bli utslitt.

Jeg glemte å kommentere dette med bøter. For min del må man veldig gjerne innføre bøter i barnahagen. Hos oss har man ikke det, meg bekjent.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.