Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-10, 01:23   #101
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skriver handleliste - de få gangene jeg gjør det - ut fra innfallsmetoden, helt uten systematikk. "Og hvis vi skal ha kylling, er det godt med potetstappe, og da må vi ha poteter ... og forresten er det tomt for både hel pepper og klorin. Og hvis de har grove hamburgerbrød, så burde vi kjøpe det også. Og hvis vi finner på noe middag til mandag også, så er det fint."

Skilpadda! Du overrasker! Inni mitt hode måtte jo du vært the queen of velorganiserte handlelister!

:verden står ikke til påske:

Gammel 18-07-10, 01:26   #102
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er da hverken ryddig eller velorganisert, og har aldri påstått det heller, tror jeg. Jeg er bare nøye på rettskrivning, og på alfabetisering av bøker og film. Det meste annet flyter.

Gammel 18-07-10, 01:27   #103
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er da hverken ryddig eller velorganisert, og har aldri påstått det heller, tror jeg.

I just assuuuumed!

Gammel 18-07-10, 02:21   #104
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

… men jeg pugger listen før jeg går i butikken, så angriper jeg hyllene i tur og orden, og har bare lista i hånden som en sjekkeliste for etterpå.

Sånn gjør jeg det også, faktisk. Og det henger alltid en lapp på kjøleskapet, der man skriver opp ting i løpet av uken. Tar man siste rullen med Torky fra skapet, skriver man Torky på handlelappen.

Gammel 18-07-10, 05:36   #105
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Handlelisteskriving i det Matildaske hjem:

Man tager ei skriveblokk. På denne lager man to spalter. I spalten til høyre skriver man alle dagene ei uke fram i tid, evt lengre dersom systemet ødelegges av helligdager. Man planlegger en middagsrett for hver dag. Så går man over middagene i hodet, sjekker mot innhold i skap og kjøleskap og skriver så opp hva som mangler i spalten til venstre. Grønnsaker først. Så ferskvare. Så diverse. Så kjøleprodukter. Godteri til sist. Dersom noe er ekstra viktig skrives det med uthevet skrift nederst på arket. ("BLEIER!") Mannen skriver dette øverst. Så sjekker man lista på kjøleskapsdøra over ting man har brukt opp i løpet av uka og fører på det. Siden mannen og jeg alltid ukehandler sammen, skjer det likevel at vi glemmer å plukke med noe fra lista underveis. Derfor går vi over lista før vi stiller oss i kø, og så løper mannen rundt og plukker med seg helt til slutt. Sett inn nikking og kortere eller lengre samtaler med venner og bekjente - her vi bor får man ikke handle i fred. Det hender vi rømmer til nærmeste store tettsted og handler på Obs. :deler:

Gammel 18-07-10, 08:26   #106
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Noen ganger handler jeg slik: Jeg går inn i butikken og går opp og ned langs hyllene. Da ser jeg hva jeg mangler. *gidder-ikke-alltid-skrive-liste*

Slik er jeg også, men uten " noen ganger." Jeg trodde også handlelister etter varers plassering var en spøk, men så er jeg også en av de minst organiserte personene jeg kjenner.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 09:29   #107
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Jeg tenker på hvordan jeg formulerer meg for at poenget skal komme fram, men ikke for å tekkes andre lesere. Jeg er ganske god på å overse egne og andres skriveleifer.

Altså, ikke tekkes andre lesere? Hvis jeg ikke tror det jeg har å si, er interessant for en eller annen, gidder jeg da ikke skrive det heller? (Jeg sier ikke at det trenger å være mange. )

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 11:13   #108
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Altså, ikke tekkes andre lesere? Hvis jeg ikke tror det jeg har å si, er interessant for en eller annen, gidder jeg da ikke skrive det heller? (Jeg sier ikke at det trenger å være mange. )

"Hmm. Er det overhode noen som har lyst til å lese dette? Ikke? Nei, da skal jeg jammen dy meg fra å skrive det også".

Jeg synes det minste jeg kan gjøre, hvis jeg ønsker at folk skal lese det jeg skriver, er å prøve å være så smart, hyggelig, velformulert, morsom eller interessant at folk føler de har noe igjen for tiden de brukte på å lese det (og helst ha lyst til å lese det neste jeg skriver også).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 12:36   #109
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Enig med de to damene over meg her.

Samtidig bør det være unødvendig å sitte med skuldrene hevet helt opp til øreflippene - folk som lar være å skrive av frykt for å ikke framstå som velformulerte nok kan godt øve seg på å være mindre redd for skrivefeil og slikt.

Vi lever fint med en dårlig setningsoppbygging her og en leif der synes jeg.

Gammel 18-07-10, 12:45   #110
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Det er noen som har veldig forskjellig forståelse av ting enn en selv har og dermed leser innlegg uten å skjønne hva forfatteren av innlegget mente, mens andre forstår budskapet umiddelbart.

Hvis mange stadig misforstår, har man uansett som oftest vært utydelig. Det er mitt inntrykk. Og jeg mener fortsatt at det er avsenderen av budskapet som er ansvarlig for at det skrives slik at folk forstår hva man mente.

Gammel 18-07-10, 14:29   #111
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvis mange stadig misforstår, har man uansett som oftest vært utydelig. Det er mitt inntrykk. Og jeg mener fortsatt at det er avsenderen av budskapet som er ansvarlig for at det skrives slik at folk forstår hva man mente.

Tja. Du har delvis rett. Men det er en tradisjon på dette forumet å misforstå med vilje innimellom. I hvertfall kan det se sånn ut.

Gammel 18-07-10, 16:25   #112
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tja. Du har delvis rett. Men det er en tradisjon på dette forumet å misforstå med vilje innimellom. I hvertfall kan det se sånn ut.

Det kan jeg helhjertet skrive under på.

Gammel 18-07-10, 17:36   #113
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Det kan jeg helhjertet skrive under på.

Me too. Ich auch. Jeg også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 20:24   #114
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg skriver ikke for å smiske og jeg tar ikke så mye hensyn til folks følelser at jeg ikke sier det jeg mener. Det er alltids noen som kan komme til å reagere, da får de heller gjøre det. Om noen finner formuleringene mine provoserende, så gjør de det. Hvis jeg skal la være å si hva jeg mener fordi noen kanskje ikke liker det kan jeg ikke si noe. Jeg synes det er viktigere å si og skrive det jeg mener enn det andre vil høre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.