Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 17:26   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Gjerne alt mulig.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 12-08-10, 17:27   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har "the low carb gourmet" av Karen Barnaby og fant mye god mat der. Det er ikke gourmetmat egentlig, bare mye om alternativer og gode forslag og sånt

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 12-08-10, 18:42   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Her er det mange gode oppskrifter:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=potetsalat

Jeg har kjøpt meg denne:

Den er i og for seg grei den, men jeg blir provosert over at de bruker mel og sukker, og viser ris, pasta og brød på bildene (og merker med OBS! Kun serveringsforslag! ). Men det er en del veldig brukbare oppskrifter også, så jeg får heller heve meg over det.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 12-08-10, 19:54   #4
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost: to speilegg og en banan
Mellommåltid: en gulrot
Lunsj: en avokado og en seikake
Middag: ovnstekt sei og grønnsaker

Gammel 12-08-10, 20:01   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan bidra med middag: Spareribs med coleslaw. Ikke helt sikker på om det kan gå, men det får stå sin prøve.

Gammel 12-08-10, 22:38   #6
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Samme som hver dag, 30 g havregryn og CC
Lunch: Nannas knekkebrød med brie
Mellom: Litt mandler og skyr
Før middag som ble litt sen: Samme som lunch
Middag: Spiste tapas ute, hvitløksscampi og mozzarella sticks.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 12-08-10, 23:14   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste bruker noen dager før man får utslag. Jeg føler jeg har eksamen hver kveld

Gammel 13-08-10, 00:59   #8
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: 2 nutty cheese muffins
Lunsj: 2 nutty cheese muffins og 1 cherrytomat (grønnsaksalibiet )
Middag: 4 (! )mager karbonade fra Nordfjord, kvart kålhode, surret sopp og løk og en skje med potetmos (orket ikke spm fra jentene som var her på middag om hvorfor jeg ikke smakte på alt)
Kvelds: Bacongull, 4 striper Cloetta Mjølkchocklad utan socker, cola zero

Gammel 13-08-10, 09:44   #9
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Frokost: 2 nutty cheese muffins
Lunsj: 2 nutty cheese muffins og 1 cherrytomat (grønnsaksalibiet )
Middag: 4 (! )mager karbonade fra Nordfjord, kvart kålhode, surret sopp og løk og en skje med potetmos (orket ikke spm fra jentene som var her på middag om hvorfor jeg ikke smakte på alt)
Kvelds: Bacongull, 4 striper Cloetta Mjølkchocklad utan socker, cola zero

Jeg forsyner meg med alt jeg, også deler jeg bare opp feks poteten, flytter den litt rundt osv, ingen har oppdaget det ennå. Jeg har ikke lyst til å barna skal oppfatte at mor er på diett.

Gammel 13-08-10, 10:27   #10
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Middag: 4 (! )mager karbonade fra Nordfjord,

Hett tips - magerprodukter har ofte mere karbohydrater enn ikke-magre, og karbonader er ofte blandingsprodukter og har mer karbohydrater enn rene kjøttprodukter som f.eks hamburger.
Mulig dette er velkjent altså, tenkte jeg bare skulle nevne det

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 10:41   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Jeg lurer på om bringebær er noe man kan spise masse av? Jeg har nemlig lyst på det HELE tiden

Ellers så må jeg jobbe for å få i meg mer fett. Det blir lett salater altså.

Gammel 13-08-10, 14:38   #12
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg lurer på om bringebær er noe man kan spise masse av? Jeg har nemlig lyst på det HELE tiden

Ellers så må jeg jobbe for å få i meg mer fett. Det blir lett salater altså.

I 100 g bringebær er 4,6 karbohydrater. I en hel kurv er det da ca 17 karber.

Gammel 13-08-10, 10:59   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med bringebær kommer opp her også.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 21:49   #14
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Tangina, det er ikke meningen at du skal gå rundt å være sulten. Det går seg til etter hvert.

Dagen i dag
Frokost: lavkarbovaffel med CF og lettsyltetøy
Mellom: noen mandler
Lunsj: 2 fiberrik med ost og en diger avokado
Middag: Pizza (bunn av mandelmel) med salami siliana (Gilde) og løk + masse ost

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 21:50   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Frokost: Omelett på to egg. Orket ikke hele for egg er egentlig ikke min favoritt ... 2 cherrytomater, litt paprika.
Lunsj: 7 kyllingvinger og 1 Babybel, agurk
Mellom 1 (normal middagstid): En neve cachewnøtter og bittelitt fetaost i olje og en syltet hvitløksfedd
Mellom 2: 2 tynne skiver med roastbiff og litt blomkålpuré
Middag (sen): hjemmelaget hamburger uten brød, chamingnon og litt løk. 1 cherrytomat og en god del kapers.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 21:57   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Havregryn og CC
Lunch: Nannas knekkebrød med brie
Mellom: Litt mandler, peanøtter og skyr
Middag: Salat, utekjøpt. Det var litt krutinger i, men gadd ikke å ta de ut.
Kvelds: Ikke inntatt enda, men kjenner at jeg trenger noe.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 22:29   #17
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Frokost: Samme som alltid i det siste ( Tilbud på avokado på Rema 1000); 1/2 avokado med kreolsk kyllingsalat, 1/2 avokado med Hvalersalat
Lunsj: Rester av kyllingsalat fra i går, tilsatt 3 skiver bacon, 2 smilende egg, ost og 2 chorizopølser uten karber
Middag: Taco
Kos: Bacongull og Pepsi Max

Salt er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 23:12   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: 2 Karinbrødskiver med noe kjøttpålegg, husker ikke helt.
Lunsj: Fire Nannahknekkebrød med jalapenosmøreost og noen få små tomater
Middag: 2 Gladmatpølser fra Idsø
Kvelds: En skyr. Må ha noe mer.

Altfor lite, men det har skjedd spesielle ting i dag.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 14-08-10, 11:17   #19
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Noen som etterlyste sjokoladeoppskrift?
Jeg fant bare en "helt vanlig" en og erstattet sukkeret med sukrin og litt splenda (gir bedre søtsmak).
Kjøpte ingrediensene hos okosjokolade.no

Jeg glemte å sjekke karbeinnholdet på kakaoen

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 14-08-10, 11:37   #20
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg smakte noen lavkarboknkkebrød Karina hadde laget i går, kjempegode! Finnes det en oppskrift på de her en plass?

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.