Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-10, 22:10   #101
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?

Barnehagen hos oss er åpen fra 0730-1700. Dvs, i år startet storebror på friluftsavdelingen som er åpen fra 0800-1630, men det hadde han jo ikke trengt å gjøre dersom det ikke hadde fungert med åpningstidene.

Jeg hadde helt fint klart å hente og levere innen åpningstiden selv om jeg var alene. Jeg jobber 5 minutters kjøring fra barnehagen, så jeg er heldig. Men jeg har bevisst valgt det slik, og prioriterer veldig høyt å ha kort vei til jobb.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:16   #102
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Er det blitt endringer? Synes så tydelig å huske en grense på 9 timer fra forrige barnehageperiode?

Det vet jeg ikke, vi har alltid hatt det sånn. Storebror begynte i kommunal barnehage i 2007. Full plass er 50 timer i uka, spesifisert på regningen.

Gammel 09-09-10, 22:19   #103
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er null problem så lenge jeg leverer og henter. Det er for så vidt ikke noe problem for mannen heller, men det er ikke mulig med mindre han har bil.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:20   #104
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

7-17 her, det går fint. Men når jeg er hjemem uansett leverer vi senere og henter før.

Gammel 09-09-10, 22:29   #105
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bhg er åpen 7-1630. Jeg bor alene med ungene, jobber 8-16. Kjøretid fra barnehagen til jobb er 12-15 minutter, i tillegg bruker jeg 7-8 minutter på å gå fra parkering til kontoret.. Så det holder hardt noen dager på ettermiddagene, jeg er ofte i bhg 1625, for å si det slik.. Ikke alltid like lett å komme seg ut døra til klokka 16.

Nå har jeg søkt vesla over til en annen bhg, hvor åpningstiden er 0645-1715. Ikke på grunn av åpningstidene, men fordi jeg vil ha henne i barnehage som tilhører skolekretsen vår, da hun ikke går med noen hun skal begynne på skole med neste år nå.

SFO rekker jeg ikke da det også stenger 1630, og jeg ikke er hjemme igjen før 1640, men guttungen klarer heldigvis fint gå eller sykle hjem alene.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:58   #106
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er barnehagen åpen fra 07:00 - 16:30, men barna får maks være 9 timer daglig. Dette er helt umulig å få til hvis vi ikke deler på levering/henting. Arbeidstiden min er 8t og 12 min inkl. lunsj og med reisetid på 20-30 min hver vei så går det dårlig.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 23:21   #107
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Barnehagen vår har åpent 07.15-16.45,utvidet med 15 min i begge ender fra i høst. Denne åpningstiden er ikke forenelig med 100% stilling på min arb.plass som er 07.00-15.00 eller til man er ferdig(hotell, så i høysesong kan klokka fort bli både 16.00 og 16.30 før man er ferdig) + 25 min kjøretid hver vei. Jobber nå i redusert stilling(start kl.09.00) så da går det iallefall greit om morgenen men da blir det jo ikke rare lønna å leve av. Godt jeg har en mann som tjener godt

Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 23:24   #108
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ja, vår bhg er åpen 07-17. På min tidligere arbeidsplass rakk jeg ikke å hente, sluttet 16.30 og var hjemme en time senere. Jeg leverte og mannen hentet.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 09:14   #109
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg vært alene hadde det ikke godt. Ungenes barnehage/SFO har åpningstid 7.15-16.30, min arbeidsplass( privat barnehage) har åpningstid 6.45-16.45, så tre eller fire dager hver uke ville jeg ikke klart det.

Heldigvis er vi to og kan dele på det.

Gammel 13-09-10, 09:28   #110
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

I barnehagen til mitt barn er de åpen fra 07.30 til 16.30. For min del hadde det ikke gått hvis jeg var alene med barna. Jeg leverer kvart på åtte og begynner på jobb halv ni. Da jobber jeg til halv fem og er ikke hjemme før nærmere fem. Jeg er dessuten nødt til å jobbe sent (senvakt) hver dag fordi de ikke åpner tidligere.

Gammel 13-09-10, 09:36   #111
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Er det blitt endringer? Synes så tydelig å huske en grense på 9 timer fra forrige barnehageperiode?

I min nye barnehage (arbeidsplass) har vi kun lov å ha ungene der i 9 timer, sjefen nevnte det på fredag. Jeg mener hun snakket om regler, at det ikke var selve barnehagen som bestemte dette, men jeg er usikker.

Gammel 13-09-10, 09:47   #112
Havbris
Aktiv

Havbris sin avatar

Havbris er litt kul
Standard

Jeg vet ikke helt når barnehagen vår åpner eller stenger.
Vi leverer alltid 09.30 og henter 15-15.15, og de har i allefall åpent innenfor disse tidspunktene.

Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:30   #113
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde klart det, men mannen ikke siden han har lengre reisevei og ikke betalt lunsj. Hadde vært stress, men det hadde gått. Nå bytter vi på så nå er han der ca åtte og hentes litt over 16 som regel.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:46   #114
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Barnehagen var åpen 07.30 - 16.30. Da det ikke var så lang reisevei fra barnehagen til jobb, hadde jeg klart å både levere og hente samt jobbe fullt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:50   #115
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

pga reisevei må jeg dra fra jobb 15 min før arbeidstiden egentlig er over. Så for oss er ikke åpningstiden forenelig med full jobb. Også fordi min mann sjelden jobber 8 timers arbeidsdag. Jeg leverer før jeg drar på jobb og noen ganger er mannen ferdig slik at han henter, andre ganger må jeg dra tidlig.

Gammel 13-09-10, 23:29   #116
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vår barnehage er åpen fra 7-17. I vedtektene står det: "Oppholdstid for hvert barn skal vanligvis ikke bli mer en 9 timer pr dag."

Dersom busser dukker opp når de skal (ikke alltid like sannsynlig) så går det akkurat at jeg leverer og henter. Det er lettere for mannen min for han bruker bilen. Men til vanlig er det han som leverer og jeg henter og da er det ikke noe problem å holde seg innen åpningstid.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 07:57   #117
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barnehagen (privat)til minstemann var oppe i 10 timer, så det gikk helt fint selvom jeg hadde rundt 3 mil å kjøre en vei.

Barnehagen jeg jobber i er oppe i 9,5 timer. (kommunal)

Gammel 14-09-10, 08:08   #118
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vår barnehage er åpen fra 0645 til 1700. For de som pendler til Oslo lar vel ikke åpningstiden seg forene med full jobb, men barnehagen er vesentlig lenger åpent enn de andre stedene jeg har jobbet. For meg er det ikke noe stress siden jeg jobber der og uansett har 7 timersdager. Jeg reiser hjemmefra 30 min før jeg begynner på jobb, det tra ti min å kjøre og ca 15 min å levere to barn.

Gammel 14-09-10, 08:39   #119
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bhg er oppe fra 6.45 - 17.00. Jeg har noen tidligvakter som begynner 7.15.De rekker jeg ikke,men må bare få tilpasset turnusen. Ellers går det fint.

Gammel 14-09-10, 08:59   #120
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Åpningstid: 0730-1630, samme med SFO. Om jeg skal hente og levere begge to så går det greit på sommertid men ikke på vintertid (kommer litt for sent på jobb og må dermed jobbe litt ekstra ut på ettermiddagen i sommertiden, men rekker det innenfor åningstiden). Når vi er på vintertid er det ikke mulig pga trafikk og 45 min lengre arbeidstid. Da må 1 klassingen gå hjem selv evt. Heldigvis er vi to som leverer og henter hver vår unge, da går det greit. Jobben er også fleksibel så om noen av oss må hente og levere begge noen dager så tar vi igjen tapt arbeidstid senere.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.