Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er du ulydig?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Se resultatene: Hadde du dratt i spaken?
Jeg hadde nok dratt i spaken uten å være stresset, TV-folkene vet nok hva de gjør 2 1,40%
Jeg tror jeg hadde avbrutt med det samme forsøkspersonen sa nei 98 68,53%
Jeg hadde dratt i spaken og jukset med å si det riktige svaret ekstra høyt 1 0,70%
Jeg hadde dratt i spaken, jeg hadde hele tiden tenkt at det bare var tull 9 6,29%
Jeg hadde dratt i spaken, men jeg hadde ikke likt det 2 1,40%
Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort 31 21,68%
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 08:56   #121
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du ulydig?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

(...) Vil helst ikke finne ut om Holocaust kunne blitt gjennomført i den vestlige verden i dag.

Det kunne det. Det ble bevist i småskala i 1995 i Srebrenica blant annet. Jeg jobbet på den tiden som pur ung sanitetssoldat for et norsk feltsykehus i området. Var med på både to forsøk på å trenge inn for å evakuere skadde (de feilet da vi ble stoppet av serbisk artilleri og politisk feighet), samt å lappe sammen de som klarte å flykte gjennom minefeltene. Min barnetro på religiøs moralsk autoritet fikk en alvorlig knekk i en fabrikkhall full av barn og tenåringer med mine-avrevne lemmer, voldtektsskader, skuddsår og underærnæring påført av gode patriotiske famililiemenn med kirkens velsignelse.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har lurt på hva som får så mange til å gjøre så skrekkelige ting mot andre; særlig i krigsstituasjoner. Men kan man avskrive alt på kontoen for suggesjon/lydighet?

Opprinnelig lagt inn av Thomas1977, her.

Dette er litt komplisert fordi det viser seg at det gjennom historien faktisk er veldig vanskelig å få soldater til å drepe "fienden". (...) Så det går an å få folk til å drepe, men ikke uten motstand og det har konsekvenser.

Som en som har vært med på å drepe andre mennesker i kamphandlinger så kan jeg bare si at det ikke er noe enkelt spørsmål, men at det finnes flere grunner og måter. Selvoppholdelsesdrift er det mest akutte. Ren adrenalinrus når han også prøver å drepe deg skal ikke undervurderes. Hevntørst sliper ned evnen til å se andre som enkeltmennesker. Troen på at man beskytter venner, familie og andre rettferdiggjør handlingene.

For eksempel, jeg var en gang med på å lede inn et luftangrep mot en artilleriposisjon som skjøt mot en flyktningeleir. De var blitt bedt om å stoppe, og visste hva de gjorde. Vi klarte å komme nære nok innpå dem ved å gjemme oss på en kirkegård, og majoren med siktet fikk ledet inn en serie på tre jagerfly, hvor det siste traff ammunisjonslageret. Dette blåste halve åsen til helvete og drepte ca 150 mennesker, hvorav de fleste sikkert ikke var ondere mennesker enn meg selv.
Var det riktig? De prøvde å drepe oss, men vi hadde ikke trengt å være der så det teller egentlig ikke. De beskjøt (og drepte en av) kameratene våre som voktet leiren. Teller det? De beskjøt en flyktningeleir, men hadde ikke drept noen i den ennå før vi tok dem. Kansje de ikke ville gjort det heller? Men de kunne ha gjentatt suksessen fra noen uker før, da den samme posisjonen drepte 70 sivile i nærmeste by. Ville det vært riktig mot folkene i flyktningeleiren å la dem fortsette å skyte og bare håpe de ikke traff? Vi vil adri vite, men vanskelige valg måtte tas og tas fort.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 18-11-10 kl 19:12.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 09:26   #122
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du ulydig?

Jeg har ikke lest mer førstesiden. (Sideoppsett på amatørvis)

Jeg kjenner meg selv godt på et par ting. En av disse er at jeg faktisk står opp for det jeg tror på. Også mot temmelig øredøvende autoritær motstand. Jeg er rimelig trygg på at jeg aldri i livet ville gitt fyren støt i det hele tatt og nektet hele konseptet.

MEN - jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at også jeg feks blir sjarmert. Og at jeg tidvis kan sjarmeres til å ikke legge nok vekt på min egen dømmekraft eller ikke være hard nok til å se andres dårlige egenskaper. Denne irriterende evnen til å tro godt om folk kunne fint fått meg til å ikke innse at noe var galt før grensen var flyttet noe.

For ti år siden kunne grensen flyttet seg meget langt. I dag kan den nok sikkert flyttes litt - men ikke lenger enn til der hjernen min greier å fatte at nå er det ikke greit mer.

Å sitte og plages og hate det mens jeg fortsetter å dra i spaken er lite sannsynlig meg.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 09:37   #123
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du ulydig?

Ulvefar, og alle andre. Det der hadde jeg nesten glemt. Helt sant, jeg var ung da det skjedde, men husker det ved påminning. Sånne påminninger trenger vi alle. Selv om vi ikke kan gå rundt og huske på all elendighet til enhver tid, må vi ikke glemme!

Jeg vet at det fortsatt skjer, men vi liker helst å tro at det skjer et annet sted. Med mennesker som er annerledes enn oss. Når man reiser erfarer man at kulturer er forskjellige, men at folk er folk uansett.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:20   #124
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du ulydig?

Kom til å tenke på dagens oppslag, jeg. Det handler ikke om lydighet, men det er et glimrende eksempel på at Bård og Harald har en form for makt, og hva de kan få folk til å gjøre. Hundrevis stiller i fakkeltog. Og de velter en bil. Man kan jo derfor spørre seg hvor langt Bård og Harald kunne fått folk til å gå her? (Når det er sagt, er jeg veldig glad i Bård og Harald.)

Harald Eia er rørt over engasjementet.
- Det er rørende, gøy og litt uhyggelig at noen kan bli så engasjert over noe ingen helt forstår hva er, sier han til VG Nett.
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10019087


Sist redigert av Hasselnøtt : 18-11-10 kl 10:44.
Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 12:39   #125
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Er du ulydig?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Kom til å tenke på dagens oppslag, jeg. Det handler ikke om lydighet, men det er et glimrende eksempel på at Bård og Harald har en form for makt, og hva de kan få folk til å gjøre. Hundrevis stiller i fakkeltog. Og de velter en bil. Man kan jo derfor spørre seg hvor langt Bård og Harald kunne fått folk til å gå her? (Når det er sagt, er jeg veldig glad i Bård og Harald.)

Harald Eia er rørt over engasjementet.
- Det er rørende, gøy og litt uhyggelig at noen kan bli så engasjert over noe ingen helt forstår hva er, sier han til VG Nett.
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10019087


Det er vel reality-satire over den ytrings- og meningsflommen vi har i dette landet. Med en demontrasjon og et fakkeltig annenhver uke for saker folk ikke engang visste eksisterte. Virkemidlet har blitt en klisjé. Er vel en kombinasjon av det, facebooks slagkraft samt den kultstatusen de har opparbeidet seg.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 18:38   #126
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du ulydig?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Ulvefar, og alle andre. Det der hadde jeg nesten glemt. Helt sant, jeg var ung da det skjedde, men husker det ved påminning. Sånne påminninger trenger vi alle. Selv om vi ikke kan gå rundt og huske på all elendighet til enhver tid, må vi ikke glemme!

Jeg vet at det fortsatt skjer, men vi liker helst å tro at det skjer et annet sted. Med mennesker som er annerledes enn oss. Når man reiser erfarer man at kulturer er forskjellige, men at folk er folk uansett.

Rwanda.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 20:27   #127
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du ulydig?

I teorien er jeg skråsikker på at jeg ville stoppet i riktig øyeblikk. Vært sterkt, modig og trygg på mine prinsipper. I praksis hadde jeg sikkert funnet en god forklaring på at de ville at jeg skulle fortsett - og fortsatt. Tenkt det var bare tull eller noe...

Jeg har skuffet meg selv ettertrykkelig i en situasjon der jeg burde ha sett, forstått og sagt i fra. Den erfaringen har vist meg hvor vanskelig det faktisk er å gjøre det rette når man er midt oppe i det. Det er så lett når man har distanse til det - eller i etterpåklokskapens navn.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 22:48   #128
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du ulydig?

Tror dette programmet vises på nytt på NRK1 kl 23.15 i dag.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 23:46   #129
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Jeg sitter og ser på den moderne utgaven av dette nå, fransk utgave. Det er ganske fascinerende. Alle deltagerne sier fra til programlederen om at de ikke synes det er noe ok og spør om de skal slutte, men når programlederen sier at "nei, bare fortsett", gjør de det. De sier ting som "jeg føler meg som en sadist" og "300 volt er ganske ekstremt?" og "Det er tydelig at han ikke vil det her, kan vi stoppe?", men ingen avbryter. Skremmende.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 23:49   #130
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Jeg sitter og ser på deg jeg og - er både skremt og fascinert på en gang.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 23:52   #131
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Det er så åpenbart at de ikke oppfatter det som om de har ansvaret for sine handlinger. De sier i fra om at de ikke synes det er noe ok, men de lar det være opp til programlederen å avgjøre om de skal fortsette.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 23:56   #132
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du ulydig?

Jeg for min del er utrolig skeptisk til at det er laget dokumentar der disse menneskene vises på tv, som ikke det å ha deltatt er ille nok i ettertid i seg selv.

Synes det også var litt uklart hva de visste om konsekvensene. Jeg vet feks. ingenting om voltstyrke. Ubehagelig å se på der de satt og vred på seg før de motvillig gjorde som de fikk beskjed om.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 23:57   #133
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

De har garantert gitt tillatelse i etterkant til å bli vist på tv, de som deltok i dette eksperimentet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 23:59   #134
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg for min del er utrolig skeptisk til at det er laget dokumentar der disse menneskene vises på tv, som ikke det å ha deltatt er ille nok i ettertid i seg selv.

Synes det også var litt uklart hva de visste om konsekvensene. Jeg vet feks. ingenting om voltstyrke. Ubehagelig å se på der de satt og vred på seg før de motvillig gjorde som de fikk beskjed om.

Jeg vil regne med de er blitt spurt om de vil være med på det dokumentaropplegget i ettertid. Jeg tenker at det absolutt har almenn interresse nok til å vises da det er en skikkelig tankevekker i forhold til at mennesker i vår tid også reagerer på samme måte som i det opprinnelige eksperimentet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 00:11   #135
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du ulydig?

Ja, absolutt almenn interesse, men ikke dermed sagt etisk riktig å vise fjes. Men jeg synes det burde fremkommet hvorvidt de har samtykket eller ei. Mulig det kommer til slutt - da burde det vært sagt innledningsvis.

Men godt laget dokumentar, det må jeg si. Bare slikt jeg sitter og lurer på.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 00:37   #136
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du ulydig?

Facinerende den forsvarsmekanismen når de sier at de visste det var tull.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 00:42   #137
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Det er også fascinerende hvordan de avbryter ganske fort når de er alene på scenen uten programlederen. Lydighet er skumle greier.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 00:43   #138
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

I det heletatt et ganske tankevekkende program.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 00:48   #139
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du ulydig?

Jeg synes introen om de japanske torturprogrammene også var ganske sjokkerende. Kaste folk i kokende vann?!!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 08:04   #140
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ulydig?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg synes introen om de japanske torturprogrammene også var ganske sjokkerende. Kaste folk i kokende vann?!!

Ja - herre min, de var ikke riktig på en flekk, de folka der!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no