Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-10, 11:55   #121
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Kjedelig!



Vi får ta med oss Smilefjes på Ikeatur.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 12:11   #122
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Kjedelig? Pøh!

  Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 12:49   #123
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Håper inderlig at vi snart får IKEA i nord snart.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 13:02   #124
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.878
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Elsker Ikea. Får masse ideer der, kan studere Pax-innredning i timesvis (!), elsker at ungene kan leke med møblene der og at de har billig middag og batterier. Har ikke så mange møbler derfra, mest på barnerommene.

Hater Ikea litt også. Fordi jeg får så mange ideer, særlig om hvordan jeg skal organisere alt mulig, og får det sjelden til slik som jeg vil, og da blir jeg litt sur. Jeg har sett en ferdig innredet, perfekt bod på Ikea, da begynte jeg nesten å grine.

I dag er det 11 dager igjen til Ikea åpner her på sørlandet. Jeg er klar!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 13:08   #125
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.854
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Vi har ny kjølebod innredet med metallhyller fra Ikea, og jeg elsker den kjøleboden! Alle som kommer på besøk syns det er de mest geniale kjøleromshyllene de noensinne har sett, og det er det jammen!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 14:10   #126
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Vi har ny kjølebod innredet med metallhyller fra Ikea, og jeg elsker den kjøleboden! Alle som kommer på besøk syns det er de mest geniale kjøleromshyllene de noensinne har sett, og det er det jammen!

Åh! Er det en egen kjølebod eller er den integrert i kjøkkenet?

  Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 14:23   #127
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg vokste opp med barnebarn av noen som hadde vært NS-medlemmer under krigen og selv om de var født på syttitallet og bestefaren hadde både tatt straffen OG bedt om unnskyldning, ble de kalt nazister. Det var, i lys av hva folk flest visste og den generelle samfunnsstemningen i Norden, mange rasjonelle årsaker til å støtte nazismen på tretti- og førtitallet, slik det for noen oppleves som rasjonelt å støtte FrP, SP eller Sverigedemokraterna.

Så, nei, jeg bryr meg ikke om hva Kamprad drev med under krigen, jeg elsker at god design er blitt demokratisert og jeg har IKEA-møbler i alle rom. Vi bor 10 minutter fra IKEA og det er aldeles utmerket!

Signerer hvert ord!

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 15:54   #128
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Hadde sikkert vært interessant med noen gravende reportasjer om fabrikker og tilvikningsprosesser, arbeidsvilkår og alder på de ansatte. Mer interessant enn om Kamprad har en brun fortid..

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 16:03   #129
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Vi drar gjerne på IKEA. Dog med handlelista klar.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 16:05   #130
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.342
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Dere er jo helt gærne.

Jeg planlegger på forhånd at jeg trenger ett bord og en pakke stearinlys. Så går jeg på ikea og henter bordet og stearinlyset - og deretter til kassen.

Sånn gjør helten det også. Jeg forstår det ikke.

:Ikea-junkie:

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 17:20   #131
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Dere er jo helt gærne.

Jeg planlegger på forhånd at jeg trenger ett bord og en pakke stearinlys. Så går jeg på ikea og henter bordet og stearinlyset - og deretter til kassen.

Du må jo være mann! Sånt som det har mannen min alltid en plan om, og jeg blir så stresset og frustrert når han prøver å løpe igjennom hele Ikea fortest mulig.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 17:27   #132
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.389
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Du må jo være mann! Sånt som det har mannen min alltid en plan om, og jeg blir så stresset og frustrert når han prøver å løpe igjennom hele Ikea fortest mulig.

Er alle menn sånn? Min er dødsutålmodig og kan ikke komme seg ut derfra fort nok. Egentlig er han bare en belastning... Men så var det all bæringen og stuingen i bilen som jeg ikke gidder.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 18:15   #133
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Min mann kan bruke lengre tid på Ikea enn meg og liker seg godt der. Man har da valgt sin mann med omhu.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 18:18   #134
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.164
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Min mann kan bruke lengre tid på Ikea enn meg og liker seg godt der. Man har da valgt sin mann med omhu.

Min har heller ingen problemer med å være der.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 18:18   #135
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 23.128
Blogginnlegg: 216
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Min mann liker å være på Ikea (men innrømmer det aldri!) og putter minst like mye "kjekt å ha" i handlekurven som meg. Faktisk er det vel oftest jeg som bremser, det er grenser for mye dilldall man trenger. Selv om det er billig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:00   #136
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.854
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Åh! Er det en egen kjølebod eller er den integrert i kjøkkenet?

Egen, selvbygd kjølebod (ca 3-4 kvm, bygd som rom i rommet). Med hyller på 2 av veggene. Den nederste hylla er 60 dyp, med god plass til litt større ting, og de andre er vel ca 35-40 cm dype.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:35   #137
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Vi begge elsker Ikea
Ungene har mye på rommet fra Ikea, og vi har en del ellers i huset også.
Vi går ca 10 min unna Ikea ved gange, og tja vi er nok der en del..
Jeg liker så godt at de har så mange gode løsninger på ting, og de har god retur policy vist det er noe.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 23:48   #138
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men så går man forbi teppene og ser at man faktisk burde hatt et nytt teppe under bodet. Og en stor potteplante ved siden av bordet, inni den kroken du vet. Og inni den kroken står det en overfylt strikkekurv, så man trenger rett og slett en lite bord med lokk som man kan gjemme alt rotet opp i. Og som man kan ha planten på.
Og oi: stilige gardiner - knall blå! De vil passe godt. Man man mangler noe annet blått og går tilbake til teppene og bytter ut det svarte teppet man hadde tatt med seg i et blått et og så må man ha en blå vase på bordet. Og noen lys. Og fat til å ha lysene på. Og et bilde over sofaen, med en stilig ramme.

Og sånn går no dagan.

Jepp, sånn går dagene ...
Jeg har noen besøk fra åpningstid til stengetid.
Shopper, drikker kaffe, kikker, spiser, lufter meg, shopper, kikker, drikker ...

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Dere er jo helt gærne.

Jeg planlegger på forhånd at jeg trenger ett bord og en pakke stearinlys. Så går jeg på ikea og henter bordet og stearinlyset - og deretter til kassen.

Men jeg kan godt reise inn med handleliste, kjøpe det som står på lista, og reise hjem igjen.
Det er litt kjedelig når det er en times kjøring, men det hender at det er sånn det er.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 19:43   #139
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.974
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

For meg har det gått over fra elsk til hat. Møblene vi har derfra holder max 5 år, og da kan du banne på at de har sluttet å føre varen, så du ikke kan bytte ut det som er ødelagt/slitt. Er innom der av og til. Kjøper telys eller servietter, og en pølse fra kiosken. Er fort inn og ut igjen. Unngår tider det er folksomt (lørdager, fellesferien, studiestart etc).

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 09:16   #140
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.293
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] IKEA - elsk eller hat?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er alle menn sånn? Min er dødsutålmodig og kan ikke komme seg ut derfra fort nok. Egentlig er han bare en belastning... Men så var det all bæringen og stuingen i bilen som jeg ikke gidder.

Min mann sa en lørdags morgen i august at "vi skulle vært en tur på ikea". I DAG? spør jeg, og ja, han mente i dag.

Normalt sett er det greit det, er man der klokken ti så er der ikke så mange andre. Men jeg er på ham, poengterer at vi er midt i august, semesteret begynner på mandag, mener han det? Jada. Så vi er der klokka ti, fem på faktisk, og ender i en kø som går hele veien ut på parkeringsplassen, for å komme INN. Mannen ser forstyrret ut, mens han titter på alle de 19 år gamle studentene sammen med 1-2 foreldre og endelig demrer det for ham.... Ja, midt i august, skolestart, studenter i tusenvis, ja... ja, vi skulle på ikea ja?

Når han har valgt det selv er min mann meget frivilllig på ikea. Og finner alltid mer enn vi skulle ha. Når jeg skal dit med "ymse slektninger" (min familie bor liksom ikke like nært ikea som vi gjør, så de "må" innom når de er i byen) som ikke nødvendigvis vet hva de skal ha (særlig min bror/svigerinne er ille der, mine foreldre kommer i det minste med handleliste) da velger han gjerne å holde seg hjemme.

Vi bor jo nesten i et ikea-hjem vi da. Men monteringen, som mannen mener vi skal ta når Knerten er i seng, tar alltid lenger tid enn den nevnte mannen har antatt, så det blir litt trøtte folk på slutten, og derved føles ikke det som rekreasjon lenger...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no