Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-11, 09:56   #121
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har kjøpt en julegave og kjøpt en kallendergave.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:59   #122
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

De sender Jul i Blåfjell. For siste gang, ifølge mine kilder.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:01   #123
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Når det gjelder julekalender, så er jeg litt usikker på hva vi gjør med det i år. Aktivitetskalender har en tendens til å skli ut. Det skjer så mye annet på ettermiddagene at vi ikke får tid til å gjennomføre det vi skal.
Jeg tror jeg skal ta ungene med på idedugnad og se hva vi kan finne på.

Da planlegger du ikke godt nok. *påstår*

Jeg lager en oversikt over desember. Putter inn alle ting som jeg vet om. Skriver på lapper som er laget slik at jeg kan gå inn og bytte om andre uforutsette ting dukker opp. Også legges lista lavt. De fleste aktivitetene tar godt under en time, rundt halvtimen og mange kan gjennomføres på kjøkkenbordet mens jeg lager middag og kan gå til og fra. De første årene med aktivitetskalender gikk jeg på noen blemmer, men med god planlegging så går det nå som smurt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:02   #124
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

De sender Jul i Blåfjell. For siste gang, ifølge mine kilder.

YEEESSS!!!!

Jeg håper virkelig du har rett!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:05   #125
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.226
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Takk takk! Da skal jeg hive meg rundt og kjøpe garn så jeg får strikket votter og luer. (Eller sjekke skapet og se hva som dukker opp der, mulig noe kan passe Lillebror.) Oppskriften har jeg i hvert fall fra sist.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:07   #126
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Note to self - Bare apropos fotogaver - ikke gi fotogaver til andre enn de som faktisk ønsker seg det.

sånn barnløse tanter og onkler ender ofte opp med kalendere, musematter og whatnot mens de selv har brukt tusenvis av kroner på gjennomtenkte gaver til oppvoksende slekt. Prøver å huske da jeg selv var i samme situasjon. Heller gavekort på x- pleie ( hud-, fot-, bil-), kule accesoirer, kinobilletter, musikk el.l.)

Skynder meg å legge til: Syns julekort med barn er hyggelige. Men fotokalender med andre enn egne barn ønsker jeg meg ikke.( Forresten, har ikke med egne unger heller )

Vi ga kalender til ei tante i fjor, hun satte stor pris på den. Det var stort sett bilder av henne og poden i den da. Så selv om de ikke ønsker seg det , så kan de bli glade for det.Hun ønsker seg i år også.
Ellers er det kun besteforeldre som får kalender/fotobok hvert år, de ber om det hvert år også.
Alle som får fotogaver , får andre gaver i tillegg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:08   #127
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jul Allerede?

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:26   #128
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Det er masse gode tilbud på bøker nå. Jeg handler litt på måfå på barnebøker nå, så brukes noe til julegaver og noe til bursdager nå før og etter jul.
Elsker å gi bort bøker.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:48   #129
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

For ein fin tråd!

Eg er godt i gang med julegåvene. Vi har mange i slekta som har bursdag utover hausten i tillegg, så her handlast det inn når eg kjem over gode tilbod, så fordelar eg det utover til bursdag eller jul, alt etter kva som passar best. Målet er å vere ferdig med all gåvehandel før 1. desember. Med så mange å handle til som vi har, hadde det vore ei økonomisk katastrofe, pluss medført blødande magesår av stress, om eg skulle handle alt i desember.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:28   #130
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Ark hadde 70% på endel småtteri. Jeg kjøpte med noe HelloKitty-greier til kalenderen.

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

YEEESSS!!!!

Jeg håper virkelig du har rett!

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 12:19   #131
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg skal snart igang med lysstøpingen til jul. Jeg har samlet, og fått venner og familie til å samle på stearinrester. Har kjøpt støpeformer, voksdekor og veker på Panduro, og fargechips på e-bay. Hvit stearin kjøpes hos Nille, de har ofte tilbud på hvite kubbelys som er langt billigere å kjøpe inn enn lysmasse fra hobbybutikk. Så nå blir det lilla, røde, grønne og hvite lys i ulike kombinasjoner, og ikke gule påskelys som på bildet under

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 12:48   #132
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Da planlegger du ikke godt nok. *påstår*

Jeg lager en oversikt over desember. Putter inn alle ting som jeg vet om. Skriver på lapper som er laget slik at jeg kan gå inn og bytte om andre uforutsette ting dukker opp. Også legges lista lavt. De fleste aktivitetene tar godt under en time, rundt halvtimen og mange kan gjennomføres på kjøkkenbordet mens jeg lager middag og kan gå til og fra. De første årene med aktivitetskalender gikk jeg på noen blemmer, men med god planlegging så går det nå som smurt.

Gidder du dele litt? Ja, hva dere gjør, altså. Vi har også aktivitetskalender, og det funker, men er litt styrete hvis jeg har planlagt baking, og så orker jeg ikke den dagen likevel. Ellers gjør vi slike ting som likevel skjer, som f.eks. julegrantenning og julemarked og sånt. Andre dager plotter vi inn kino, bibliotek, lage nellikappelsin, litt julepyntgreier kanskje, pynte tre, hogge tre (i omvendt rekkefølge ), ja, jeg kommer ikke på mer, men jeg har en liste. Men skulle gjerne hatt tips til andre ting som jeg sikkert ikke ha kommet på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 12:50   #133
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Elsker å gi bort bøker.

Jeg også, men det er himla vanskelig å vite hva folk allerede har lest. Foreldrene mine har lest det meste før jeg har fått nyss om utgivelsen, omtrent.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 12:56   #134
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Gidder du dele litt? Ja, hva dere gjør, altså. Vi har også aktivitetskalender, og det funker, men er litt styrete hvis jeg har planlagt baking, og så orker jeg ikke den dagen likevel. Ellers gjør vi slike ting som likevel skjer, som f.eks. julegrantenning og julemarked og sånt. Andre dager plotter vi inn kino, bibliotek, lage nellikappelsin, litt julepyntgreier kanskje, pynte tre, hogge tre (i omvendt rekkefølge ), ja, jeg kommer ikke på mer, men jeg har en liste. Men skulle gjerne hatt tips til andre ting som jeg sikkert ikke ha kommet på.

Jeg kan dele litt, selv om det ikke var meg du spurte. Vi har gjort mye det samme som dere, men i tillegg, som jeg kommer på i farta:

- Drikke kakao foran peisen
- Lage islykt/snølykt (ta i bruk fryseren om det ikke er minusgrader)
- Gå på skøyter
- Lese julebøker
- Pakke inn julegaver
- Skrive julekort
- Henge opp adventsstjerne (fast hos oss på luciadagen)
- Henge opp utendørs julebelysning
- Gå på julegaveleverebesøk til familie og venner

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 13:01   #135
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg tenkte jeg skulle få ferdig julegavene til 1. desember jeg, og tenkte jeg var tidlig ute. Dvs. at de handles i november.

Jeg er imponert over dere. Jeg har begynt å planlegge gaver da, så er ikke så halvgæærnt., Blir mye bilder og fotokalendre og litt attåt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:01   #136
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

I år er målet å få sendt gaver til USA i god tid, slik at de faktisk kan åpne dem sammen med de andre, og ikke i februar.

Så jeg må finne noe eksotisk norsk, men samtidig fint.

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg handler Sallyann.

Jeg savner nettbutikken til Unicef, jeg vil helst ikke støtte Frelsesarmeen.

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

De sender Jul i Blåfjell. For siste gang, ifølge mine kilder.

Åh, endelig! Jeg syns den serien er helt forferdelig. De skal slutte med den på Oslo Nye også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:11   #137
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

De sender Jul i Blåfjell. For siste gang, ifølge mine kilder.

Å nei! Så gørr kjedelig altså. Nå ble jeg skuffet. Heldigvis har vi Jul i svingen på DVD.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:12   #138
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

De sender Jul i Blåfjell. For siste gang, ifølge mine kilder.


Endelig, den serien er så dårlig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:12   #139
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg kjøper litt sånn småtterier til kalenderen hele året så der er jeg så og si ferdig, jeg har bla vært på en gård her og der fikk jeg kjøpt en stivnet sjokoladefirkant pyntet med sjokodrops, og en treskjee som stod oppi, til å ha oppi varm melk.
Gutta ønsker seg alltid masse rart, men det er mulig det blir pc på dem i år, men er litt usikker på om de skal ha en i sammen eller hver sin hmmm.
Lykketrollet får klær også vil jeg ned på Selmas verden å kjøpe en treleke til han....brannbil kanskje.
Manne ønsker seg CG jakke, men vet ikke helt, han fikk bergans i fjor.
Alle de andre er egentlig lette, mamma får gavekort hos frisøren, pappa får statoil kopp og vin.
Ellers fra dette går det i klær, leker, gavekort og bilder av kidsa

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:13   #140
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Å nei! Så gørr kjedelig altså. Nå ble jeg skuffet. Heldigvis har vi Jul i svingen på DVD.

Vi har jul i skomakergata, den synes jeg også er koselig

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no