Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-24, 14:01   #121
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.676
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi er gift og har fått begge to. Jeg fikk igjen, det fikk han absolutt ikke, så forutsetningen stemmer ikke.

Så rart, for den forutsetnigne oppga OGSÅ skatteetaten et sted.

Jaja, hvem har sagt at staten klarer å GJØRE det de SIER alltid?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 14:06   #122
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.676
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, men det står også på skattemeldingen til mannen min at noen lån i Nordea ikke blir fordelt og at han derfor har fått 100%, og der har vi boliglånet vårt.

Vi har også lpåneti nordea og det ble delt i år. Det ble det ikek i fjor.

Jeg "smågruffet" på spøk til mannen om det.

De første ti-11 årene av lånets levetid sto det på ham, i dnb. Meg som medlåntaker, og kom konsekvent på hans selvangivelse. Jeg fikk deler av lånet så jeg ikke fikk formue (jeg eier jo også halve huset) , men aldri rentene.
Vi gadd somregel ikek flytte dem heller, så lenge jeg fikk igjen penger på skatten, vi har felles økonomi uansett så hvilken konti de kom inn p åvar ikke vesentlig.

Så med noe over 9 år igjen på lånet flyttet vi det til Nordea pga fagforeningsavtale, og det var meg som trykket på pc så derved ble jeg låntager og han medlåntager så i fjor kom det på meg.

ETT ÅR fikk jeg ha glede av det før staten fant ut at "han må jo få halvparten av det, må vite"

Og i fjor fikk han vel baksmell fordi skattekortet hans tok utgangspunkt i at han hadde det lånet og de rentene som vi altså flyttet etter sommerferien, s han fikk vel noe av rentene for å slippe å betale restskatt...

totalt sett er det helt greit, det blir det samme uansett inn i totalpotten, det var bare sånn "liksomgruff"

Men vårt er delt i år da, både lån og rener og ungens bankkoni og rentene på dem. Men ikke sparepengeen våre, for de står i mitt navn. Bilene i hans. Så noen ting har vi visst hver for oss i ekteskapet (på papiret) liekvel

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 14:07   #123
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.676
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi er gift og har fått begge to. Jeg fikk igjen, det fikk han absolutt ikke, så forutsetningen stemmer ikke.

MEn der har jo ikke begge fått igjen pengene, om han ikke får igjen, når jeg tenker meg om

Det er utbetalingen det er sagt at forutsetter at begge som lignes sammen får igjen penger. (ikke at jeg ser hvorfor, de motregner jo uansett ikke?)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 14:07   #124
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.661
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi er gift og har fått begge to. Jeg fikk igjen, det fikk han absolutt ikke, så forutsetningen stemmer ikke.

Mener du fått skattemeldingen, eller fått utbetalt pengene?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 16:30   #125
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.861
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg skjønner fortsatt ikke hva en kaddemaskin er... Eller er det egentlig kaffemaskin?

Men har vært på to forelesninger på universitetet og føler meg akkurat passe smart.

Kaffe, ja.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 19:25   #126
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.850
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Fin kveld med favorittdattera i går. Det er så spennende å følge henne!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 19:59   #127
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.564
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Skatten. Og de fine ungene våre som har begynt å henge mer med oss på stua!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 22:04   #128
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.540
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Nye joggesko!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 22:14   #129
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Muntlig oblig på studiet mitt. Gøy!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 07:45   #130
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.565
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Jeg fikk livstidsmedlemsskap i et lag for ei raseku (den, objektivt sett, aller peneste) som innleder gave i går. Det gjorde meg helt barnlig glad. Helt sånn varm og god glad. For en fantastisk gest!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 08:37   #131
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.473
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Mener du fått skattemeldingen, eller fått utbetalt pengene?

Fått skattemelding.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 09:20   #132
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.661
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Fått skattemelding.

Ja, det Malama snakket om var pengene på konto. Skattemeldingen har vi fått begge to, men håper på penger på konto før sommerferien. Mannen fikk restskatt da, men det hadde han regnet med. Jobbskifte, firmautbytte, akjseutbytte og ditt og datt som gjør det ganske vanskelig å beregne for hans del. Men ingen voldsom sum, og ikke noe sjokk. Men tror ikke det skal ha innvirkning på når jeg får mine penger. Vi har delt huslån, ellers ganske adskilt økonomi (på papiret vel å merke).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-03-24 kl 09:25.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 09:29   #133
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.645
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

En bekjent av meg sier at han har fått pengene utbetalt, selv om kona hans ikke har fått skattemeldingen ennå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 09:52   #134
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.676
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Jeg har i alle fall fortsatt ikke fått pengene, og både jeg og mannen leverte våre skattemeldinger forrige uke, han på fredag når han fikk den, jeg i helgen, fordi jeg ville se gjennom tallene en gang ekstra sammen med ham for å vite at fordelingene var blitt rett og sånn.

Men jeg har absolutt forventninger om å få dem før sommerferien, og håp om å få dem før påskeferien. Ikke noe konkret plan for bruken av dem, men greit å få dem inn på bufferkontoen

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 09:54   #135
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.039
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

I et par måneder har snuppa levd "revylivet". Skolen hennes har en svært aktiv skolerevy, og i år har snuppa vært i revyledelsen. Det innebærer at jeg knapt har sett datteren min siden nyttår. Men nå er revyen over (etter bare utsolgte forestillinger ), og hun er en del av familien igjen.

Det har sine opp- og nedsider med en nesten voksen som bor hjemme, men det er mye kos også. Jeg kjente på intens glede da hun i går skulle vise hvor sterk hun hadde blitt av alt scenearbeidet, og gjorde knebøy på stuegulvet med "lillebror" som en sekk på ryggen.

Jeg blir så intenst glad når jeg ser ungene mine sammen sånn. De er så vanvittig forskjellige, men det innebærer også at det ikke eksiterer noen som helst konkurranse mellom dem og at de er så gode med hverandre. Igjen og igjen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 11:02   #136
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg fikk livstidsmedlemsskap i et lag for ei raseku (den, objektivt sett, aller peneste) som innleder gave i går. Det gjorde meg helt barnlig glad. Helt sånn varm og god glad. For en fantastisk gest!

Hvilken er penest?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 11:50   #137
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.473
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, det Malama snakket om var pengene på konto. Skattemeldingen har vi fått begge to, men håper på penger på konto før sommerferien. Mannen fikk restskatt da, men det hadde han regnet med. Jobbskifte, firmautbytte, akjseutbytte og ditt og datt som gjør det ganske vanskelig å beregne for hans del. Men ingen voldsom sum, og ikke noe sjokk. Men tror ikke det skal ha innvirkning på når jeg får mine penger. Vi har delt huslån, ellers ganske adskilt økonomi (på papiret vel å merke).

Å sorry, da har jeg tydeligvis ikke skjønt spørsmålet og diskusjonen.
Beklager forvirringen jeg skapte.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 12:01   #138
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.661
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

På skatteetaten sine sider står det at de fleste får skatteoppgjøret mellom april og juni, mens noen må vente til høsten (med diverse grunner til hvorfor det kan skje), og at alle vil få pengene utbetalt før 1.desember. Og at ektefeller vi få utbetalingen samtidig etter at begge skattemeldingene er behandlet. Hvis ektefellen får restskatt, eller ikke leverte innen fristen, får dere tidligst skatteoppgjørene i juni.

Det står også at jeg kan få skattepengene mine før 1.juni, de ikke kan si når, men at jeg vil få beskjed.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 14:19   #139
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.676
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Ja, de snakker så tvetydig så. For det utbetales altså når det er behandlet, og de fleste behandles ve automatisk når man godkjenner den, så derved kommer pengene ganske fort. Men mine penger er ikke kommet, så mulig vi er trukket ut i en kontroll eller noe da, det ville jo være klassisk når vi endelig fikk den tidlig

Jaja, de kommer når de kommer....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 15:41   #140
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Jeg har klart to hele arbeidsdager på jobb etter sykdom, og det har gått nokså greit selv om jeg får svi litt resten av dagen. Veldig glad for det! Går på fram dette, og ser veldig fram til jeg kan løpe igjen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no