Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politi med hijab?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-09, 13:37   #121
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Her er jeg enig med Skilpadda. Jeg er enig med deg i at man må sette en grense et sted, men det må jo være en saklig grense. Og den grensa synes jeg at bør gå ved det som er til hinder for vanlig yrkesutøvelse. Jeg synes ikke hijab, dersom den er nøytralt utformet fargemessig, eller er tilpasset uniformen, kan sies å være til hinder for normal yrkesutøvelse.

Men her vil jo noen over her være uenige, iom at man da mener at det å "flagge" sitt religiøse standpunkt vil være til hinder for yrkesutøvelsen på prinsipell basis.

Og til argumentet om at politiet bør fremstå som en nøytral "representant for myndighetene": bør ikke politiet være en representant for alle innbyggere, og det at man gjenkjenner mangfoldet i befolkningen også hos politiet, være med på å gi politiet legitimitet?

Jeg ser mange av disse argumentene. Men som i mitt første innlegg lurer på hvor ma skal sette grensen. Hvorfor er det akkurat religiøse ting som er så viktige at de kan flagges. Hva med andre personlige sympatier som er like sterke. Man kan nærmest ha et "religiøst forhold" til fotballsympatiene sine. Eller andre ting.
Jeg ser religion som en personlig sak. På inje med andre personlige saker.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:38   #122
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Spørsmålet her ligger vel nettopp i hvor stor grad (eller om noen) hijaben hemmer yrkesutførelsen. Det KAN den faktisk gjøre, i den grad den skaper distanse og distraherer dialogen som politifolk er avhengige av. Synlige kors vil kunne gjøre det samme, og jeg mener at de to faller i eksakt samme kategori.

Og så må man veie ulempen mot mulige fordeler.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:38   #123
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.864
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nei, bare intoleranse.

Nå er man ikke nødvendigvis intolerant fordi man er uenig med deg. Det var flåsete sagt av deg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:39   #124
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Åja, kanina hadde alt sagt det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:39   #125
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Angående abort og kristen lege-argumentet; bør man ikke i utgangspunktet være opptatt av ivaretagelse? Hva er det som tilsier at en person med et kors rundt halsen i det hele tatt skal tenke tanken at du er mindreverdig som person eller whatnot, i lys av sin religion?

Eller, hvor mange her inne ville automatisk antatt at en person med kors rundt halsen ville vært negativ til abort og ytret dette ovenfor en person i en abortsituasjon?

Jeg tror det er her mye av saken ligger, hvilke fordommer man drar med seg og hvilke man ikke har/legger fra seg. Forutinntattheten er et farlig våpen i en slik diskusjon, det å måtte se problemer basert på hva som kan skje i ens eget hode når man gjennomgår scenarioet.

Da burde man jo strengt tatt stenge ute mørkhudede, spesielt menn, fra stell med eldre. Å nei, hva er det tiden har vist oss her? At i veldig mange tilfeller, så ER det greit for de eldre å stelles av mørke mennesker. De blir ofte faktisk skrytt av, som å ha bedre tid og større respekt og omsorg. Det er ikke mange år siden debattene raste også på det området, men jaggu overlevde ikke folk dette også. Noen, iallfall.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:40   #126
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Men man kan tillempe jobben slik at andre skulle ta seg av den fysiske kontakten med menn. Det går jo an.

Joda, hvis arbeidsgiver synes det er greit, så må de selvsagt gjerne gå med på det. Men da må det i så fall avklares ved ansettelsen. Og har man en stilling som f.eks. politibetjent, så ligger det vel bestemte oppgaver i stillingen som man ikke kan nekte å utføre. Jeg synes uansett dette blir veldig på siden av diskusjonen (ikke at det nødvendigvis er noe galt i det).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:44   #127
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nå er man ikke nødvendigvis intolerant fordi man er uenig med deg. Det var flåsete sagt av deg.


Det har ikke noe med om man er enig med meg eller ikke. Jeg mener de uttalelsene bønna kom med kan betegnes som intolerante. ...og det var hverken flåsete sagt eller ment.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:47   #128
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det har ikke noe med om man er enig med meg eller ikke. Jeg mener de uttalelsene bønna kom med kan betegnes som intolerante. ...og det var hverken flåsete sagt eller ment.

Jeg synes ikke det er intolerant å spørre hvor grensene bør gå for å tilrettelegge for at folk skal kunne kombinere jobb og religionsutøvelse, hvis det er det spørsmålet er ment som. Men hvis man oppfatter spørsmålet som litt retorisk og egentlig et utsagn om at et bønnerom ville være helt på trynet, kan jeg jo forstå reaksjonen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:48   #129
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nå er man ikke nødvendigvis intolerant fordi man er uenig med deg. Det var flåsete sagt av deg.

Jeg skulle til å skrive noe lignende, men slipper. Enig med Nenne. Jeg synes det er problematisk å diskutere noe som rører ved den muslimske kulturen og religionen uten å bli tatt for å være fordomsfull og intolerant.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:49   #130
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Javel. Meningene er registrert og tas til etterretning.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:50   #131
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Jeg syns mye ER intolerant, rett og slett fordi man setter en hel gruppe under ett. Her er det snakk om veldig, veldig få individer, som ut fra kultur og/eller religionsprinsipper, muligens ønsker å bruke et hodeplass på jobb. Og så kommer man trekkende med hele den muslimske kulturen og religionen og akker og oier seg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:50   #132
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Joda, hvis arbeidsgiver synes det er greit, så må de selvsagt gjerne gå med på det. Men da må det i så fall avklares ved ansettelsen. Og har man en stilling som f.eks. politibetjent, så ligger det vel bestemte oppgaver i stillingen som man ikke kan nekte å utføre. Jeg synes uansett dette blir veldig på siden av diskusjonen (ikke at det nødvendigvis er noe galt i det).

Jeg synes det har visse likhetstrekk, i og med at denne saken kom opp fordi en muslimsk jente som ville bli politi ønsket å vite hvorvidt hun kunne bære hijab i tillegg til uniformen, noe som fra før ikke var tillatt. Det kan komme fremtidige jenter som spør om dette med kontakt med menn kan unngås.
(jeg vet selvfølgelig ikke; men vet at for noen muslimer så er også å unngå kontakt med det annet kjønn esssensilt)
Det har med religiøse særkrav å gjøre mener jeg.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:50   #133
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eller, hvor mange her inne ville automatisk antatt at en person med kors rundt halsen ville vært negativ til abort og ytret dette ovenfor en person i en abortsituasjon?

Tja, omtrent like mange som når de ser en lege med Vålerenga-skjerf tenker at legen neppe heier på Lyn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Da burde man jo strengt tatt stenge ute mørkhudede, spesielt menn, fra stell med eldre. Å nei, hva er det tiden har vist oss her? At i veldig mange tilfeller, så ER det greit for de eldre å stelles av mørke mennesker. De blir ofte faktisk skrytt av, som å ha bedre tid og større respekt og omsorg. Det er ikke mange år siden debattene raste også på det området, men jaggu overlevde ikke folk dette også. Noen, iallfall.

Nå er det en forskjell på hudfarge og hijab: Den ene kan man ta av seg.
Jeg synes du er en smule respektløs når du går ut fra at det er fremmedfrykt som driver skepsisen mot hijab. Har du i det hele tatt giddet å lese innleggene, eller er det for fristende å bare skyte fra hofta? Som du sier:

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror det er her mye av saken ligger, hvilke fordommer man drar med seg og hvilke man ikke har/legger fra seg. Forutinntattheten er et farlig våpen i en slik diskusjon

og det gjelder også fordommene dine om at det ikke finnes andre grunner enn mørkebrunt grums for å være skeptisk til at representanter for ordensmakten skal bruke religiøse og politiske symboler.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:51   #134
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg synes det har visse likhetstrekk, i og med at denne saken kom opp fordi en muslimsk jente som ville bli politi ønsket å vite hvorvidt hun kunne bære hijab i tillegg til uniformen, noe som fra før ikke var tillatt. Det kan komme fremtidige jenter som spør om dette med kontakt med menn kan unngås.
(jeg vet selvfølgelig ikke; men vet at for noen muslimer så er også å unngå kontakt med det annet kjønn esssensilt)
Det har med religiøse særkrav å gjøre mener jeg.

Og jeg synes, som sagt, det er en vesensforskjell mellom å nekte å utføre deler av jobben sin og å be om å få lov til å justere arbeidsuniformen sin.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:54   #135
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Tja, omtrent like mange som når de ser en lege med Vålerenga-skjerf tenker at legen neppe heier på Lyn?

Hadde alle kristne vært mot abort så hadde vært en grei sammenlikning, men slik er det jo lang i fra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:54   #136
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og jeg synes, som sagt, det er en vesensforskjell mellom å nekte å utføre deler av jobben sin og å be om å få lov til å justere arbeidsuniformen sin.

Om jeg får flisespikke, vil jeg formulere det slik:

mellom å be om å få slippe å utføre deler av tjenesten sin, og å be om å få lov til å justere arbeidsuniformen sin.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:55   #137
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jeg synes du er en smule respektløs når du går ut fra at det er fremmedfrykt som driver skepsisen mot hijab.

Der er jeg enig. Jeg er sikker på at det er mange som har fremmedfryktbasert ryggmargsrefleks som gjør at de er negative (noe som også lett kompliserer diskusjonen), men det finnes helt klart andre grunner til å være skeptisk også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:56   #138
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Om jeg får flisespikke, vil jeg formulere det slik:

mellom å be om å få slippe å utføre deler av tjenesten sin, og å be om å få lov til å justere arbeidsuniformen sin.

Det er klart du får flisespikke. Og ja, det er sant at det blir riktigere sånn - men jeg mener fremdeles det er en vesensforskjell mellom de to tingene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:56   #139
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns mye ER intolerant, rett og slett fordi man setter en hel gruppe under ett. Her er det snakk om veldig, veldig få individer, som ut fra kultur og/eller religionsprinsipper, muligens ønsker å bruke et hodeplass på jobb. Og så kommer man trekkende med hele den muslimske kulturen og religionen og akker og oier seg.

Vel, hvis det er mitt innlegg du sikter til så må jeg bare si at jeg akker og oier meg ikke over den muslimske kulturen, jeg påpeker hvor usaklig det er å bruke begreper som "fordomsfull", "fremmedfrykt" og "intoleranse" som motargumenter i en slik debatt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:56   #140
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.955
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politi med hijab?

OK, men hvis man utformer uniforms-"tilvalget" slik at det mer dreier seg om en hette som dekker til håret og halsen, for de som føler at deres religion eller bluferdighet krever det, da vil det vel ikke fremstå som et religiøst symbol på samme måte som en hijab? Ville det vært OK?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no