Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-10, 19:51   #121
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Jeg så noen svaner føyk over her i dag, men de hadde ingen planer om å besøke fuglehuset vårt.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 19:53   #122
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Det tror jeg kanskje bare du skal være glad for?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 19:53   #123
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det tror jeg kanskje bare du skal være glad for?

Det var en spøk.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 19:54   #124
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Skjønte jeg vel.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 19:56   #125
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Her har fuglene visstnok gitt opp meisebollene. Er det noe annet jeg kan henge ut til de, som blir lettere å spise?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 19:57   #126
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Nøtter og frø? Dersom du henger meisebollene ut i det grønne nettet de kommer i, kan du knuse dem litt før du henger dem opp.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 20:24   #127
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.448
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Jeg kan liksom ikke tro at de små smarte fulgene kommer og spiser hos meg og når de ikke får mat så setter de seg der og bare venter og venter på at jeg skal gi dem mer, da leter de vel andre steder? Slik er det jo i naturen. De finner et træ med bær, de spiser dem og når de er slutt så flyr de videre og leter andre steder, eller? Klart at man skal gi dem mat kontinuerlig om man har mulighet til det, men har man ikke det så må det vel være bedre med litt mat enn ikke noe.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 20:44   #128
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Skjønte jeg vel.

Je je



Nå har vi endelig fått inn 25 kilos sekker med solsikkefrø på jobb.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 20:54   #129
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Eg ville gitt dei mat. Det er utrulig kaldt no, og dei er jo ikkje dumme heller. Rekner ikkje med du finner dei ihel sulta til våren.
Eg må på jakt etter kokosnøtt, og ein plass å henga den. Eg må laga meg ein foringsstasjon nærmare skogen trur eg, for no er det stort sett berre meiser som kjem. Dei prøver til gjengjeld å fly inn i huset når me fyller brettet frå vindauga. Får høyra med handymannen min om han kan laga noko lurt. Er vel ikkje aktuelt å be han banka ein stolpe ned i jorda no.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 20:59   #130
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

I dag kom svarttrosten på besøk for første gang. Fin den også - selv om mannen min ikke delte min begeistring, men mente den var like "eksotisk" som skjæra.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 21:32   #131
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Trosten blir glad hvis man legger ut et eple. Vi har også hvert år planer om å plukke rognebær og fryse for å legge ut til trosten om vinteren, men vi klarer aldri få somlet oss til å gjøre det.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 00:42   #132
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.259
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

To svarttroster innom i dag. De må da være utrolig sultne når de spiser brød? De er da mest på jakt etter frukt og bær?

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 08:43   #133
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Nå er det 20 kalde grader her, og i år som i fjor lurer jeg på dette med vann. Tilgang til vann er jo et problem for fuglene når det er så kaldt, men setter jeg ut en skål med vann, er den bunnfrossen i løpet av noen minutter. Har noen funnet en god løsning på det?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 09:01   #134
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Dem får vel i seg vann gjennom snø og is? Har ikke tenkt på det som noe stort problem..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 09:05   #135
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Her er det ikkje snø, så eg vurderer å setta ut litt lunka vatn. Det tar vel litt lengre tid før det fryser.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 09:56   #136
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Her bottenfrosser meisebollene :O

Men jeg er ute å fyller på med godsaker hver dag. En dag var det veldig veldig kaldt og da forsvant visst alle frøene til knekkebrødbakingen. I dag må de bare få spise tenkte jeg, ikke måtte "knekke nætta" først... stakkar småfuglene.

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 10:44   #137
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.259
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Nå er det 20 kalde grader her, og i år som i fjor lurer jeg på dette med vann. Tilgang til vann er jo et problem for fuglene når det er så kaldt, men setter jeg ut en skål med vann, er den bunnfrossen i løpet av noen minutter. Har noen funnet en god løsning på det?

Hvis det er snø, så spiser fuglene visstnok snø og får dermed vann. Hvis ikke kan en håndvarmer i en skål vann gjøre nytten ganske så lenge. Fikk det supre tipset fra Mei i denne tråden!

Forøvrig så har spettmeisen kommet til oss. Jeg måtte legge mat i det lille fuglehuset som nærmest ingen fugler gidder besøke, og da kom den.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 12:58   #138
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Håndvarmer! Det var jo genialt!!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 14:41   #139
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.259
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Håndvarmer! Det var jo genialt!!

Ikke sant? Lure Mei!

Jeg måtte teste det, men fuglene her var superfornøyde med å spise snø, tydeligvis. Vannet (den korte perioden det var vann) ble ikke rørt.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:25   #140
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Nå er det småfuglene sin tur



Helt til en eller annen lur fugl hakker hull i den da.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no