Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor streng er skolen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-15, 12:00   #121
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Tja, jeg skjønner jo at man himler. Hadde vi fått nei hadde vi ikke reist. Besteforeldrene (svigers) spanderer helt eller delvis og anser dette som veldig kvalitetstid med alle. Svoger med familie er også med og har et barn på samme skole. Det er stor prisforskjell på før høstferie og i. Skolen har nok ikke mye problemer med dette og ungene våre er veldig på G mht skolearbeid og vi vektlegger alltid i søknad at de gjør ukens arbeid og evnt annet de vil pålegge dem, sistnevnte har aldri skjedd hittil. Vi får alltid god tur og ferie med på tilbakemeldingen. Jeg regner meg at neste år som blir ungdomsskole for eldste ikke blir aktuelt. Hvis skolen hadde hatt problemer med mange som dro utenom går jeg utifra st de hadde hatt annen praksis.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 12:01   #122
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg bor også i Akershus og her ser jeg ofte folk dra på ferier utenom skolefri. Både på vår skole og naboskolen.

Reglene er strammet inn på mange skoler. I teorien. I praksis vil det si at du får ikke godkjent fri for å dra på ferie, men velger man å dra likevel, så får man fravær. Og så er det opp til foreldrene å avgjøre hvor mye fravær ens barn skal ha/få. Utifra min observasjon er det en del foreldre som ikke legger så stor vekt på hvor mye fravær barnet har. For selv om reglene er strammet inn her vi bor, er det fremdeles mange som reiser på ferie (ja, ferie) i skoletiden.

(Da jeg jobbet i Asia i et halvt år, fikk min familie betalt reise for å besøke meg. Vi søkte da om fri, men fikk nei. Men i en tilleggs-kommentar fikk vi beskjed om at det likevel var "greit" om vi syntes det var greit at de fikk 5 dager fravær. Om det var fordi det var første gang for oss, vet jeg ikke.)

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 12:40   #123
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.206
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

På Storesøsters skole, er rektor litt oppgitt fordi avslagene hun har gitt på slike søknader, nesten uten unntak ankes til fylkesmannen. Som da nesten uten unntak gir klageren medhold. Sammen med en pekefinger om at rektor er urimelig streng.
FAU står 100 % bak den strenge linja, og oppfordrer til at hun fortsetter å behandle søknader individuelt, med henblikk på elevens tidligere fravær, årsak til permisjonsønske og elevens faglige styrke.

Jeg blir helt sprø av hvor navlebeskuende og nonsjalante norske foreldre kan være når det gjelder verdien av barnas skolegang. Sprø og flau.

Mens hos oss får vi medhold i alle saker som går til fylkesmannen. Vi har blitt gode til å begrunne avslagene våre.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 12:42   #124
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.206
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Hos oss ville man normalt sett ikke fått fri til bryllup, men vi tar alltid en individuell vurdering.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 13:20   #125
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Mens hos oss får vi medhold i alle saker som går til fylkesmannen. Vi har blitt gode til å begrunne avslagene våre.

Så bra! Jeg menet at gode begrunnelser er avgjørende for at et system skal oppleves som rettferdig og forutsigbart

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 13:30   #126
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Jeg hadde laget et hælvete om jeg ikke hadde fått godkjent søknad om fri grunnet bryllup. Det er IKKE intensjonen med instruksen; å forhindre familiesammenkomster på bekostning av 1 ukes opplæring av en hhv 1 og 2 klassing med ellers god fremgang. På vår Bærumsskole hadde du fått det.

Virkelig? Laget et hælvete? Høres ut som om du har god erfaring med å lage bråk for å få viljen din igjennom. At 1 ukes grunnskolegang blir sett på som en HINDRING i forhold til familiesammenkomster er helt snudd på hodet, etter mitt skjønn. Hvis det er forventet at norske barn og yrkesaktive voksne deltar i bursdager og bryllup osv, så må man faktisk ta høyde for at de må gjøre det på fritiden/i ferier og ikke minst på et tidspunkt som det passer i forhold til jobb. *Har gått noen runder med ansatte som har bestilt flybilletter først, og bedt om fri etterpå....*

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 14:39   #127
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Det er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse, vet du, Billa.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 14:52   #128
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Nå er det jo sånn at det er tatt høyde for omstendigheter og opp til rektors skjønn om man kan få fri.

Man kan ikke være sur over at folk søker heller, de må de jo få gjøre.

Hadde jeg vært rektor så hadde jeg sett an tidligere fravær, hvilken tillit jeg hadde til at foreldrene hadde fulgt opp skolearbeidet mens barnet hadde fravær og andre sosiale årsaker.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 15:23   #129
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.486
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Hadde jeg vært rektor så hadde jeg sett an tidligere fravær, hvilken tillit jeg hadde til at foreldrene hadde fulgt opp skolearbeidet mens barnet hadde fravær og andre sosiale årsaker.

Det er sånn jeg oppfatter at det gjøres hos oss.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 15:33   #130
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.206
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Hadde jeg vært rektor så hadde jeg sett an tidligere fravær, hvilken tillit jeg hadde til at foreldrene hadde fulgt opp skolearbeidet mens barnet hadde fravær og andre sosiale årsaker.

Sånn gjør vi det. Når det gjelder feriereiser er vi konsekvente og de aller fleste får nei (man skal ha en sabla god grunn dersom man får invilget utenom ferier). Ved bryllup osv. vil nærhet til brudeparet, reisevei, fraværshistorikk, planlagte vurderinger (tentamen, prøver, kartleggingsprøver) være ting som spiller inn i vurderingen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 15:45   #131
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse, vet du, Billa.

Noen har tydeligvis det som leveregel, og lærer jo selvsagt at det stort sett funker også, for hvem ønsker å ha en hel families reisebudsjett på samvittigheten

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 15:47   #132
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.206
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Noen har tydeligvis det som leveregel, og lærer jo selvsagt at det stort sett funker også, for hvem ønsker å ha en hel families reisebudsjett på samvittigheten

At billetter er bestilt spiller ingen rolle for hvordan vi behandler permisjonssøknaden. Og vi har en avgjørelse hos fylkesmannen som støtter dette.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 15:50   #133
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

At billetter er bestilt spiller ingen rolle for hvordan vi behandler permisjonssøknaden. Og vi har en avgjørelse hos fylkesmannen som støtter dette.

Det synes jeg er rett og rimelig, og det støtter jeg fullt ut. Jeg derimot sliter litt med å ikke godkjenne gråtkvalte ferieønsker fra personale som har bestilt drømmeferien, uten å avklare ferien med meg først. Fordi "de ikke tenkte på det", faktisk.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 15:54   #134
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Det som er irriterende, (bortsett fra at halve Norge synes Syden er viktigere enn Skole) er jo at forskjellene er så store fra skole til skole. Det er ikke uvanlig at en rektor konsekvent sier nei mens rektor på naboskolen alltid sier ja. Noen forholder seg til retningslinjene, andre synes det er viktigere å være grei og kul.

Billa: Hva med å la dem betale for vikaren mens de er borte?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 15:58   #135
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det som er irriterende, (bortsett fra at halve Norge synes Syden er viktigere enn Skole) er jo at forskjellene er så store fra skole til skole. Det er ikke uvanlig at en rektor konsekvent sier nei mens rektor på naboskolen alltid sier ja. Noen forholder seg til retningslinjene, andre synes det er viktigere å være grei og kul.

Billa: Hva med å la dem betale for vikaren mens de er borte?

Det er en mulighet

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 16:05   #136
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Kommunen min har vedtatt strenge retningslinjer. Kontaktlærer kan godkjenne 2 dager i tråd med retningslinjene og rektor 10 dager og retningslinjene sier ikke ferie med mindre det kan dokumenteres at foreldre ikke har mulighet til ferie i skolens ferie, men fri ifbm. giftemål f.eks. er ok.

Regelverket ble innført i fjor før sommeren, men er ikke kommunisert på skolen og jeg tror absolutt det ikke praktiseres. Det er i hvert fall stadig klassekamerater som er på ferie i syden.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 16:10   #137
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Vi har jo for lengst fått et samfunn der foreldre har balletak på både rektor og lærere. Det forundrer meg derfor ikke at mange rektorer velger minste motstands vei når alternativet er anking eller sutring i media der rektor blir hengt ut som den store, stygge ulven som "nekter Ole 12 å dra på treningsleir til Spania" eller "sier nei til at Kari 9 får besøke oldemor på Kreta."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 16:14   #138
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vi har jo for lengst fått et samfunn der foreldre har balletak på både rektor og lærere. Det forundrer meg derfor ikke at mange rektorer velger minste motstands vei når alternativet er anking eller sutring i media der rektor blir hengt ut som den store, stygge ulven som "nekter Ole 12 å dra på treningsleir til Spania" eller "sier nei til at Kari 9 får besøke oldemor på Kreta."

Sånn bortsett fra at folk burde godta hva rektor bestemmer, men i virkeligheten så gjør de jo ikke det.
Hva tenker du hva man skulle gjort? Hvilke sanksjoner kan man ha? Burde man i pragmatismens navn legge opp til et annet system?

Jeg er i all hovedsak svært systemtro, men sånn som i år hvor jeg verken har juleferie, vinterferie, påskeferie og jaggu er det høy risiko for at jeg ikke får ferie med resten av familien i sommer, så må jeg si at jeg vurderer å ta en uke ferie med resten av familien i skoleåret.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 16:19   #139
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Virkelig? Laget et hælvete? Høres ut som om du har god erfaring med å lage bråk for å få viljen din igjennom. At 1 ukes grunnskolegang blir sett på som en HINDRING i forhold til familiesammenkomster er helt snudd på hodet, etter mitt skjønn. Hvis det er forventet at norske barn og yrkesaktive voksne deltar i bursdager og bryllup osv, så må man faktisk ta høyde for at de må gjøre det på fritiden/i ferier og ikke minst på et tidspunkt som det passer i forhold til jobb. *Har gått noen runder med ansatte som har bestilt flybilletter først, og bedt om fri etterpå....*

Mine hælveter består stort sett av velformulert, saklige brev og en og annen sinnaposting på forum. Men jeg pleier igrunnen ofte få det som jeg vil ja.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 16:28   #140
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor streng er skolen?

Jeg vet ikke om jeg har en god løsning, Esme, men jeg heller nok mer mot "totalforbud" enn den rimelig slepphendte løsningen som er nå. Det kjipe er jo selvsagt at det går ut over de få som faktisk ikke har en sjanse i havet til å ta ferie med ungene sine i løpet av de 11 ukene i året det er skoleferie. Samtidig skal man jo ha maks uflaks for å ikke klare å få ferie en eneste av de ukene. Hadde det ikke vært for alle billigturtilsyden-farerne, ville vel dette vært et ikke-tema, tror jeg, så det er helt klart snakk om at det store flertallet ødelegger for de få som virkelig trenger ferie utenom skoleferiene. Og så synes jeg det er synd at rektorer må bruke så mye av arbeidsdagen sin på tulleforespørsler fra foreldre (for de er det jaggu mange av, og da snakker jeg ikke bare om sydenturer) i stedet for å drive med skoleutvikling og skoleledelse, som er det de egentlig er ansatt for å gjøre.

Agent Scully: Hvorfor synes du rektor bør bruke tiden sin på å lese brev om dine ferieplaner? (Om de nå er aldri så velformulerte.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no