Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Mad muff pie

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-10, 21:27   #121
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mad muff pie

Da står denne i kjøleskapet, klar til å bli spist i morgen. Har smakt litt på kremen og den var HIMMELSK!!!! Gjett om jeg gleder meg! Tusen takk for en flott oppskrift!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 21:38   #122
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mad muff pie

får jeg komme på besøk?

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Da står denne i kjøleskapet, klar til å bli spist i morgen. Har smakt litt på kremen og den var HIMMELSK!!!! Gjett om jeg gleder meg! Tusen takk for en flott oppskrift!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 23:04   #123
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mad muff pie

Bare til å komme. Har invitert hyggelige naboer også. Vi skal grille!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 23:06   #124
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mad muff pie


Jeg kan ikke, dessverre
Skal jobbe, og så er mann og tvillinger borte, så jeg må passe de små

Men vi må snart få avtalt noe....

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Bare til å komme. Har invitert hyggelige naboer også. Vi skal grille!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 10:01   #125
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Mad muff pie

Nå har jeg testet denne oppskriften, konklusjonen er at den er farlig god og altfor enkel å lage! Skal serveres ved neste middagsbesøk

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 19:04   #126
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mad muff pie

Denne skal jeg prøve! Men kanskje ha desserten i hver sin skål..?

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 19:08   #127
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mad muff pie

Den kan fint lages i porsjonsskåler, ja.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 19:33   #128
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Mad muff pie

Lurer på om jeg skal lage denne til en barnedåp jeg skal i neste helg, passer denne på et kakebord eller er den mest en dessert?

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 19:37   #129
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mad muff pie

Det var i barnedåp jeg smakte den første gang. :jupp.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 18:34   #130
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.490
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mad muff pie

Satt her og lurte paa hvilken enkel men kjempegod dessert jeg kan lage til middagsgjester paa fredag. Det blir denne. Garantert. Jeg bare lurer paa hva Piano vaniljekrem er for noe. Er det saann slags tykk vaniljesaus, eller? :bor i utlandet:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 18:36   #131
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.490
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mad muff pie

Og hvor mye er det i en saann pakke?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 18:36   #132
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mad muff pie

Piano vaniljekrem er sånn ferdig vaniljekrem som bare skvulpes oppi boksen, ikke vaniljesaus. Men du kan selvsagt bruke en hvilken som helst vaniljekrem.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 18:41   #133
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mad muff pie

Det er en halv liter i pakken.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 19:06   #134
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.490
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mad muff pie

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Piano vaniljekrem er sånn ferdig vaniljekrem som bare skvulpes oppi boksen, ikke vaniljesaus. Men du kan selvsagt bruke en hvilken som helst vaniljekrem.

Takk, men jeg skjönner ikke helt. Vanlijekrem er vel som en tykk saus - eller er det saann som pisket kremflöte-aktig?

Jeg tror at jeg maa kjöpe enten en eller annen mix til aa lage vanlijepudding eller en vanlijesaus som jeg lager litt for tykk eller en vaniljesaus som jeg blander med pisket kremflöte. Har nemlig aldri sett vaniljekrem i butikkene her. Derfor spör jeg.


Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Det er en halv liter i pakken.

Takk.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 19:49   #135
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.728
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mad muff pie

Vaniljekrem er vel sånn som man f.eks har på skoleboller, solskinnsboller etc? Eller er det eggekrem? Er det forskjell igrunnen *mer forvirriet etter eget innlegg igrunnen*

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 19:59   #136
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mad muff pie

Er ikke vaniljekrem vaniljesaus med pisket kremfløte da?

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 20:05   #137
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mad muff pie

Man får vel en slags vaniljekrem om man blander pisket krem med vaniljesaus, men det blir nok ikke riktig det samme som skikkelig vaniljekrem vil jeg tro. Den har en spesiell konsistens, mer som en slags pudding bare litt løsere? Men får man ikke tak i vaniljekrem kan man jo lage det selv, jeg har laget denne med stort hell:

4 dl melk
1 vaniljestang eller 2 ts vaniljesukker (jeg bruker Tørrlefs eller hva det heter)
6 eggeplommer
1/2 dl sukker
1 ss maisenna

Skrap ut vaniljefrøene og ha dem i en kjele sammen med resten av ingrediensene. Varm opp under omrøring til kremen begynner å tykne. Trekk kjelen til side når det tykner for fort, ellers kan kremen "sprekke". Rør hele tiden og la kremen få ønsket konsistens. Avkjøl gryten i kaldt vann (jeg setter bare kremen i en bolle i kjøleskapet, har gått fint det).

Jeg liker bedre Piano sin da, men denne er også god.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 20:20   #138
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.490
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mad muff pie

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Man får vel en slags vaniljekrem om man blander pisket krem med vaniljesaus, men det blir nok ikke riktig det samme som skikkelig vaniljekrem vil jeg tro. Den har en spesiell konsistens, mer som en slags pudding bare litt løsere? Men får man ikke tak i vaniljekrem kan man jo lage det selv, jeg har laget denne med stort hell:

4 dl melk
1 vaniljestang eller 2 ts vaniljesukker (jeg bruker Tørrlefs eller hva det heter)
6 eggeplommer
1/2 dl sukker
1 ss maisenna

Skrap ut vaniljefrøene og ha dem i en kjele sammen med resten av ingrediensene. Varm opp under omrøring til kremen begynner å tykne. Trekk kjelen til side når det tykner for fort, ellers kan kremen "sprekke". Rør hele tiden og la kremen få ønsket konsistens. Avkjøl gryten i kaldt vann (jeg setter bare kremen i en bolle i kjøleskapet, har gått fint det).

Jeg liker bedre Piano sin da, men denne er også god.

Takk men jeg kommer til aa vaere meget *kremt* sliten naar jeg skal lage i stand til gjestene (de kommer dagen etter et stort party) saa jeg orker nok ikke aa lage til noe fra bunnen av. Jeg blander til ett eller annet ut fra en eller annen pakke jeg finner paa butikken i morgen. Blir nok godt uansett. Googlet den Piano sin og synes ikke den ser ut som noen slags vaniljekrem (saann med kremflöte i), saa jeg blir nok til aa kjöpe en pudding og tilsetter bare mer vaeske slik at den blir litt tynnere. Kjöper to for sikkerhets skyld.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 18:57   #139
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mad muff pie

Albertine, dette kommer litt sent, men Forskeren skulle lage oreokake til meg til bursdagen min (overraskelse ) og hadde bare sjokolademousse med dajmkuler. Det ble faktisk ikke så verst, så nå har vi nesten alltid den i oreokaken. Dobbel pakke, vel å merke. Siden denne ser veldig lik ut som oreokaken tror jeg at det ikke blir helt feil å ha dajmkuler i sjokolademoussen.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 19:08   #140
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.490
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mad muff pie

Jeg fikk ikke tak i vanlige Oreo, men dem som har et lag med melkesjokkis utenpaa. Det ble veldig godt. Har jo ingen vanlig oppskrift aa sml. med siden dette er förste gangen jeg lager denne desserten, men jeg tror at man kan slenge oppi ganske mye forskjellig uten at det blir daarlig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no