Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Folks forhold til banning i dag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-09, 21:13   #121
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Orps viser mye ufin opptreden mot hverandre, også nedsettende oppførsel. Så det burde mange her inne ikke like, ikke bare jeg.

Hva som man kategoriserer som banning er nok litt forskjellig fra person til person. Personlig synes jeg ikke dæsken døtte er banning.

Fra Wikipedia:
Banneord er ord i språket som er brukt til å utrykke sinne eller for å fornærme andre. Banneord kan også være ord som blir sett på som stygge eller frekke, og de blir derfor brukt for å provosere eller å "fargelegge" en dialog. Bannord oppfattes som upassende å bruke i det offentlige, selv om variasjoner finnes. Ofte tøyes grenser for bruken av slike i underholdningsbransjen.
Ord kan ofte ha en uskyldig eller tilnærmet betydning når det brukes alene, men i kombinasjoner med andre ord kan det fremkomme som et grovt provoserende uttrykk. Banning har forekommet til alle tider og i alle sammenhenger, men hvor mye som bannes, er svært avhengig av kultur. Språk som polsk og russisk har et veldig stort forråd av ord, det samme har engelsk. Norsk er i denne sammenhengen blant de mer uskyldige språkene når det gjelder banning.
Nå i det siste har også enkelte ord blitt sett på som banneord. "Banan" kan være helt forferdelig, "Høne" og "pære" er også blitt brukt.

Noen hovedtyper banning
Det er svært ulike ord som kan brukes som bannord i ulike språk, men ofte kan de grupperes i noen hovedgrupper:

  • Religiøs bannskap: De norske helvete, faen og satan bygger på religiøse forestillinger. I den fransktalende provinsen Québec i Canada er uttrykk som tabernak (tabernakel, skrinet for nattverdsbrød) og calice (alterkalk) svært sterke. i Italia er det ikke pent å si madonna. I Nederland er godverdomme det styggeste.
  • Seksuell bannskap: Den amerikanske favoritten fuck you henspiller på seksuallivet, det samme gjør sucks. Homofil seksuell praksis er også en favoritt i mange sammenhenger: Vaffanculo ønsker hissige italienere - gå og bli pult bakfra. Å rive av seg mindre vitenskapelige betegnelser på kjønnorganene er svært vanlig, fra cunt på engelsk til cazzo på italiensk.
  • Å fornærme mor: I mange kulturer, spesielt i de latinske, er det å fornærme mor til den man ønsker å forulempe. Da er det mulig å si: Hijo de puta som betyr sønn av hore. Ordet puta settes kreativt sammen i utallige kombinasjoner når irritasjonen melder seg. At dette virker, ser man på finalen i fotball-VM i 2006, da Zinedine Zidane skallet ned en italiensk motspiller etter fornærmelser i denne retning.
  • Å ha sex med mor: Ett skritt videre i feil retning er seksuelle forhold innen familien: Chinga tu madre (knull mora di) er et mindre fromt meksikansk ønske, mens illsinte amerikanere utbryter you motherfucker.
  • Skatologisk bannskap: Å henvise til ekskrementer er svært vanlig: Shit på engelsk, Scheiße på tysk, merde på fransk og mierda på spansk høres hyppig når noe går i gulvet. Den nødvendige kroppsåpningen, fra ass på engelsk via culo på spansk til bahtaraigi på samisk er også hyppig.
I følge dette er fitte og kuk også banneord.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 21:17   #122
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Cunt er et firestjernes banneord ifølge Oxford dictionary, tror jeg det var. Lurer på hvor fitte ligger på listen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 21:24   #123
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Orps viser mye ufin opptreden mot hverandre, også nedsettende oppførsel. Så det burde mange her inne ikke like, ikke bare jeg.

Regner med at du selv ikke liker se filmer eller annen type underholdning med annet enn eksemplarisk oppførsel mennesker i mellom? Eller er det kun barn som skal severes et rosemalt bilde fullstendig blottet for humor?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 21:58   #124
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Sitat:

Det er stor forskjell på å bruke ordforrådet sitt dårlig og å ha dårlig ordforråd altså.

Hm, ikke så veldig, tror jeg.


Sitat:

Jeg anser ikke herregud som et banneord, det er et ord for oppgitthet eller lignende.

Herregud er ikke banning for meg heller, men jeg forstår godt at noen oppfatter det slik. Jeg skjønner likevel ikke helt argumentet ditt med at det ikke er banning fordi det er et ord for oppgitthet? kan man da f.eks si at faen i helvete ikke er bannning fordi det er et uttrykk for sinne?

Sitat:

Jeg synes ikke overdreven banning er fint sånn språkmessig sett, men jeg synes ikke overdreven bruk av fremmedord heller er fint. Jeg har viktigere kamper å kjempe enn dette med banning.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 22:59   #125
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hm, ikke så veldig, tror jeg.

Nei vel?
Så om mitt ordforråd inneholder 50 000 ord, men jeg bare velger å bruke 10 000 av dem sånn til vanlig, har jeg da et dårlig orforråd eller bruker jeg ordforrådet mitt dårlig? (tenkt eksempel kun laget for å illustrere)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Herregud er ikke banning for meg heller, men jeg forstår godt at noen oppfatter det slik. Jeg skjønner likevel ikke helt argumentet ditt med at det ikke er banning fordi det er et ord for oppgitthet? kan man da f.eks si at faen i helvete ikke er bannning fordi det er et uttrykk for sinne?

Jeg kan forstå argumentasjonen for at noen ser på det som et banneord, men det er ikke dermed sagt at jeg ser på det som et banneord. Så lenge jeg ikke tror på en gud er det på lik linje med å si feks banan (som jo og er regnet som et banneord jfr det som ble lagt inn over her).
Jeg ser at jeg burde ha presisert at for meg er ikke herregud et banneord.
Jeg synes det er forskjell på banning og banning altså. Om jeg lirer utav meg et satan eller banan hvis jeg sparker borti en betongvegg og brekker tåa er revnende likegyldig, det er banning uansett ut i fra konteksten det sies/brukes i. Likeledes kan faen i helvete bare være akkurat det, og ikke nødvendigvis banning, men som et uttrykk for sinne blir det banning.

Øh, jeg vet ikke om jeg formulerte meg forståelig nå.



Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Skjønte du ikke at det var ment som et eksempel?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 23:06   #126
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Sitat:

Nei vel?
Så om mitt ordforråd inneholder 50 000 ord, men jeg bare velger å bruke 10 000 av dem sånn til vanlig, har jeg da et dårlig orforråd eller bruker jeg ordforrådet mitt dårlig? (tenkt eksempel kun laget for å illustrere)

Vel, da har du et et stort passivt ordforråd, men et lite aktivt. De fleste forstår jo flere ord enn de bruker i dagligtalen, men det vil nok bli oppfattet som om man har et dårlig ordforråd om man bare bruker de samme ordene hele tiden. (Og nå har jeg brukt ordforråd veldig mange ganger, ser jeg... )

Sitat:

Jeg kan forstå argumentasjonen for at noen ser på det som et banneord, men det er ikke dermed sagt at jeg ser på det som et banneord. Så lenge jeg ikke tror på en gud er det på lik linje med å si feks banan (som jo og er regnet som et banneord jfr det som ble lagt inn over her).
Jeg ser at jeg burde ha presisert at for meg er ikke herregud et banneord.
Jeg synes det er forskjell på banning og banning altså. Om jeg lirer utav meg et satan eller banan hvis jeg sparker borti en betongvegg og brekker tåa er revnende likegyldig, det er banning uansett ut i fra konteksten det sies/brukes i. Likeledes kan faen i helvete bare være akkurat det, og ikke nødvendigvis banning, men som et uttrykk for sinne blir det banning.

Øh, jeg vet ikke om jeg formulerte meg forståelig nå.

Tja, jeg tror jeg skjønner hvor du vil...

Sitat:

Skjønte du ikke at det var ment som et eksempel?

Jepp, men jeg må få si at det var et temmelig dårlig og usaklig eksempel. Synes jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 23:13   #127
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vel, da har du et et stort passivt ordforråd, men et lite aktivt. De fleste forstår jo flere ord enn de bruker i dagligtalen, men det vil nok bli oppfattet som om man har et dårlig ordforråd om man bare bruker de samme ordene hele tiden. (Og nå har jeg brukt ordforråd veldig mange ganger, ser jeg... )

Tja, jeg tror jeg skjønner hvor du vil...


Jepp, men jeg må få si at det var et temmelig dårlig og usaklig eksempel. Synes jeg.

Ja men om man har et stort passivt ordforråd så bruker man ordforrådet sitt dårlig. Og at man oppfattes som om man har et dårlig ordforråd så er det ikke dermed sagt at man har det. Det var jo det jeg prøvde å si. Man kan ikke stemple mennesker med et dårlig ordforråd bare fordi de banner, men man kan si at de kanskje bruker ordforrådet sitt dårlig.

Hvorfor er det et usaklig eksempel? Jeg synes det er helt legitimt, for begge deler kan forstyrre oppfattelsen av vedkommende som bruker det overdrevet. Med vekt på overdreven bruk altså.
Samtidig så kan begge deler brukes som krydder til språket, hvis det gjøres på riktig måte.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 23:25   #128
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Da gutten min var litt over 2 år var vi hos et vennepar og skulle spise. Vi satte oss pent rundt bordet, venneparet, barna og noen fler. Det ble stille, alle trakk pusten for å begynne med maten og praten da det kom! -Et høyt og rungende FY F**N !!!
Jeg ble så flau at jeg kunne sunket gjennom gulvet. Hevdet min uskyld og sa jeg ikke ante hvor han hadde dette fra! Jeg tror til og med jeg skyldte på pappa'n i forbifarten …!!

Da vi noen dager senere var ute og kjørte bil, denne š2-åringen og jeg, da var det blitt søndag. Alle vet hvem som er ute og kjører på søndager?? Det er de som ikke nødvendigvis kjører bil resten av uka … Da var det jeg måtte bite i det sure eplet, krype til korset, bryte sammen og tilstå!!

Min lille, 2-årige, håpefulle hadde sagt sitt første 'bakseteord' …

Men jeg lover dere, jeg har skjerpet meg!!
Det var IKKE et av de stolte øyeblikkene.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 23:01   #129
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Er vi ferdig med i diskutere ORPS?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 23:55   #130
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Sorry, jeg klarer ikke dy meg:


(Kilde: youtube.com)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 00:00   #131
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

aC:

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 00:10   #132
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.524
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Vi banner ikke, og jeg har egentlig ike reflektert noe særlig over dette. Minste jenta begynnte å si "svarte maiskorn" der det kunne ha passet med et banneord. Vi lurte på hvor hun hadde lært det, og konkluderte med barnehagen. Helt til vi så en episode med Hannah Montana

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 01:08   #133
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Herregud er ikke et banneord. Det finnes ingen gud.

Jeg banner. Ikke unormalt mye, men sikkert mer enn mange andre her inne. :nordlending bosatt i Finnmark: Jeg har en sønn på snart seks som ikke banner. Han har prøvd et par ganger og konkludert med at han ikke syntes det var særlig pent å si. Det har jeg selvfølgelig støttet ham på. Jeg prøver å ikke banne foran ungene, men det glipper nok temmelig ofte.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 01:24   #134
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

*Har lest, men gidder ikke diskutere*

Jeg banner egentlig ikke. Jeg vet ikke om jeg har et veldig bevisst forhold til det, men jeg banner ikke, og jeg legger merke til det hvis andre jeg prater med banner i dagligspråket sitt. Jeg liker ikke banning egentlig.

Jeg merker også når det kommer ufine ord på barneTV eller i familieprogram og tenker alltid at det er veldig unødvendig.

Men jeg ser ikke på HerreGud som banning. Og selv bruker jeg "Oh, Lord!" i tide og utide. Men barn som går rundt å sier "Herre Gud" er ikke videre sjarmerende.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 07:04   #135
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Jeg syntes det var ganske sjarmerende når min da såvidt tre år gamle sønn så seg rundt hjemme og sa "Å hælleguuud så mye lot." samtidig som han himlet med øynene i en særdeles god etterlikning av meg.

  Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 08:44   #136
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

'Får jag bajsa på din fis?'
Jeg ler så jeg griner, hver gang jeg ser den!
Hysterisk

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 09:32   #137
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Herregud, fader ruttan, fyttigrisen bl.a er for meg ikke banneord.
Kommer vi over på fy faen, svarte helvete, faens hest*** osv snakker vi banning.

Det er svært sjelden jeg gjør, men det kan skje glipper innimellom ja.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 13:00   #138
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Herregud er ikke et banneord. Det finnes ingen gud.

Har du bevis for det?

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 13:01   #139
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Har du bevis for det?

Hehe, her ligger jo bevisbyrden på de troende.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 13:01   #140
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.480
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Har du bevis for det?

Har du bevis for det motsatte?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no