|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?
Det er vel etterhvert opplest og vedtatt at noe av det virkelig skadelige for kroppen er jojo-slanking. Det er også mange som erfarer at dette ender med stadig høyere maksvekt mellom hver slankekur. |
|
|
|
#3 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Jeg ser at det delvis har sporet av her, men tenkte likevel jeg skulle svare på spørsmålet i startinnlegget. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Når jeg er str 42, så er jeg slank.
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Tinetoff: Jeg tror også at det er sunnere å være litt gladtjukk enn å være enormt deprimert over den ene, ikke-så-store bilringen, og å jojoslanke seg i årevis. Men det ER jo ikke de eneste alternativene, da!
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Men for MEG er det stor forskjell på å trives i egen kropp når jeg er en 42 enn når jeg var en 48/50. Det handler om at jeg nå kan kjøpe klær og sånn som jeg faktisk synes er fine. Det er jammen ikke like enkelt i dette landet om man er opp mot str 50. Da ble det litt sånn at jeg kjøpte fordi det passet. Jeg skjønner jo at dette ikke er viktig for alle, men for meg er det det.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Åh - gladtjukk! |
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?En av mine favorittkjepphester er jo at jeg tror at mange overvektsproblemer kommer av at folk fra tenårene av har prøvd å bekjempe den kroppstypen de er naturlig disponert for. Det er ikke lurt å slåss mot kroppen sin på den måten.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Det tror jeg du har mye rett i, samtidig som "naturlig kroppstype" kan bli en hvilepute for en ganske usunn livsstil.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan jeg nok være enig i. Når jeg ser tilbake på hvordan jeg selv var på ungdomsskolen og vgs. så lurer jeg på hvorfor jeg fikk så lite oppbacking hjemme på at min høyde godt kunne tilsvare en vekt på 60kg +/-. Jeg tror jeg gikk med en antagelse om at folk skulle være uforanderlige fra 14 år og opp. Jeg var ferdig utvokst i høyden på 7.-8. klasse, og når man da er nesten 1,70 så er det jo ikke så rart at man på vei mot å bli en kvinne forandret seg (og at bunaden måtte syes ut). |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette stemmer i hvert fall veldig godt på meg. Jeg mente det var noe feil med grafene vi fikk utdelt på videregående der jeg fremstod som normalvektig. Jeg var jo MYE større enn de andre. Ja, jeg hadde mer figur, men jeg var ikke tjukk.
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Dette høres kjent ut for meg også. Ingen "ordentlig" spiseforstyrrelse, men et konstant vanskelig forhold til mat og kropp som startet nettopp ved at jeg trodde jeg var tjukk (og noen utrolig ubetenksomme kommentarer hist og her). Skulle ønske jeg visste da hvor fin jeg var, for det trodde jeg ikke på selv om noen sa det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Helt enig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
© All rights reserved
|
Jeg er (som vanlig |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Hvis man skal ta for seg sitt eget personlige forhold til str. 42, så må jeg ærlig innrømme at dette er for mye for meg. Med mine 159cm - 160cm på en god dag
|
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Den skikken med bunad til konfirmasjonen er intet mindre enn forferdelig, synes jeg. Selvfølgelig skal man ikke beholde fjortenåringkroppen livet ut!
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Å få bunad er greit nok. Jeg er glad jeg fikk den. Men det burde vært selvsagt i dialogen at kroppen forandres. Jeg tenker bare på hvordan jeg snakker til eldstemor hos oss. Når noen klær er blitt for små/og eller trange, "ja så klart blir de det. Du vokser og forandrer deg. Da kjøper vi nye." Det er sånn det skal være. Det som handler om mat og styring der inngår ikke i dialogen. Barn skal vokse og utvikle seg, og de skal ha klær som passer uansett. Det handler litt om å gjøre det naturlige naturlig, og så passe på kostholdet og å være i aktivitet på sidelinja. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Størrelse 42 - et problem eller helt greit?Vi er nok fleire som ser med undring frå bilda på ungdomsskulen og tenker "korfor i all verda skulle eg prøve spise berre grapefrukt??"
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Året etter konfirmasjonen fant vi ut, en uke før bunaden skulle brukes, at jeg hadde lagt på meg 5 kilo og den passet ikke. Så da var min mor helt enig i at jeg skulle slanke meg de 5 kiloene.
|
![]() |
|
|