|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Off the map.
|
Sv: Einar Gelius
Jeg er helt enig, bortsett fra at vi nok ikke slipper unna når det gjelder skatteseddelen. Alle trossamfunn mottar vel støtte, men det er klart -det blir vel mindre. Og kirkene må sikkert ha tilskudd de også, ellers forfaller de sikkert.
|
|
|
#122 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Einar GeliusMin såkalte alminnelige rettsfølelse sier meg at tjenesteforsømmelsene knyttet til vaktberedskap og brudd på taushetsplikten bør være nok til at han blir bedt om å fratre sin stilling. Dersom det er tilfelle at de hadde en sterk nok sak til å avskjedige mannen på grunnlag av tjenesteforsømmelse, mener jeg det blir helt feil å tilby han en sluttpakke. Det minner om dobbeltkommunikasjon og bestikkelser for å bli kvitt en brysom arbeidstaker.
|
|
|
#123 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Einar GeliusDårlig avslutning ble det og for Gelius. Å forsøke å fremstå som seksuell frigjører i kirken i et samfunn som bader i sex fra morgen til kveld, dårlig håndverk. En trendanalytiker ville nok anbefalt anstand og tradisjonell pietisme for å høste respekt i det "flerkulturelle" landskapet han opererer i
|
|
|
#125 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Einar GeliusJeg så Kvarme glise mens han kommenterte saken som trist igår. Det kjenner jeg er litt trist. Prestestillinga i hans gamle menighet i Trøndelag er ledig, kanskje han skal bli trønder igjen? |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Yes, we can!!
|
Det har jeg i grunnen ment han skulle gjøre siden han uttalte i et intervju at han egentlig ikke tror noe særlig på ganske vesentlige deler av kirkens trosgrunnlag (Jesus som guds sønn, oppstandelsen og en del annet jeg ikke husker nå). Han vil ha en kristendom som handler om fred og kjærlighet og toleranse og sånt, men ikke noe særlig dogmatikk, krav og den slags, og det er jo egentlig en flotters ide, og veldig i tiden da, må man si.
|
|
|
#127 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På ene siden er jeg helt enig. La de styre med tullet sitt.
|
|
|
#129 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det vil vel alle?
|
|
|
#130 |
|
"De"
|
Toleranse-toleranse-toleranse.
|
|
|
#131 |
|
Shake it out!
|
Sv: Einar GeliusJeg er fryktelig lite religiøs av meg, og synes egentlig statskirken er noe tull. Samtidig ser jeg et par problemer her i USA, hvor det ikke er statskirke. Det ene er at der overhode ikke undervises i livssyn i offentlig skole (det finnes derimot plenty private skoler med religiøs overtone). Det betyr at folk her får all sin opplæring om religion i kirken sin. Og at den informasjonen de får er veldig tilpasset det faktum at man ønsker at de skal tro. Jeg har en del veldig religiøse venner og bekjente, men kan veldig mye mer om bibelen og religionshistorie enn dem. De har lært det presten syne de skal vite.
|
|
|
#132 |
|
Pauset
|
Word! |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jess. Her skal ungene oppdras i den ateistiske nihilismens ånd. Eneste vi tilber her i huset er Richard Dawkins og Nietzsche
|
|
|
#138 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Couldn't agree more. Jeg er definitivt for grundig livssynsundervisning i skolen. Kunnskap fremmer toleranse mellom mennesker og informert kritikk av idéer.
What he said.
|
|
|
|
#140 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Amen!