Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Laseroperasjon av øynene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-11, 09:47   #121
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg vurdere også en slik operasjon. Er det noen som vet om det med lysømfintlighet blir borte?
Jeg tenker å evt gjøre det før vi skal på et års seiltur-og det komemr til å bli mye sol........

Gammel 12-10-11, 09:57   #122
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan også slenge på et spørsmål; hvor liten korrigering kan man gjøre? Jeg har -1/-2 og kunne godt tenke meg og få det gjort, men er litt usikker på om man tar så liten korreksjon.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:57   #123
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det snart et år siden jeg ble operert. I begynnelsen var jeg skrekkelig lysømfintlig. Jeg var glad jeg ble operert i november, for jeg måtte bruke solbriller hver gang jeg skulle ut i dagslys. I løpet av sommeren ble det mye bedre, og nå trenger jeg ikke solbriller lenger. Så det tok ganske lang tid, men altså under ett år.

Jeg er svært, svært fornøyd med å ha gjennomført operasjon. Jeg ser nå helt som jeg skal, og slipper å styre med linser og briller hele tiden.

Gammel 12-10-11, 09:59   #124
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Jeg kan også slenge på et spørsmål; hvor liten korrigering kan man gjøre? Jeg har -1/-2 og kunne godt tenke meg og få det gjort, men er litt usikker på om man tar så liten korreksjon.

Det aner jeg ikke. Jeg hadde -3,75 og det var i hvert fall uproblematisk. Men så lenge du er avhengig av briller/linser, så skjønner jeg godt at du vurderer det. Ta kontakt med noen og hør. Dette skal de kunne svare på på sentralbordet.

Gammel 12-10-11, 10:55   #125
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Jeg hadde -0,75 og -1,25...
Men hadde også ganske skjeve hornhinner slik at det reelle synet nok var litt dårligere..
Spesielt sleit jeg med å fokusere f.eks. på datamaskinen med begge øyne uten briller...

Nå er dette helt bra..

Ift. lysømfintlighet så bruker jeg betydelig mere solbriller nå enn før. Jeg tok operasjon i mai og brukte mye solbriller i sommer, men nå klarer jeg meg greit uten, men er deiligere med på lyse dager.

Med unntak av litt tørre øyne som er i betydelig bedring nå så har jeg ikke hatt noen som helst problemer eller ubehag etter den første uka...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 11:38   #126
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Prøvende, her.

Jeg vurdere også en slik operasjon. Er det noen som vet om det med lysømfintlighet blir borte?
Jeg tenker å evt gjøre det før vi skal på et års seiltur-og det komemr til å bli mye sol........

Jeg er ikke mer lysømfintelig enn før enda jeg er nyoperert, så jeg tror det vareierer veldig. Jeg har heller ingen problemer med å feks kjøre bil i mørket.

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Legen som opererte meg opererer i alle fall på mindre enn -1, men det er kanskje ulikt fra sted til sted?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 14:40   #127
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Da har jeg bestilt time til forundersøkelse Neste onsdag. Har ennå ikke bestemt meg 100% men har så veldig lyst.

Gammel 12-10-11, 17:01   #128
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Prøvende, her.

Jeg er tildels lysømfintlig fortsatt og jeg ble operert i 2004. Men jeg var ømfintlig mot lys før det også så det er ikke sikkert at det er pga operasjonen.

Mørkeproblematikken blir bare bedre og bedre.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 00:04   #129
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Det var billig! Hvor er dette?

Gammel 20-10-11, 01:23   #130
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Da blir det nok dyrer enn her når jeg regner med flybillett til Haugesund opptil flere ganger for kontroller

Skal på førkontroll i mrg. og er litt spent på om jeg er overtalt før jeg er ferdig der.

Gammel 20-10-11, 12:28   #131
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Er disse operasjonen blitt mye billigere de siste åra? Jeg betalte 30 000 for 7 år siden, men det virker som om alle får det så billig nå. Det er kanskje mer konkurranse nå enn tidligere?

Gammel 20-10-11, 13:19   #132
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trøtt; mitt inntrykk er også at det er blitt billigere med årene. Flere tilbyr det, og da er det større konkurranse.

Selv har jeg lagt det litt på is selv om jeg har veldig lyst. Men måtte prioritere litt, og da fant jeg ut at jeg må bruke litt penger på ryggen som knirker og knaker istedenfor synet. Men skal på forundersøkelsen i november, fordi hvis jeg avbestiller eller ikke møter så koster det kr 500.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 21:38   #133
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Da har jeg vert til forundersøkelse og har fått time til operasjon 9. november. Så da er det bare å stålsette seg

Gammel 07-11-11, 14:03   #134
star
bits and pieces

star sin avatar

Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Riktig lykke til!!
Jeg har også veldig veldig lyst, men det er penga da.

Gammel 07-11-11, 20:50   #135
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Så bra! Jeg skla inn kl. 9 på onsdag. Godt å høre at det ikke er noe å grue seg for

Gammel 07-11-11, 21:07   #136
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Sonja: En lasik skal ikke gjøre særlig vondt. Jeg tok en lasek og det er anderledes. Med de to dagene på heavy smertestillende var verdt det. Nå er det straks ett år siden min operasjon, og jeg er veldig glad for å verken trenge briller eller linser. Jeg har vært i svømmehallen i dag og det er helt problemfritt og jeg kan se.

Gammel 09-11-11, 20:29   #137
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Da er jeg også ferdig Det gikk overraskende bra selve inngrepet. På forhånd var jeg sikker på at jeg kom til å merke det at de holdt på, at jeg skulle synes det var ekkelt å se at de holdt på og at jeg ikke skulle greie å holde blikket festet på prikken jeg skulle. Men det gikk helt fint. Jeg så jo at de holdt på men merket ikke noe og var helt fokusert på den grønne prikken.

Når bedøvelsen gikk ut var det veldig vondt på det høyre øyet, det svidde skikkelig og den paralgin forte jeg fikk der hjalp ikke. Så når jeg kom hjem tok jeg en til og da fikk jeg sove noen timer. Når jeg våknet var alt over. Nå er det litt tåke men ellers ser jeg bra. Angrer ikke ett sekund på at jeg gjorde det

Gammel 11-11-11, 20:13   #138
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Det fristar veldig å bli kvitt linsene, men eg har meir enn -10 på det eine auget og må derfor fjerna mi eiga naturlige linse og operera inn ei ny. Er det nokon som har erfaringar med det?

Gammel 11-11-11, 21:37   #139
Lommelun
Superduperaktiv

Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Stort smil

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Ift. lysømfintlighet så bruker jeg betydelig mere solbriller nå enn før. Jeg tok operasjon i mai og brukte mye solbriller i sommer, men nå klarer jeg meg greit uten, men er deiligere med på lyse dager.

Med unntak av litt tørre øyne som er i betydelig bedring nå så har jeg ikke hatt noen som helst problemer eller ubehag etter den første uka...

Nå har jeg ikke brukt øyedråper på 1mnd og brukte dem bare sporadisk i måneden før det.
Er også ikke ikke avhengig av å ha solbriller tilgjengelig lengre.

Så de 12 høvdingene jeg spanderte på øynene i mai var verdt det!

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 09:44   #140
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sonja: Det er sannsynligvis ikkje så mange som har tatt den operasjonen. Eg får vel vera glad så lenge eg tåler linser og kan sleppa det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.