|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
wizzzard
|
Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!For ein hyggelig tradisjon! Er det mulig for nye å bli med? Sidan eg ikkje har vore med tidligare så veit eg ikkje heilt korleis de brukar gjere dette, men eg kan da vere såpass omtenksom at eg forklarer korleis me vil ha det. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
trøtt
|
Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Jeg synes det ser ut som det blir litt få gjester, jeg, Knerten.
|
|
|
#3 |
|
*_*
|
Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Jeg har liksom litt lyst til å eie festen i år, merker jeg. Kan du ordne det sånn at jeg blir kveldens udiskutable midtpunkt, Knerten?
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!
|
|
|
|
#5 |
|
Snikende tiger
|
Nå endrer jeg planene, bare for at jeg skal få med meg dette. Vi slenger Svogers med de elleville ungene i kjelleren sammen med svigerbestemor, og så kommer jeg i tillegg med Forskeren og våre to barn, Forskerens to andre brødre med sine koner og til sammen fem barn, og Forskerens lillesøster. Og søstra til kona til ene broren til Forskeren kommer også med sin mann. De er fra Sverige. Det betyr at vi må ha litt svensk julemat også. Jeg lurer på om ikke vi må ha med ørkenrottene til svenskene. Og med alle disse kommer det diverse hensyn, som gluten- og laktoseintoleranse. Det kommer jo så mange, så noen fra eller til bør ikke spille så stor rolle.
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Jeg og mannen kommer, og krever kun trådløst internett, stikkontakter og cola. Vi kommer knapt til å merkes. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
lykkelig
|
No kidding. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
*_*
|
Men?
|
|
|
|
#9 |
|
lykkelig
|
Selvfølgelig får du være midtpunkt! Inntil videre hvertfall. Ingen krav fremsatt om midtpunktstatus etter inntatt middag.... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Vi kommer også. Jeg vil sette litt fokus på drikkevarne (som selvfølgelig inntas i begrensede menger og dertil passende oppførsel, men pass litt på svigermor hun kan finne på å drikke seg sippete).
|
|
|
#11 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Lover og regler for Knertens juleaften.
|
|
|
#12 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Herreminhatt. Har jeg glemt aa melde meg paa her? Vi kommer, saaklart. For at gutten min ikke skal savne hjemstedet sitt (vi bor i Tyskland), maa du arrangere julespill med engler og gjetere og hyrder og hele pakken. Paa tysk. Nissen bör ogsaa snakke tysk, ellers kan det vaere at gutten min plutselig ikke tror at det er den ordentlige nissen lenger og forteller dette til alle de andre barna. Vi spiser pinnekjött, men maa ha baade kaalrabistappe og potetstappe til. Sist redigert av liefje : 11-12-10 kl 19:41. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Du, nå nærmer det seg. Jeg trenger å forberede ungene litt så kan du fortelle meg følgende?
|
|
|
#14 |
|
guru advisor
|
Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Jeg regner med at du har spisestuestoler som matcher den lilla kjolen min, Knerten? Brunlige toner, takk. Jeg er også innstilt på at du toner ned det røde ellers i pynten da det skjærer med mine farger. For å få maks utstråling (for meg) er det litt greit at vertinnen har tenkt igjennom slikt, nemlig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Så grei du er som sier i fra om sånt, Cille. Det er viktig at alle hensyn blir ivaretatt
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Ja, Irma, det har faktisk jeg også. Jeg lurer litt på om det er fikset biler (og barneseter) til henting av gjestene. Jeg har lite ønske om å bruke egen bil da det nok blir vanskelig med parkering.
|
|
|
#20 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Vi kommer ikke, siden vi ikke har stor nok bil til å få med oss bagasje, julegaver og alle ungene (men det kan du kanskje være behjelpelig med |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| juleselskap, klassiker |
|
|