|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 19,48% |
Nei, kun diskret sjekking av klokka |
77 | 50,00% |
Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så |
5 | 3,25% |
Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit |
40 | 25,97% |
Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? |
2 | 1,30% |
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Textrovert
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Ja, jeg hater 3D. Ikke bare gir det dårligere bildekvalitet for meg, det er også dyrene samt at brillene er ubehagelige. Og så blir jeg bare sur når de andre rundt meg hviner over å ha fått noe i fleisen, mens alt er like flatt for meg. :barnslig sur:
![]() |
#122 |
Passiv
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Hvis det er noen trøst så har jeg det litt sånn jeg og. Jeg spurte litt rundt og fikk en inngående forklaring som jeg ikke husker - men det gikk på at fordi jeg har skjeve hornhinner så brytes lyset litt annerledes og da kommer ikke effekten skikkelig frem. Dagens opplegg for 3D er basert på riktig syn. |
![]() |
![]() |
#123 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Denne YouTube-videoen, en PSA fra Alamo Drafthouse Cinema i Texas, inspirerte meg til å hente frem en gammel tråd igjen:
Jeg skulle ønske vi hadde en kinokjede som kastet ut folk som brukte telefonen sin, eller forstyrret på annen måte, under filmvisninger i Oslo også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg rakk ikke å lese hele tråden, og orket ikke heller. Ville bare informere om at en av årsakene til at det står at mobilen skal skrus AV (helt av, ikke lydløs) er fordi det stort sett er teleslynge anlegg i kinosalen, og eventuelle høreapparat brukere som er der får all den "mobilsummingen" rett i øret. Oppfordrer alle til å respektere anmodningen neste gang de går på kino.
![]() |
#127 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Nei, det er ikke greit i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?
Jøss, det ante jeg ikke, og jeg tror de aller færreste vet om dette. Før filmen begynner på kinoene her, får vi beskjed på skjermen om å skru av LYDEN på mobilen, ikke skru den helt av. Men det er ikke teleslynge i alle salene her, så vidt jeg vet. I de salene det er det, står det kanskje en annen beskjed. Nå lærte jeg i hvert fall noe nytt.
![]() |
#129 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Det som var mer sjokkerende enn ar folk bruker mobil på kino var da jeg satt på første rad i kirka, i dåpen til min datter, og registrerte en far som satt på samme rad, i samme ærend, dog for sin sønn, spille spill på mobilen sin... Det tok en brå slutt når den nevnte sønns mor oppdaget det...
![]() |
#130 |
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Det med teleslyngene ante faktisk ikke jeg heller, og mener det pleide stå beskjed om å slå av lyden. Men jeg vet ikke om jeg har vært i sal med teleslynge heller. Lite inne i det der, sv rent egosentriske grunner. Rett og slett ikke behov for å vite pm der er slynge, så det har jeg ikke tenkt på.
![]() |
#131 |
flisespikker
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Mobilspilling (diskret, og uten lyd!) for å få en liten gutt til å sitte stille under en barnedåp synes jeg er helt kurant og slett ikke ufint. Jeg ser overhodet ingen sammenheng mellom det og det å forstyrre med-publikummere på kino.
![]() |
#132 |
Glad
|
Det var vel faren som spilte, da stiller det seg litt annerledes.
![]() |
#133 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Det med teleslynger hadde jeg aldri hørt. Hvorfor sier de ikke det?
![]() |
#134 |
flisespikker
|
Ah, jeg leste litt for raskt der.
![]() |
#135 |
maler
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Men da må jo sånne teleslynger være ganske ubrukelige? Folk har jo med seg mobiltelefoner overalt, og man blir jo ikke bedt om å skru dem av der det er teleslynger.
![]() |
#136 |
Glamorøs
|
Slik jeg forsto det spilte han for sønnen, slik at sønnen hadde noe å se på. Da Hiawata var yngre ville han ofte se på at vi spilte ting han ikke fikk til selv. Jeg syns det er ok å gjøre i en kirke.
![]() |
#137 |
Kom ut av tellinga.
|
Neida. Jeg tror sønnen skulle døpes, og han var sikkert i en slik alder at han ikke interesserte seg så mye for mobiler enda (bortsett fra som tyggeleke).
![]() |
#138 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Åja, nå leste jeg setningen på nytt og forsto hva Malama mente. Pappaer som har valgt å døpe barnet sitt bør greie å se interessert ut mens de er i kirken, ja.
![]() |
#139 |
Sønnen var tre mnd, og sov på sin mors fang, så...
![]() |
#140 |
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Malama skal øve på å kutte ut en del en slutte setninger, sånn at det blir lettere å lese. Har en tendens til å skrive som jeg tenker og snakker. Altså ikke "kort og konsist" akkurat. Øver herved.
![]() |
|
|