Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino?
Nei 30 19,48%
Nei, kun diskret sjekking av klokka 77 50,00%
Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så 5 3,25%
Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit 40 25,97%
Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? 2 1,30%
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-11, 15:19   #121
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?

Ja, jeg hater 3D. Ikke bare gir det dårligere bildekvalitet for meg, det er også dyrene samt at brillene er ubehagelige. Og så blir jeg bare sur når de andre rundt meg hviner over å ha fått noe i fleisen, mens alt er like flatt for meg. :barnslig sur:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 15:27   #122
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvis det er noen trøst så har jeg det litt sånn jeg og. Jeg spurte litt rundt og fikk en inngående forklaring som jeg ikke husker - men det gikk på at fordi jeg har skjeve hornhinner så brytes lyset litt annerledes og da kommer ikke effekten skikkelig frem. Dagens opplegg for 3D er basert på riktig syn.

Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 18:00   #123
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Denne YouTube-videoen, en PSA fra Alamo Drafthouse Cinema i Texas, inspirerte meg til å hente frem en gammel tråd igjen:

Alamo Drafthouse Cinema har følgende policy når det gjelder snakking og mobiltelefonbruk under filmvisning:

Opprinnelig lagt inn av helter

We have zero tolerance for talking or cell phone use of any kind during movies, and we aren't afraid to kick anyone rude enough to start texting their friends during a show right out of the theater.

Jeg skulle ønske vi hadde en kinokjede som kastet ut folk som brukte telefonen sin, eller forstyrret på annen måte, under filmvisninger i Oslo også.

Ben "Magnited!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 19:48   #124
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, nå fikk jeg enda mer lyst til å reise til Austin!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 20:20   #125
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Haha, fantastisk!

Gammel 07-06-11, 21:09   #126
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg rakk ikke å lese hele tråden, og orket ikke heller. Ville bare informere om at en av årsakene til at det står at mobilen skal skrus AV (helt av, ikke lydløs) er fordi det stort sett er teleslynge anlegg i kinosalen, og eventuelle høreapparat brukere som er der får all den "mobilsummingen" rett i øret. Oppfordrer alle til å respektere anmodningen neste gang de går på kino.
(mobilsummingen er den lyden som man kan høre i radio når det sendes meldinger, eller det kommer en samtale)

Fikk liksom ikke lyst å sende guttungen min på kino nå. Han er 6 år og har høreapparater, og kommer garanteret ikke til å tørre å gi beskjed til folk som av diverse årsaker har bestemt dag for å se bort i fra reglene/anmodninger. Han har som alle andre betalt for å gå på kino, men har til forskjell fra mobilbrukerne ikke noe valg. Han må bruke teleslynge. Dere MÅ ikke bruke mobilen.

Gammel 07-06-11, 21:36   #127
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Nei, det er ikke greit i det hele tatt.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:55   #128
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Jeg rakk ikke å lese hele tråden, og orket ikke heller. Ville bare informere om at en av årsakene til at det står at mobilen skal skrus AV (helt av, ikke lydløs) er fordi det stort sett er teleslynge anlegg i kinosalen, og eventuelle høreapparat brukere som er der får all den "mobilsummingen" rett i øret. Oppfordrer alle til å respektere anmodningen neste gang de går på kino.
(mobilsummingen er den lyden som man kan høre i radio når det sendes meldinger, eller det kommer en samtale)

Fikk liksom ikke lyst å sende guttungen min på kino nå. Han er 6 år og har høreapparater, og kommer garanteret ikke til å tørre å gi beskjed til folk som av diverse årsaker har bestemt dag for å se bort i fra reglene/anmodninger. Han har som alle andre betalt for å gå på kino, men har til forskjell fra mobilbrukerne ikke noe valg. Han må bruke teleslynge. Dere MÅ ikke bruke mobilen.

Jøss, det ante jeg ikke, og jeg tror de aller færreste vet om dette. Før filmen begynner på kinoene her, får vi beskjed på skjermen om å skru av LYDEN på mobilen, ikke skru den helt av. Men det er ikke teleslynge i alle salene her, så vidt jeg vet. I de salene det er det, står det kanskje en annen beskjed. Nå lærte jeg i hvert fall noe nytt.

Gammel 07-06-11, 22:15   #129
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det som var mer sjokkerende enn ar folk bruker mobil på kino var da jeg satt på første rad i kirka, i dåpen til min datter, og registrerte en far som satt på samme rad, i samme ærend, dog for sin sønn, spille spill på mobilen sin... Det tok en brå slutt når den nevnte sønns mor oppdaget det...

Mulig han syntes det var kjedelig i kirka, men seriøst...

Ufint med mobil på kino er det jo likevel. Jeg har dog ikke vært på kino på tre år eller noe sånn, så Facebook på mobilen var ikke like vanlig da...

Gammel 07-06-11, 22:17   #130
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det med teleslyngene ante faktisk ikke jeg heller, og mener det pleide stå beskjed om å slå av lyden. Men jeg vet ikke om jeg har vært i sal med teleslynge heller. Lite inne i det der, sv rent egosentriske grunner. Rett og slett ikke behov for å vite pm der er slynge, så det har jeg ikke tenkt på.

Gammel 07-06-11, 22:29   #131
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mobilspilling (diskret, og uten lyd!) for å få en liten gutt til å sitte stille under en barnedåp synes jeg er helt kurant og slett ikke ufint. Jeg ser overhodet ingen sammenheng mellom det og det å forstyrre med-publikummere på kino.

Gammel 07-06-11, 22:36   #132
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mobilspilling (diskret, og uten lyd!) for å få en liten gutt til å sitte stille under en barnedåp synes jeg er helt kurant og slett ikke ufint. Jeg ser overhodet ingen sammenheng mellom det og det å forstyrre med-publikummere på kino.

Det var vel faren som spilte, da stiller det seg litt annerledes.

Gammel 07-06-11, 22:41   #133
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med teleslynger hadde jeg aldri hørt. Hvorfor sier de ikke det?

Gammel 07-06-11, 22:45   #134
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Ah, jeg leste litt for raskt der. Jeg skummet gjennom og fikk med meg noe med "for sin sønn", så jeg så liksom for meg at han spilte for sønnen sin. Sorry, Malama!

Gammel 07-06-11, 22:46   #135
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men da må jo sånne teleslynger være ganske ubrukelige? Folk har jo med seg mobiltelefoner overalt, og man blir jo ikke bedt om å skru dem av der det er teleslynger.

Gammel 08-06-11, 07:09   #136
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Slik jeg forsto det spilte han for sønnen, slik at sønnen hadde noe å se på. Da Hiawata var yngre ville han ofte se på at vi spilte ting han ikke fikk til selv. Jeg syns det er ok å gjøre i en kirke.

Gammel 08-06-11, 08:00   #137
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Slik jeg forsto det spilte han for sønnen, slik at sønnen hadde noe å se på. Da Hiawata var yngre ville han ofte se på at vi spilte ting han ikke fikk til selv. Jeg syns det er ok å gjøre i en kirke.

Neida. Jeg tror sønnen skulle døpes, og han var sikkert i en slik alder at han ikke interesserte seg så mye for mobiler enda (bortsett fra som tyggeleke).

Og Malama: nå skal jeg si noe jeg har tenkt på lenge, men som jeg egentlig ikke har noe med. Du bruker fryktelig mange innskutte setninger. Du kan sikkert kutte ut halvparten av dem. Som du ser av denne tråden er det nemlig veldig fort gjort å misforstå det du skriver. Det var ikke kritikk altså, bare et velmenende råd.

Gammel 08-06-11, 08:42   #138
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Åja, nå leste jeg setningen på nytt og forsto hva Malama mente. Pappaer som har valgt å døpe barnet sitt bør greie å se interessert ut mens de er i kirken, ja.

Gammel 08-06-11, 09:24   #139
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ah, jeg leste litt for raskt der. Jeg skummet gjennom og fikk med meg noe med "for sin sønn", så jeg så liksom for meg at han spilte for sønnen sin. Sorry, Malama!

Sønnen var tre mnd, og sov på sin mors fang, så...

Gammel 08-06-11, 09:27   #140
Malama

Malama sin avatar

Standard

Malama skal øve på å kutte ut en del en slutte setninger, sånn at det blir lettere å lese. Har en tendens til å skrive som jeg tenker og snakker. Altså ikke "kort og konsist" akkurat. Øver herved.

Men ja, nevnte far var vel og merke ikke så veldig gammel, men sønnen var baby.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.