Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

80-tallet!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-11, 07:55   #1
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80-tallet!

Jeg husker lommebøkene. I knæsje farger, fullstappet med passfotoer og med sjokkrosa bokstavklistremerker. Støvlene skulle ha nedbrett, og var fulle av navn, ord og tegninger med kulepenn.

Gammel 08-05-11, 08:06   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lommebøkene, ja. Egentlig var de datidens svar på FB, om å gjøre å ha flest passfoto, det spilte ikke så stor rolle om man kjente personen godt eller ikke.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 11:00   #3
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg husker denne: http://youtu.be/dF0QnIv-FQk

(klespoker med Samantha Fox på Commondore 64)

Gammel 05-05-11, 11:07   #4
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvilken sommer var det seilerhattene kom for fullt?
Jeg husker at alle skulle ha hvite seilerhatter og jeg hadde selvsagt også en.

Jeg mener at det var sånn i 87-88?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:10   #5
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Det var en periode på ungdomsskolen det var veldig moderne med gamle herrevester. Jeg husker jeg fant en som hadde tilhørt bestefaren min, og sammen med hvit skjorte og hullete, posete 501-bukser, var det virkelig tidsriktig.

Gammel 05-05-11, 10:49   #6
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Glenn Medeiros!

Jeg hadde syrevasket snekkerbukse, hvite tennissokker med fargede striper (gjerne med forskjellig farge på stripene), lyys turkis ballgenser inne snekkerbuksen, godt oppbretta bukse, gjerne med fargede binders nede. Og råååsa seilersko med hvit såle.

:mimre mimre:

Gammel 05-05-11, 11:02   #7
konsulenten
Passiv

Standard

Leppestiften på mine kanter skulle være Charlie 20. 501 buksene kloret vi i badekaret. De ble helt lyse og gikk fort i oppløsning men det var bare en bonus for det var jo så fint med hullete bukser. Jeg mener å huske at lange glitrende strassøredobber ble brukt i alle anledninger, inkludert gymtimene. Man skulle ha lommebok og den skulle være sprengfull av passbilder for det betydde at man var populær og hadde mange venner.

Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:10   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Leppestiften på mine kanter skulle være Charlie 20. 501 buksene kloret vi i badekaret. De ble helt lyse og gikk fort i oppløsning men det var bare en bonus for det var jo så fint med hullete bukser. Jeg mener å huske at lange glitrende strassøredobber ble brukt i alle anledninger, inkludert gymtimene. Man skulle ha lommebok og den skulle være sprengfull av passbilder for det betydde at man var populær og hadde mange venner.

Hahaha...det husker jeg når du sier det.....og lommeboka skulle gjerne ha en fin farge

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:11   #9
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Man skulle ha lommebok og den skulle være sprengfull av passbilder for det betydde at man var populær og hadde mange venner.

Og lommeboken skulle være imitert skinn i en løvly pastellfarge Toppen av lykke var de med flest plastlommer, så man kunne se så mange av bildene som mulig.

Dessuten var det skikkelig stas å framkalle bilder på postordre, og Trifca rulet, for da kom det tilbake ett stort og to små kopier av alle bilder!! (mener at det var på slutten av 80-tallet jeg begynte med Trifca, men mulig det var begynnelsen av 90-tallet).

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:14   #10
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Rød Date var den beste lukten.

Gammel 05-05-11, 11:17   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dunjakker med skinn på skuldrene og Millet dunjakker.

Og man må ikke glemme :

http://youtu.be/Oznj6AFeiRE

Sist redigert av Liljekonvall : 05-05-11 kl 11:22.
Gammel 05-05-11, 11:19   #12
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg gikk stort sett i svarte loppemarkedsklær (blant annet i en svart herredress, husker jeg), lange strikkegensere over svarte tights og i min fars avlagte frakker på 80-tallet, og trodde i grunnen at jeg ikke var så typisk 80-talls. Men for noen år siden fikk jeg se et bilde fra en fest, og hårsveisen og den svarte øyensminken var ikke til å ta feil av.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:19   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Veldig Viktig!

Og den ble stappet full med kinobilletter, klistremerker, venner skrev hilsner, utklipp fra Okej, Bravo og Topp var helt nødvendig, og permene sto i 45-graders vinkel på slutten av skoleåret.

Gammel 05-05-11, 11:22   #14
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg ble konformert hadde jeg lyserosa frakk. Men skulderputer. Og rosa øredobber i plast. Jeg var helt fantastisk fin, altså.

Gammel 05-05-11, 11:06   #15
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Herlig....hadde glemt både "Dangertown" /Shatoo og "Nothings gonna change my love for you" /Glenn Medeiros .

Og plastøredobber i knæsje farger ja....både ringer og slike "non stop" lignende øredobber .

Og skulderputer og frakk sånn som man ser på Bloppy sin videosnutt .

Gosj.....80-tallet var en herlig tid (selvom moten var veeeldig spesiell).

Gammel 05-05-11, 11:08   #16
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

http://youtu.be/XZ5TajZYW6Y Rick Astley

http://youtu.be/hXJQOnT0xAM Limahl

http://youtu.be/1kuTv_CwFTg Avalanche

http://youtu.be/6PDmZnG8KsM Desireless - VOYAGE VOYAGE

http://youtu.be/JRira0572CM Alphaville

http://youtu.be/M43wsiNBwmo Duran Duran

Hvordan legger man inn filmsnutt fra youtube, forresten ??

Sist redigert av Liljekonvall : 05-05-11 kl 11:19.
Gammel 05-05-11, 12:32   #17
konsulenten
Passiv

Standard

Vi hørte på Ti i skuddet mens vi drakk te som vi kjøpte i løsvekt og den skulle lukte godt og drikkes fra enorme kopper med noen spiseskjeer brunt sukker.

Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:53   #18
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde Commodore 64, men ikke så moderne som den det er bilde av. Jeg hadde med kassettspiller. Diskettstasjon var en fjern drøm for oss som satt og ventet på at spillene skulle loade. Vi hadde mengder med kopierte spill på kassett og måtte loade turbotaper først før spillene kunne lastes inn. Sånt tok tid og vi måtte sitte musestille på gulvet slik at det ikke ble forstyrrelser og syntax eller load error.

Det husker jeg storebroren min hadde også. Vi spilte masse "Paperboy" husker jeg. En syklende gutt som leverte aviser.

Gammel 05-05-11, 23:44   #19
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Det husker jeg storebroren min hadde også. Vi spilte masse "Paperboy" husker jeg. En syklende gutt som leverte aviser.

Paperboy! Det var en av favorittene! Sammen med Great Giana Sisters. Sistnevnte hadde feil grafikk på brett 33 slik at en ikke kunne se hvor jenta skulle gå for å unngå fellene. Etter tusen forsøk i blinde klarte jeg å lære hvordan brettet var uten å se det

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.

Sist redigert av Synnemor : 05-05-11 kl 23:50.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 20:20   #20
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde Commodore 64, men ikke så moderne som den det er bilde av. Jeg hadde med kassettspiller. Diskettstasjon var en fjern drøm for oss som satt og ventet på at spillene skulle loade. Vi hadde mengder med kopierte spill på kassett og måtte loade turbotaper først før spillene kunne lastes inn. Sånt tok tid og vi måtte sitte musestille på gulvet slik at det ikke ble forstyrrelser og syntax eller load error.

Dette hørtes kjent ut ja. Må ha hatt sånne før det ble floppydisker.
Og paperboy ja

Og selvfølgelig Nintendo nes, den spiller forresten storebror på nå

Peach Canei er nok et 90-talls fenomen også gitt *kvalm*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.