|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?
Yaman!
![]() |
#2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet ikke om jeg kan svare, for jeg er langtfra alltid punktlig selv, men jeg kan forsøke å forklare hvordan jeg tenker; Nope, jeg tenker ikke sånn hvis Kari, Per eller Ole skulle slumpe til å komme 7 min for seint til en avtale eller tre. Derimot blir jeg irritert når Klara for n`te gang lar meg vente i 20 minutter ved den blå steinen for så å bryte ut "tyyypisk meg, tror du ikke jeg mistet bussen- igjen!" Jeg tenker ikke at Klara har stjålet 20 minutter av livet mitt, men når jeg vet at Klara aldri har kommet for seint til et jobbintervju, blir jeg litt
Forsåvidt enig, (og det bør jeg jo være, distrè som jeg er |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ringskrømt
|
Jeg vil tro det finnes ganske mange i midten. Som er punktlige, som verdsetter andres tid, men som ikke står med stoppeklokke eller har stålkontroll på alt ellers.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Surring og somling uten en viss selvironi, unnskyldninger og rødming synes jeg ikke er spesielt sjarmerende, men da tipper det over til at det er egoisme som er det fremtredende trekket, og ikke... sjarmerende distréhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
i tåkeheimen
|
Nå er jeg slett ikke alltid punktlig privat, og står slett ikke med stoppeklokke når jeg skal møte folk. 7 minutters venting på kino eller 10 på café reagerer jeg ikke nevneverdig på, men når det blir 10 minutter hver eneste gang, eller når jeg blir sittende og tvinne tomler i en halvtime, blir jeg litt oppgitt, og jeg setter pris på en melding når folk ser at de ikke kommer til å rekke fram til avtalt tid. Og så beklager man seg. Man svinser ikke bare inn og fniser av at man ikke rakk det denne gangen heller.
![]() |
#6 |
Originala
|
Meg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
i tåkeheimen
|
Du, nei!!
![]() |
#8 |
i tåkeheimen
|
(Jeg skygger forresten fedmetråden sammen med deg...
![]() |
#9 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg tenker at de sikkert har minst tre barn.
![]() |
#10 |
Passiv
|
Hvis noen skal komme hjem til meg så tenker jeg ikke over om de er litt seint ute. Det er null problem, da er også avtalen gjerne inngått "i 4-tiden" som jo ikke er noe eksakt tidspunkt. Om de derimot ikke er der eller gir lyd fra seg en time over tiden så er det ikke sikkert det passer lenger hvis de dukker opp klokka syv altså. Om jeg skal treffe noen på en kafé så er heller ikke 15 minutter forsinkelse noe jeg tenker over. Men om jeg skal på kino, er avhengig av tider for parkering, buss eller lignende eller vi skal noe videre som skjer til en rutetid så blir jeg så stressa at jeg får helt vondt hvis jeg ikke har god tid på meg. Det er faktisk såpass stressende at jeg heller velger å la være hele greia enn å få dette stresset hvis jeg kan velge på forhånd. Og hvis den jeg skal treffe da vet at jeg har det sånn og også vet at vedkommende selv alltid er for sent ute og ikke tar hensyn til meg likevel så har jeg etter mange år funnet ut at det er i orden at jeg ikke venter.
|
![]() |
![]() |
#11 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Ja, det er det jeg mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Tidligere var jeg en som alltid kom 15.30 minutter for sent og hele min familie mente det var min feil. For hvem ellers hadde skylda liksom.....
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
15 min og 30 sekunder for sent var da på ett vis vidunderlig presist også.
![]() |
#14 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg blir dritstressa av å være seint ute og pleier ikke å komme for seint. Legger alltid inn slingringsmonn i hytt og vær. Sjelden jeg lar meg stresse av at andre ikke dukker opp på tida. Men tidligere fastlegen min - det var irriterende. Der hadde man fått innkalling klokka halv elleve to uker i forveien, og kunne godt bli sittende på venterommet til klokka ble både halv tolv og tolv eller enda mer. Sjarmerende?
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Altså, det er ikke lov å være snurt over at jeg synes surrete personligheter er mer sjarmerende enn petimetere etter alt som er skrevet om tidstyver her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ringskrømt
|
Fair enough.
![]() |
#17 |
frakoblet
|
![]() |
#18 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg er presis, det er veldig sjelden jeg kommer for seint. Om noen av mine venner kommer forsent så er det ikke noe jeg bruker så mye tid på å irritere meg over. Som regel får jeg en sms dersom de var forsinket.
![]() |
#19 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2011
![]() |
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg synes selv det er ganske irriterende at folk kommer for sent til avtaler, spessielt hvis dette er noe den/de bruker å gjøre. Av og til kan det selvfølgelig være vanskelig å holde seg til et presis klokkeslett! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg syns +/- 5 min er greit, men enkelte kommer stort sett konsekvent 15-30 min for sent, og det syns jeg ikke noe om. Det er fordi det er sløsing med min tid. Det kan være ting jeg kunne fått gjort istedet for å sitte å vente. Selvom de sender sms eller ringer så er det kjedelig når en selv blir sittende å vente på en kafe f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|