Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Harry Potter and the Deathly Hallows part 2

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-11, 21:36   #121
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows part 2

Men Snape fikk jo ikke si replikken sin! :skingrestemme:

Jeg syntes den var nokså ujevn, det er noe med at Rickman og Maggie Smith feier gulvet med barneskuespillerne. Men jeg grein som et uvær over Snape, det gjorde jeg. :sertifisert kinogriner:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 23:22   #122
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som også er fascinerende er den totale mangelen på kjemi mellom Ginny og Harry. De to må virkelig ikke tåle trynet på hverandre.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 00:12   #123
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er lunken+ jeg. Som dere andre synes jeg Snape og hans historie var veldig flott ivaretatt og fremstillt. Resten var litt for mye som forventet, så det ble litt tamt, rett og slett. Men en fin avslutning alt i alt. Fikk frem både gåsehud og tårer i øyekroken.

Og, både i filmen og boka kunne de spart seg den "19-år-etter-oppdateringen". Den er bare så klein og overflødig. Enda mer i filmen der de hadde gjort ett halvhjertet forsøk på å få skuespillerne til å se eldre ut, uten særlig hell vil jeg si. Funket bra som en ufrivillig comical relief da, hele salen skrattlo på den forestillingen jeg var på.

Sist redigert av Vianne Rocher : 20-07-11 kl 00:28.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 00:18   #124
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble litt sånn "eeeh?" da den avslutningen kom i boka, men jeg hadde blitt dødelig fornærmet om de IKKE hadde den med i filmen, jeg satt jo under hele filmen og spinngledet meg til å se den.

Gammel 20-07-11, 13:09   #125
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg må nok se filmen igjen, men har gjort meg noen flere tanker
Jeg syntes ikke Harrys strev med tanken om at Dumbledore har manipulert han, og det heltemodige valget han gjør kommer så tydelig frem i filmen. Det er mulig det skyldes at boka ble delt over to filmer, at de har valgt å avklare dette mer i den første filmen?

Likte ellers veldig godt King's cross scenen, og glad de var så pass tydelige på å vise restene av Voldemort. I boka ble jeg veldig nysgjerrig på hva det var, og hvordan det så ut.

Jeg likte ikke så godt at Slughorn var så good guy i filmen, husker jeg helt feil når jeg trodde han dro sammen med resten av Slytherin?

Ellers er jeg enig i at noen av "barneskuespillerne" faller litt igjennom, spesielt Harry synes jeg. Men så har jeg tenkt litt på om det egentlig er genialt spilt, for Harry er jo en tenåring som egentlig er ganske plain og enkel. At han har litt under middels reaksjoner på enkelte ting, og at forholdet mellom han og Ginny er litt tilgjort og kunstig og keitete er kanskje en del av tenåringsgreia? Klarer ikke helt å formulere meg, men er det noen som er enig?

Alt i alt er jeg fornøyd altså, men lurer på om det hadde vært mulig å bli regelrett skuffet når man har gledet seg så lenge til gjensynet.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 09:50   #126
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I denne filmen synes jeg det kom enda dårligere frem at Bonnie Wright er den som passer dårligst i sin rolle (Ginny Weasley). Hun var grei nok i de første filmene, der hun i bøkene blir beskrevet som bare sjenert og utilpass, men utover i skal hun jo vokse til en gnistrende personlighet. I bøkene ser jeg henne litt for meg som en ung Marcia Cross eller Kate Walsh. Det er hun definitivt ikke i filmene, og det finnes jo ikke kjemi mellom henne og Daniel Radcliffe.

Gammel 08-08-11, 09:58   #127
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vianne Rocher: Jeg er så enig i at avslutningen ble klein. Den kunne gjerne sluttet der de tre heltene stod på brua. Da det stod 19 years later tenkte jeg bare. WTF, 19 years later?! Please, ikke la de ha blitt voksne og foreldre! Også var det akkurat det. Jaja.

Niobe: Jeg er litt enig med deg ang. Bonnie Wright, det var fint lite gnistrende over de to, og da HP kom inn på skolen etter hele greia var over enset han henne nesten ikke. Hva var det? Jeg hadde forventet et kyss, i det minste.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.