|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forbanna debattanter
Jeg er ikke enig med kompisen din med at det bør være noe inntektstak, men jeg syns det er en smule verre å klage over at de som ikke har noe ikke yter, og at de som har kjempemasse ikke yter.
|
|
|
#122 |
|
|
Jeg vil påstå at det er litt mer enn en nyanseforskjell på å komme med utspill om fordeling av goder, og utspill om "du har feil kultur så du får ikke bo her". |
|
|
|
|
|
#123 |
|
By the Sea
|
Sv: Forbanna debattanterFor meg handler ikke dette om ulike meninger. Det å ikke like noens utspill fordi man ikke er enig i dem, er da en hverdagslig og uunngåelig sak.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 16-08-11 kl 17:17. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Shake it out!
|
Jeg er heller ikke ute etter hvem som er verst, jeg bare sier at jeg reagerer negativt på utspill både fra høyre- og venstresiden. Høyresiden har nyanser og nivåer av fremmedfrykt - fra "de yter ikke nok" til "de bør utryddes fra jordens overflate". Venstresiden har de samme holdningene til folk med penger. Helt ytterst til venstre er det de som mener at man skal ta over produksjonsmidlene med makt - og historisk sett har det også skjedd i verden, på grusomt vis. Og likevel finnes det dem som synes det er en god ide.
|
|
|
#125 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eh, hvordan kan du sammenligne disse tingene? |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Shake it out!
|
Altså, det er bare å gjøre det!
|
|
|
#127 |
|
Halloen!
Sv: Forbanna debattanterTja, bare at jeg aldri har sett noen skrive det siste du skrev i en nett-debatt. Helt enig i at det finnes teite folk på begge sider, vi kan jo bare ta SV og eplene som et eksempel, men mitt inntrykk er at de virkelig dumme og hatefulle ytringene kommer fra høyresiden. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Nå er du ute på samma greina selv. Når hørte du sist et menneske i noe parti hevde at folk med "feil hudfarge" og "feil kultur" ikke er velkomne i landet? Det er jo slike utspill som får debattene om denne tematikken til å eskalere i avmektig usaklighet.
|
|
|
#129 |
|
Shake it out!
|
Sv: Forbanna debattanterBeklager, jeg hadde ikke fått med meg at vi snakket nettdebatter, jeg trodde vi snakket ytringer generelt. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har null peiling på hva som skjer i nettdebatter utenfor FP, all den tid jeg ikke engasjerer meg der. Det hender jeg lese kommentarfeltet på artikler rintignok, og det som går igjen på artikler om innvandrere er "jævla snyltere" og tilsvarende mens det som går igjen på artikler om Rimi-Hagen og tilsvarende er "jævla skattesnytere" og tilsvarende. Sjarmerende og reflektert, begge deler.
|
|
|
#130 |
|
Halloen!
Sv: Forbanna debattanterNei, for all del. La oss holde oss for gode til å mene noe om Rimi-Hagen. Han framstår for det meste som en sympatisk kar. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#133 |
|
Deltidsmamma
|
Det er da i hvertfall noen med mørk hudfarge i Frp? Også blandt topp-politikerne? Frp's holdninger faller mere sammen med muslimsk kultur enn mange andre? |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Shake it out!
|
Da er det fullt mulig at jeg ikke skjønner hva som diskuteres her, iom at jeg oppfattet det som om flere var uenige i at venstresiden siden har sine svin på skogen, de også. Og jeg oppfattet det også som at flere synes de fordommene og ønskene høyresiden har for samfunnet er verre enn de venstresiden har (og da snakker jeg både om de moderate i form av sv/FrP og de ekstreme i form av demokratene og rød). I det ligger det at jeg mener at enkeltutspill fra folk i FrP ikke nødvendigvis representerer det partiprogrammet sier (uten at jeg synes de har et partiprogram å skryte av) og at FrP ikke har som mål å kaste ut alle fremmedkulturelle fra Norge og at Sv ikke ønsker å skattelegge alle slik at de tjener det samme. Og selvfølgelig også at verken rød eller demokratene (herrgud for et navn på et slikt parti!) ønsker væpnet revolusjon for å nå sine mål.
|
|
|
#135 |
|
Halloen!
Ja, det var det peneste jeg kunne si om Rimi-Hagen, faktisk. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
By the Sea
|
Det er det som er selve utgangspunktet for denne tråden.
|
|
|
#138 |
|
Borte
|
Sv: Forbanna debattanterJeg er ikke akkurat ekstremt venstreradikal, men jeg melder meg frivillig til å ytre noe slemt om Rimi-Hagen likevel.
|
|
|
#139 |
|
Passiv
|
Sv: Forbanna debattanterJet sliter med å ikke si noe om siste utspill fra Siv om forskjellen på muslim og islamist. |
|
![]() |
|
|