Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forbanna debattanter

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-11, 16:50   #121
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Vel, jeg synes en del av de innspillene/påstandene som rettes mot folk med uanstendig mye penger er ganske hatfulle og slemme, jeg. jeg føler noen ganger at venstresiden har et like anstrengt forhold til folk med penger som høyresiden har til det multikulturelle samfunnn: begge klager på at nevnte grupper ikke yter nok.

Jeg er ikke enig med kompisen din med at det bør være noe inntektstak, men jeg syns det er en smule verre å klage over at de som ikke har noe ikke yter, og at de som har kjempemasse ikke yter.

Uansett, det var ikke jeg som startet hvem som er verst-konkurransen, og jeg er egentlig temmelig uinteressert i den også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 16:51   #122
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg synes en del av de innspillene/påstandene som rettes mot folk med uanstendig mye penger er ganske hatfulle og slemme, jeg. jeg føler noen ganger at venstresiden har et like anstrengt forhold til folk med penger som høyresiden har til det multikulturelle samfunnn: begge klager på at nevnte grupper ikke yter nok.

Jeg vil påstå at det er litt mer enn en nyanseforskjell på å komme med utspill om fordeling av goder, og utspill om "du har feil kultur så du får ikke bo her".

Og det selv om utspillene om økonomi og godefordeling kan være fullstendig på bærtur. De skiller i det minste ikke på hudfarge/kultur. Det er en grunnleggende menneskesynsgreie, det der.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 17:01   #123
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg handler ikke dette om ulike meninger. Det å ikke like noens utspill fordi man ikke er enig i dem, er da en hverdagslig og uunngåelig sak.

Dette handler vel om synspunkter som ikke underbygges med argumentasjon som holder vann? Og om holdninger som nedvurderer hele grupper av mennesker?

At folk som stemmer Rød skulle gi uttrykk for å ikke like "rikinger" blir både blast og bleikt til sammenligning, gjør det ikke? For det første fordi Rød-velgerne er en forsvinnende liten gruppe og for det andre; har de noen gang gått ut med politiske utspill hvor de stigmatiserer rike som slemme eller noe annet tabloid?

Det enkle, ufullstendige og tabloide er fordummende - og at folk som selv stemmer FrP ikke ser at slikt oftere kommer fra det partiet enn andre, er nå så, men jeg har inntrykk av at folk som stemmer de fleste andre partier synes at dette er en så åpenlys sannhet at det nesten er en sløsing med tid å i det hele tatt diskutere det.

Sist redigert av Pebbles : 16-08-11 kl 17:17.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 17:02   #124
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er ikke enig med kompisen din med at det bør være noe inntektstak, men jeg syns det er en smule verre å klage over at de som ikke har noe ikke yter, og at de som har kjempemasse ikke yter.

Uansett, det var ikke jeg som startet hvem som er verst-konkurransen, og jeg er egentlig temmelig uinteressert i den også.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg vil påstå at det er litt mer enn en nyanseforskjell på å komme med utspill om fordeling av goder, og utspill om "du har feil kultur så du får ikke bo her".

Og det selv om utspillene om økonomi og godefordeling kan være fullstendig på bærtur. De skiller i det minste ikke på hudfarge/kultur. Det er en grunnleggende menneskesynsgreie, det der.

Jeg er heller ikke ute etter hvem som er verst, jeg bare sier at jeg reagerer negativt på utspill både fra høyre- og venstresiden. Høyresiden har nyanser og nivåer av fremmedfrykt - fra "de yter ikke nok" til "de bør utryddes fra jordens overflate". Venstresiden har de samme holdningene til folk med penger. Helt ytterst til venstre er det de som mener at man skal ta over produksjonsmidlene med makt - og historisk sett har det også skjedd i verden, på grusomt vis. Og likevel finnes det dem som synes det er en god ide.

Og så sa jeg jo at hvorvidt man syntes utspill om folk ikke yter nok var negative og slemme ville være avhengig av hvor man selv står politisk. Selv står jeg midt mellom og synes altså at det er ille, begge deler, fordi begge forfekter samfunn jeg ikke ville likt å leve i. Jeg foretrekker multikulturelt og kapitalistisk, ikke ensarted og venstresosialistisk eller kommunistisk.

Gammel 16-08-11, 17:51   #125
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, hvordan kan du sammenligne disse tingene?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 17:59   #126
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Eh, hvordan kan du sammenligne disse tingene?

Altså, det er bare å gjøre det!

Og så sammenlikner jeg ikke ABB- meninger med "du betaler for lite skatt" men "utlendinger snylter på det norske samfunnet" med "de rike snyter på skatten". Som er like teite generaliseringer begge deler.

Og så kan man sammenlikne de aller ytterst til høyre som vil kaste alle innvandrere ut og utrydde muslimer med dem ytterst til venstre som vil ha væpna revolusjon og ta livet av kapitalister.

Ble det klarere?

Gammel 16-08-11, 18:03   #127
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, bare at jeg aldri har sett noen skrive det siste du skrev i en nett-debatt. Helt enig i at det finnes teite folk på begge sider, vi kan jo bare ta SV og eplene som et eksempel, men mitt inntrykk er at de virkelig dumme og hatefulle ytringene kommer fra høyresiden.

Gammel 16-08-11, 18:15   #128
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Nå er du ute på samma greina selv. Når hørte du sist et menneske i noe parti hevde at folk med "feil hudfarge" og "feil kultur" ikke er velkomne i landet? Det er jo slike utspill som får debattene om denne tematikken til å eskalere i avmektig usaklighet.

Gammel 16-08-11, 18:18   #129
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Beklager, jeg hadde ikke fått med meg at vi snakket nettdebatter, jeg trodde vi snakket ytringer generelt. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har null peiling på hva som skjer i nettdebatter utenfor FP, all den tid jeg ikke engasjerer meg der. Det hender jeg lese kommentarfeltet på artikler rintignok, og det som går igjen på artikler om innvandrere er "jævla snyltere" og tilsvarende mens det som går igjen på artikler om Rimi-Hagen og tilsvarende er "jævla skattesnytere" og tilsvarende. Sjarmerende og reflektert, begge deler.

Men jeg snakket om ideologien bak politikken, ikke spesielt om nettdebatter. Jeg holder meg milevis borte både fra høyre- og venstreradikale nettsider.

Gammel 16-08-11, 18:32   #130
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Nei, for all del. La oss holde oss for gode til å mene noe om Rimi-Hagen. Han framstår for det meste som en sympatisk kar.

Gammel 16-08-11, 18:47   #131
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, for all del. La oss holde oss for gode til å mene noe om Rimi-Hagen. Han framstår for det meste som en sympatisk kar.

Som sagt, her spiller nok politiske holdninger inn på hva man mener, uten at jeg skal uttale meg om hvor sympatisk akkurat Rimi-Hagen er.

Men var det virkelig det beste du kunne komme opp med?

Jeg synes forøvrig man kan få mene både det ene og det andre, også meninger jeg synes er fullstendig usjarmerende og på grensen til slemme. Men bare vær så snill å innse at man er full av fordommer og at man har en ideologisk bakgrunn for det man mener, enten man er på den ene eller den andre siden politisk.

Alle asylsøkere/flyktninger/innvandrere er ikke snyltere, kriminelle og voldtektsforbrytere. Men noen er.

Alle som tjener godt er ikke kapitalistiske svin som vil karre til seg mest mulig og ikke bidrar til samfunnet. Men noen er.

Gammel 16-08-11, 19:21   #132
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mindy, det virker ikke som du helt skjønner hva som diskuteres? Ingen er nemlig uenige med de siste setningene dine.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 19:31   #133
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Det er da i hvertfall noen med mørk hudfarge i Frp? Også blandt topp-politikerne? Frp's holdninger faller mere sammen med muslimsk kultur enn mange andre?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 19:48   #134
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mindy, det virker ikke som du helt skjønner hva som diskuteres? Ingen er nemlig uenige med de siste setningene dine.

Da er det fullt mulig at jeg ikke skjønner hva som diskuteres her, iom at jeg oppfattet det som om flere var uenige i at venstresiden siden har sine svin på skogen, de også. Og jeg oppfattet det også som at flere synes de fordommene og ønskene høyresiden har for samfunnet er verre enn de venstresiden har (og da snakker jeg både om de moderate i form av sv/FrP og de ekstreme i form av demokratene og rød). I det ligger det at jeg mener at enkeltutspill fra folk i FrP ikke nødvendigvis representerer det partiprogrammet sier (uten at jeg synes de har et partiprogram å skryte av) og at FrP ikke har som mål å kaste ut alle fremmedkulturelle fra Norge og at Sv ikke ønsker å skattelegge alle slik at de tjener det samme. Og selvfølgelig også at verken rød eller demokratene (herrgud for et navn på et slikt parti!) ønsker væpnet revolusjon for å nå sine mål.

Men det er flott at vi alle er enige om at det er idioti å dømme folk som grupper.

Gammel 16-08-11, 20:15   #135
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Men var det virkelig det beste du kunne komme opp med?

Jeg synes forøvrig man kan få mene både det ene og det andre, også meninger jeg synes er fullstendig usjarmerende og på grensen til slemme. Men bare vær så snill å innse at man er full av fordommer og at man har en ideologisk bakgrunn for det man mener, enten man er på den ene eller den andre siden politisk.

Alle asylsøkere/flyktninger/innvandrere er ikke snyltere, kriminelle og voldtektsforbrytere. Men noen er.

Alle som tjener godt er ikke kapitalistiske svin som vil karre til seg mest mulig og ikke bidrar til samfunnet. Men noen er.

Ja, det var det peneste jeg kunne si om Rimi-Hagen, faktisk.

Og jeg er også enig i de siste setningene dine. Hvis vi derimot diskuterer hvem av nettdebattantene som er mest usympatiske og grove, lander jeg fremdeles på de høyresiden, altså.

Gammel 16-08-11, 20:48   #136
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beklager, jeg hadde ikke fått med meg at vi snakket nettdebatter

Det er det som er selve utgangspunktet for denne tråden.

Det kan nok hende at du snakker litt forbi oss her nettopp fordi du har bltt forskånet fra den massive mengden høyreekstremt grums i slike debatter.

Gammel 16-08-11, 21:19   #137
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Og der la jeg merke til tittelen på tråden.

Jadda.

Gammel 16-08-11, 21:55   #138
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke akkurat ekstremt venstreradikal, men jeg melder meg frivillig til å ytre noe slemt om Rimi-Hagen likevel.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:56   #139
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jet sliter med å ikke si noe om siste utspill fra Siv om forskjellen på muslim og islamist.

Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:04   #140
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jet sliter med å ikke si noe om siste utspill fra Siv om forskjellen på muslim og islamist.

Da passer sikkert denne bra:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.