Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det in å ha barn i tett alder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-11, 11:16   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Er det in å ha barn i tett alder?

Jeg fikk nemlig høre at jeg er in med mine tette.

Er det sånn at det er in for tiden? Hvor tette er dine og hvorfor valgte dere det evt.valgte dere det ikke det?

Gammel 20-08-11, 11:18   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det in å ha barn i tett alder?

Om det er in aner jeg ikke. Mine er ikke nær i alder, men det er fordi det ikke gikk an å få de tettere.

Gammel 20-08-11, 11:20   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Klart det.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:22   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Om det er in aner jeg ikke. Mine er ikke nær i alder, men det er fordi det ikke gikk an å få de tettere.

Signerer den. Har 5 år mellom mine (i praksis gikk det seks år før vi hadde begge) og der var fordi det var så kjapt det gikk an å få to.

Der ble riktig, det også.

Gammel 21-08-11, 13:01   #5
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Utrendy her, har 20 år mellom, men med samme far.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 19:37   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Utrendy her, har 20 år mellom, men med samme far.

Det er kult, altså! Jeg kjente ikke til noen som hadde enda lengre avstand enn min kusine (som har barn på 4 og 20 med samme mann).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 11:20   #7
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Nei, det har jeg ikke hørt noe om ennå.

Jeg vet at det er in med mange barn (en flokk, som det kalles ), men har ikke hørt noe om aldersforskjell på de.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 11:49   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg vet at det er in med mange barn (en flokk, som det kalles ), men har ikke hørt noe om aldersforskjell på de.

Ikke sant?

Jeg tror ikke det er spesielt in, men ettersom stadig flere får det første barnet i godt voksen alder, har man jo gjerne ikke tid til å vente med å prøve på neste barn. (Nå ser jeg at mammaugla skriver det samme.)

Vi har fått barna nokså tett (nesten 23 måneder imellom), og det skyldes kort sagt at andremann var et mirakel. Etter å ha prøvd i fire år og hatt fire IVF-forsøk før vi lyktes, hadde jeg ikke trodd at vi kunne greie det på egen hånd på 1-2-3. Ikke kunne vi fått dem særlig tettere heller, for jeg får ikke tilbake mensen før godt over ett år etter fødslene. Da vi begynte å prøve med det samme syklusen var i gjenge igjen, skyldes det både prøverhistorikken og alderen min (var 34, og synes ikke det er gammelt, men følelsen av å ha dårlig tid satt godt i etter de miserable åra).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 11:55   #9
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

La oss si det er det. Jeg har aldri vært in, nå får jeg kanskje prøvd det også?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Vi fikk ikke barn tett i alder fordi vi er så in, men fordi jeg er så sløv. :deler:

Du och jag, Alfred. Jeg kan ikke telle. Det var visst fem og ikke åtte dager til EL. Temmelig sløvt, i og med at jeg har verdens mest regelmessige syklus.

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

IRL så hører jeg lite positivt om tett alder, bare "stakkars deg"-tvunge liksomting.
Og så masse bra om det å ha fire-fem år i mellom.

Folk i virkeligheten er teite! Heretter holder jeg meg på internett!

Jeg får bare "stakkars deg"-blikk, der jeg vralter rundt høygravid med barnevogn. Får satse på at folk synes søskenvogna vi har kjøpt er så fancy at de får noe annet å tenke på når ungen først er ute.

Gammel 20-08-11, 11:23   #10
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Det er 5 år og 3 mnd mellom mine fem gutter. De to første er det 14 mnd mellom og det hadde blitt enda mindre hadde vi kunne bestemt. Jeg mistet en gang mellom dem. Grunnen til det var vegg-til-vegg-teppet (som legen så pent kalte det ) mitt som stadig vokste. Vi ville ha de to vi skulle ha kjapt før jeg ble steril (som jeg var spådd - kremt).

Nr. tre kom før tanken heeelt var modnet, men det var en kalkulert risiko og veldig velkommen. Det er 2,5 år mellom nr. 2 og 3.

Nr. 4 og 5 ble til da treern var 8 mnd, og det var slett ikke planlagt. Gikk noen runder der gitt. Det er 17 mnd mellom nr. 3 og tvillingene.

Jeg ser klare fordeler med å ha de så tette, men noen ganger skulle jeg ønske vi hadde den luksusen å ha litt eldre søsken som ikke ser ALT som konkurranse og som kan snakkes fornuftig til. Det er til tider KAOS i hjemmet, men samtidig veldig koselig å se de leke sammen alle fem.

Gammel 20-08-11, 11:28   #11
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

3 1/2 år og 2 1/2 år. Hadde aldri valgt så tett selv. Minst 4 år i mellom.

Gammel 20-08-11, 11:33   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke in, det er nødvendig for å få barnehageplass på søskenprioritet.
Tror jeg.

:definitivt ikke in:

Gammel 20-08-11, 11:34   #13
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi planla to tette, så fikk vi en Bonus. 5 år og 3 mnd mellom eldste og yngste, fin forskjell.

Hva som er in kunne ikke brydd meg mindre, men jeg gjetter også at det har noe med den høye snittalderen på førstegangsfødende å gjøre.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 11:37   #14
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vi fikk ikke barn tett i alder fordi vi er så in, men fordi jeg er så sløv. :deler:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 12:17   #15
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Sånt kan skje den beste.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 11:37   #16
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

IRL så hører jeg lite positivt om tett alder, bare "stakkars deg"-tvunge liksomting.

Gammel 20-08-11, 12:11   #17
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ja, enig med deg!
I fjor da jeg mistet knotten som kunne gjort at vi hadde 13 mnd mellom de to yngste var det ikke måte på hvor synd det var på både meg og han vi hadde, og ikke minst storesøster som ikke ville få noe oppmerksomhet før de to minste begynte på skolen. Det var jo nesten så jeg ble hjernevasket til å tenke at det var godt vi mistet den.

Internett er bedre.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:22   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fordi de er misunnelige.

Jeg blåser i hva som er in og ikke, jeg følger hjertet og fornuften i dette tilfellet.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:33   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det er fordi de er misunnelige.

Jeg blåser i hva som er in og ikke, jeg følger hjertet og fornuften i dette tilfellet.

Og har man barn med stor aldersforskjell, så hører man bare negativt om det også. To enebarn, ingen glede av hverandre, håpløse ferier, og-hva-har-du.

Gammel 20-08-11, 15:43   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har 3 år mellom våre to barn. Har vurdert nummer tre fram og tilbake i perioder, men lander på kun to. Aldersforskjellen på våre to hadde nok vært større hadde ikke mannen mast så innmarri.

Jeg har inntrykk av at det er litt "in" å få flere enn to og gjerne også litt tette, ihvertfall mer enn når jeg var barn selv. Er det ikke litt tegn på at man har ressurser, økonomi og energi til flere, status.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.