|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Har dine unger cherrox? | |||
| Ja, det er obligatorisk |
|
73 | 45,34% |
| Ja, men brukes bare litt |
|
30 | 18,63% |
| Nei |
|
51 | 31,68% |
| Obligatorisk tullesvar |
|
7 | 4,35% |
| Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Slaps har vi nok av i løpet av vintersesongen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Bading i sølepytter anser jeg ikke som ekstrem lek hos småbarn altså. Min lager gjerne søle-engler, i mangel på snø. Men jeg skal innrømme at både Hiawata og jeg pleier å se hvor dype dammer vi kan gå i uten at det flommer over støvleskaft. Av og til har vi plaskekonkurranser i en diger dam på vei hjem fra skolen.
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har ungene dine cherrox?Nei, Cherroxer har ingen av guttene hatt noensinne. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Har ungene dine cherrox?Joda, Viking Thermo har vært en del av standardutstyret siden han begynte å gå selv. Finfint i overgangsvær og spesielt når vi bor i en by med mye slaps.
|
|
|
#5 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Den største her har bodd i cherrox i mange vintere. Selvom jeg kjøpte til ordentlige vintersko, var det kun cherroxene som ble brukt. I år har jeg kjøpt dock boots som trolig er både varmere og mer behagelige. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Hadde Viking Thermo til ungene da de var 2 år. Lurer litt på å kjøpe til storesøster i år, så hun kan ha stående på skolen.
|
|
|
#7 |
|
awesom
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Jupp. Viking Thermo pleier begge å ha. Jeg syns det er veldig kjekt når det er kaldt, vått og litt gjørmete. All gjørmen ødelegger og etterhvert Gore-texene.
|
|
|
#8 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Har ungene dine cherrox?Vi har brukt Viking Thermo et par sesonger i kombinasjon med vanlige vinter-goretexer. Har fungert supert, jeg tenkte egentilg at cherrox var djevelens verk, men de viking-støvlene er både lette og myke og har vært svært godt likt av han som har brukt dem |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Har ungene dine cherrox?nei cherrox er kalde og klamme og tunge.
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Lillesøster svømmer i dammer, bokstaveleg talt. (Tatt på fersk gjerning fleire gangar.) Og dresser og sko får aldri tilbake sin opprinneleg farge etter ei vekes bruk. Søle er for ho ein gave frå himmelen, og eg er i grunn glad for at jenta liker å vera ute. Så ho har som regel 2-3 par vintersko, og to sett yttertøy (tjukke) samt skallklær. Me snakker om ein unge som kom heim med rein dress utvendig, og eit lag med drit inni.
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Her har vi hatt Viking Thermo i flere år og er strålende fornøyd med at barna er tørre og varme på beina gjennom høst/vinter/vår. De er så mye lettere enn vanlig cherrox og så mye bedre enn Skofus sine. I tillegg har vi gjerne Gore-tex, men de brukes mindre enn Thermoene. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Ja, hos oss er det obligatorisk. Brukes utpå høsten og våren når det enda er for kaldt med gummistøvler og for vått for joggesko/gore-tex. Typisk slapseføre. Jeg har enda til gode å kjøpe membransko som er like vanntette som Cherrox/støvler.
|
|
|
#13 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Har ungene dine cherrox?Cherroxliknende støvler blir det foreløpig ikke noe av, for de hadde toåringen glatt gått fra, og da tror jeg hun hadde blitt våt, gitt.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Vi pleier å kjøpe Viking Thermo i tillegg til vintersko. I år svinset jeg innom Obs og kjøpte sånne dockboots, men jeg svinset visst litt fort, for de er jammen ikke vanntette.
|
|
|
#16 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Har ungene dine cherrox?Snuppa hadde da hun var mindre. Kjøpte til pompen også da han hadde lært seg å gå. Vel, det så ut som om van hadde slalomstøvler på beina stakkars. De ble ikke brukt mye nei. Han har hatt Dockboots de siste årene. De med gummi hele veien opp. Mye mykere å gå med. Stort sett bruker han Viking Gore tex.
|
|
|
#18 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Pleier å ha hvert sitt par med cherrox-aktige sko hver vinter, ja. Har vært unntakstilstand de to siste vintrene, men vanligvis er det gørrkjedelig, vått høstvær fra september til april på disse kanter
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Vi bor i kalde nord og bruker Viking thermo vår, sommer og høst når det regner. Vi kjøper inn støvler, men de blir aldri brukt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Nei, vi bruker Dock Boots istede. Mye mykere, og bedre på foten.
|
![]() |
|
|