Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har ungene dine cherrox?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Har dine unger cherrox?
Ja, det er obligatorisk 73 45,34%
Ja, men brukes bare litt 30 18,63%
Nei 51 31,68%
Obligatorisk tullesvar 7 4,35%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-11, 16:41   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Slaps har vi nok av i løpet av vintersesongen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:03   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bading i sølepytter anser jeg ikke som ekstrem lek hos småbarn altså. Min lager gjerne søle-engler, i mangel på snø. Men jeg skal innrømme at både Hiawata og jeg pleier å se hvor dype dammer vi kan gå i uten at det flommer over støvleskaft. Av og til har vi plaskekonkurranser i en diger dam på vei hjem fra skolen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:08   #3
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei, Cherroxer har ingen av guttene hatt noensinne.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:09   #4
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Joda, Viking Thermo har vært en del av standardutstyret siden han begynte å gå selv. Finfint i overgangsvær og spesielt når vi bor i en by med mye slaps.

Gammel 19-09-11, 17:32   #5
Mango
Fullverdig medlem

Mango sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mango har et hav av muligheter foran seg
Standard

Den største her har bodd i cherrox i mange vintere. Selvom jeg kjøpte til ordentlige vintersko, var det kun cherroxene som ble brukt. I år har jeg kjøpt dock boots som trolig er både varmere og mer behagelige.

Mango er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:43   #6
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Hadde Viking Thermo til ungene da de var 2 år. Lurer litt på å kjøpe til storesøster i år, så hun kan ha stående på skolen.

Gammel 19-09-11, 18:02   #7
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jupp. Viking Thermo pleier begge å ha. Jeg syns det er veldig kjekt når det er kaldt, vått og litt gjørmete. All gjørmen ødelegger og etterhvert Gore-texene.

Mine barn pleier å ha et par Viking Gore-tex, et par Kamik og et par Viking Thermo som skostall på vintern. I fjor droppa vi Kamikene til storebror og kjøpte 2 par Gore-tex i steden.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 18:50   #8
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Vi har brukt Viking Thermo et par sesonger i kombinasjon med vanlige vinter-goretexer. Har fungert supert, jeg tenkte egentilg at cherrox var djevelens verk, men de viking-støvlene er både lette og myke og har vært svært godt likt av han som har brukt dem .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 19:16   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

nei cherrox er kalde og klamme og tunge.

Brukte viking thermo i endel år til ungene.. veldig fornøyd med dem. de er bedre enn cherrox syns jeg. I år har jeg ikke kjøpt.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 19:32   #10
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lillesøster svømmer i dammer, bokstaveleg talt. (Tatt på fersk gjerning fleire gangar.) Og dresser og sko får aldri tilbake sin opprinneleg farge etter ei vekes bruk. Søle er for ho ein gave frå himmelen, og eg er i grunn glad for at jenta liker å vera ute. Så ho har som regel 2-3 par vintersko, og to sett yttertøy (tjukke) samt skallklær. Me snakker om ein unge som kom heim med rein dress utvendig, og eit lag med drit inni.

Gammel 19-09-11, 20:01   #11
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Her har vi hatt Viking Thermo i flere år og er strålende fornøyd med at barna er tørre og varme på beina gjennom høst/vinter/vår. De er så mye lettere enn vanlig cherrox og så mye bedre enn Skofus sine. I tillegg har vi gjerne Gore-tex, men de brukes mindre enn Thermoene.

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 20:21   #12
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, hos oss er det obligatorisk. Brukes utpå høsten og våren når det enda er for kaldt med gummistøvler og for vått for joggesko/gore-tex. Typisk slapseføre. Jeg har enda til gode å kjøpe membransko som er like vanntette som Cherrox/støvler.

Nå kaller jeg alt av slike sko for Cherrox da (jada, det er feil). I fjor hadde Mellomste Viking Thermo, og de var faktisk knallgode. Blir nok flere slike par her i huset.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 20:48   #13
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Cherroxliknende støvler blir det foreløpig ikke noe av, for de hadde toåringen glatt gått fra, og da tror jeg hun hadde blitt våt, gitt.

Men vi har kjøpt Dockbootsliknende støvler fra Skofus til henne, og har lagt inn dobbelt lag med ullsåler, så forhåpentligvis kan hun også i år svømme i sølepyttene.

Til de normale dagene har vi Ecco goretex.

Jeg husker at jeg hatet Cherroxene som barn, og vil ikke presse det på ungene mine uansett hvor praktisk det måtte være.

Presis nok?

Gammel 19-09-11, 20:50   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de brukes når den verste slapsetrøndervinteren slår til
Litt sånn overgangsgreie.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 21:01   #15
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi pleier å kjøpe Viking Thermo i tillegg til vintersko. I år svinset jeg innom Obs og kjøpte sånne dockboots, men jeg svinset visst litt fort, for de er jammen ikke vanntette.

Gammel 19-09-11, 21:57   #16
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Snuppa hadde da hun var mindre. Kjøpte til pompen også da han hadde lært seg å gå. Vel, det så ut som om van hadde slalomstøvler på beina stakkars. De ble ikke brukt mye nei. Han har hatt Dockboots de siste årene. De med gummi hele veien opp. Mye mykere å gå med. Stort sett bruker han Viking Gore tex.
I år er første året uten Viking. Han har nå kun sko fra ortopeden, men de ser veldig like ut. Håper bare de holder tett som de lover.

Gammel 19-09-11, 21:58   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes forresten ikke det er noen motsetning mellom de to første alternativene. Hos oss er det obligatorisk, MEN det brukes bare litt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 21:58   #18
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pleier å ha hvert sitt par med cherrox-aktige sko hver vinter, ja. Har vært unntakstilstand de to siste vintrene, men vanligvis er det gørrkjedelig, vått høstvær fra september til april på disse kanter goretex kommer ikke til sin rett før det blir kaldere og tørrere syns jeg.

Gammel 19-09-11, 22:00   #19
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Vi bor i kalde nord og bruker Viking thermo vår, sommer og høst når det regner. Vi kjøper inn støvler, men de blir aldri brukt.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 22:09   #20
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Nei, vi bruker Dock Boots istede. Mye mykere, og bedre på foten.

Brukes når det er pluss grader ute, og ned til ca 3-4 minus, og da tar goretex eller sorel over

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.