|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: "Fredning" av bildetråderStøtter også Lille Mys innlegg.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Fredning" av bildetråder
Bilder av nakne barn på nettet kan taes ut av den opprinnelige sammenhengen, for å settes inn i en ny og ikke fullt så hyggelig setting...Dette blir gjort av pedofile. Vet ikke hvor stort omfang dette har, men vet at det har skjedd en rekke ganger
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo på en måte en STOR lettelse, altså at mange av bildene bare er manipulerte. Men det er ikke jo ikke greit fordet, selvsagt. Nå er det slett ikke bare nakne barn pedofile går etter. Mange pedofile (og også "normale" folk) tenner mer på lettkleddhet enn nakenhet. Jeg syns det er blitt altfor hysterisk rundt dette med nakne barn, uten at jeg forsvarer å legge ut alle slags nakenbilder av barna sine på åpent nett, selvsagt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Fredning" av bildetråderStøtter også Lille Mys innlegg! Personlig tror jeg religiøs indoktrinering av barn er mye værre enn å gi is til en baby (for dem som synes det er mer naturlig å reagere på isspisende babyer). Men når det er sagt, så er det lang vei fra bønneteppe til indoktrinering også... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: "Fredning" av bildetråderNakne barn har ingenting på nett å gjøre. Jeg legger ikke ut bilder av ræva mi, ergo ikke av ungene sine heller.
|
|
|
#6 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: "Fredning" av bildetråderJeg skjønner ikke hva som er galt med den isen som det snakkes hele tiden.
|
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: "Fredning" av bildetråderPå et eller annet tidspunkt, i en eller annen tråd, på et eller annet forum ble det engang lagt ut et skrytebilde av en søt baby som fikk smake is. Der var det noen som sa sin mening om å gi is til babyer og det ble en diskusjon ut av det.
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Hvis barnet var i en åpenbart farlig situasjon på bildet (og det var opplagt at dette ikke var et "filmtriks"), eller bildet var arrangert på en måte jeg syntes var veldig usmakelig, kunne jeg nok kommentert det. Jeg kan ikke komme på noen tilfeller der jeg ville ha kommentert et bilde av et barn i en dagligdags situasjon, selv om jeg eventuelt var skeptisk til å ha barn i denne situasjonen.
|
|
|
#9 |
|
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
Sv: "Fredning" av bildetråderGidder ikke lese hele tråden, men til HI: Ja, bildetråder med unger kan man holde kjeft i, om man ikke har noe positivt å si. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: "Fredning" av bildetråderJeg foreslår at binna går og ser Jesus Camp, slik at hun forstår forskjellen på indoktrinering og det at et barn sitter på et religiøst teppe.
|
|
|
#11 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: "Fredning" av bildetråderHun "ber" jo ikke, fordi hun vet ikke hva vi sier, bare hva vi gjør. Hun kopierer det vi gjør. Noen ganger med ræven mot Mekka, andre ganger hodet. Noen ganger klarer hun "ligge" ordentlig sånn som man skal, andre ganger ikke. Den eldste datteren min på ni, ber, fordi hun forstår ordene, og gjør det som trengs, og vasker seg rituelt ren på forhånd også. Etter eget ønske. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Dette var det jeg gikk ut fra første gang jeg så bildet. Greier ikke helt å skjønne hvorfor dette er så vanskelig å forstå, særlig ikke hvis man har hatt barn på samme alder selv. Det høres for meg ut som en helt naturlig oppførsel for en på hennes alder.
|
|
|
#13 |
|
Skrekkøgle
|
Ja, på linje med at hun "støvsuger", "vasker kopper" og "rydder leker", så "ber" hun og. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
Det er nødvendig når man ikke lenger har gode argumenter ja. Da må man gå over til å bli ufin, eller melde seg ut av diskusjonen og nekte å forklare hvorfor man har de meningene man har.
|
|
|
#16 |
|
Ustabil
|
Siden det ble oppfattet som ufint det jeg skrev i den andre tråden kan jeg garantere at det jeg mener om religiøs indoktrinering og enkelte religioner vil bli oppfattet som ufint. Jeg gidder bare ikke. Ikke i dag. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Jeg spør ikke hva du mener om religiøs indoktrinering i enkelte religioner. Jeg spør bare om du har så vanskelig for å se at det kanskje ikke er religiøs indoktrinering det som Nabbes lille jente utsettes for, selv etter å ha fått forklaring på hva som foregår.
|
|
|
#18 |
|
ctrl+z
|
Så hinsides å skrive ting som dette.
|
|
|
#20 |
|
Live and let live
|
Jeg tror det heller er mer sånn "Jeg føler det, dermed er det riktig" ...
|
![]() |
|
|