|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pene klær når man skal utForøvrig var det kjekt å omsider svinge innom denne tråden. Endelig skjønte jeg bakgrunnen for disse kryptiske bunadhentydningene som har gått igjen rundt om på forumet de siste par dagene. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pene klær når man skal utJeg hadde nok hatt på de pen klær. Som du sier, ikke ballkjole, men pent tøy. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Pene klær når man skal utSiden storesøster ikke går i barnehage så har vi vel ikke noe barnehageklær. Hva nå enn det er. Hun går pent kledd hver dag. Litt ekstra pynt blir det når vi skal noe spesiellt. Penklær til barn må jo brukes så selv en middag hos svigers kan innebære penkjole hos oss.
|
|
|
#4 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pene klær når man skal utJeg liker å pynte meg selv og barna litt når vi skal på teater, kino, eller i selskap, tilstelninger o.l. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Pene klær når man skal ut
|
|
|
#6 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Pene klær når man skal utOg så må jeg skrive litt om bunader
|
|
|
#7 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Pene klær når man skal utLeser ikke hele tråden nå. Den får jeg ha til gode. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Pene klær når man skal utJeg er vel litt "gammeldags" sånn, for jeg kler Mathias pent når vi skal ut. Da mener jeg ikke festklær, men type "søndagsklær" (vi går i kirken på søndager, og da har han også finere klær enn til hverdags).
|
|
|
|
#9 |
|
Ustabil
|
Sv: Pene klær når man skal utVi er av dem som begrenser "penklær-bruken" til et minimum. Både til oss voksne og til barna. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Pene klær når man skal utHvem har sagt at man skal sitte på stas og ikke kan være aktiv i penklær? For en snever holdning. Vi har faktisk ingen klær som man ikke kan leve i selv om de er pene. Og bunaden er i samme gata. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ustabil
|
Syns jeg ser deg og barna på skogstur i bunad. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
17. mai går vi aldri i skogen. Da er det morgentog, deilig frokost, barnetoget, middag i en eller annen hage, 17. mai-morro på skolen og bildeseanse i hagen. Hvert år det samme til barnas begeistring. Og vi føler ikke for å ta på bunad når det er skogstur. Alt til sin tid. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Borte
|
Sv: Pene klær når man skal utDet er litt opp og ned. Hvis vi skal på konsert eller teater så har Vesla gjerne på seg kjole eller skjørt. Skal vi på kafe eller til byen eller ut og spise så har hun vanlige, rene klær. Det er vi så ofte at det er liksom ikke noen spesiell anledning.
|
|
|
#14 |
|
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
Sv: Pene klær når man skal utJa, de har penere klær om vi skal ut å spise, på teater og sånne ting. Ikke stivpyntet akkurat, men penere enn barnehageklær, ja.
|
|
|
#15 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pene klær når man skal utSkal vi noe rett etter at jeg har hentet Jonas i barnehagen, tar jeg med ett rent klesskift og litt penere sko og vasker og skifter på han i barnehagen. Jeg mener, jeg KAN jo ikke ta med den gutten ut blant siviliserte folk sånn som han ser ut når jeg henter han. Det ser ut som om han trives aller best i bunnen av en søledam. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
navnet sjemmer ingen
Selvsagt har de egne meninger alle tre. Heldigvis har jeg unger med god smak. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
I mål
|
Sv: Pene klær når man skal utJeg er vel enig i at man ikke alltid kan kle seg på en måte som gjør at man kan ta en impulstur til skogs |
|
|
|
![]() |
|
|