Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-12, 08:13   #121
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.883
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Åh, det kvisttreet var flott.

Jeg skal lage bed bakerst i hagen. Vi har fyllt opp med stein fra endre steder i hagen og fyllt på jord over der i etpar års tid når vi holdt på å få skikk på hagen og nå vokser det opp helt sykt med ugress.

Det er uaktuellt å grave opp og legge duk. Nå har jeg sjauet nok for å ordne det brukbart i det bedet men om jeg sprayer på med Rundup, hvor lenge etterpå må jeg vente før jeg planter noe i jorden? En uke, to? Vil jo ikke kverke det jeg planter der...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 09:06   #122
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.021
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

En gang i mnd er jo også regelmessig.

Aner ikke, vi skal forsøke å klippe gress i år, tenker jeg. Kjøpe gressklipper. Våre atten kvadrat med mose som vi har hatt i seks år har ikke trengt slik behandling. Nå har vi gress. Mye. Når bør klipping begynne? Naturen går jo sin gang, men vi er der ikke før i slutten av mai...

Dersom du klipper ofte, slipper du å rake.
Det praktiserte vi da jeg jobbet som anleggsgartner, veldig mye arbeid spart på å slippe rakingen.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 13:51   #123
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.765
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Vi skal selvsagt klippe oftere enn månedlig.

Men når innleder man klippesesongen egentlig? V har aldri hatt ansvar for gress før, og nå står det nå der, og vi er her, 37 mil unna i en måned til.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 13:56   #124
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Klippesesongen starter du når gresset er blitt så høyt at det trenger en klipp. :enkel:

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 14:28   #125
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.765
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Men jeg ser det jo ikke. Det står bare der for seg selv.

Jeg må vite om jeg må skremme ut min far eller bror til å ta seg av det, eller om det går greit àt dt går der en mnd.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:34   #126
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 261
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Er du redd for at gresset gråter, Malama?

Men tro meg, det er greit å ta gresset før det liksom faller ned. På en måte.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:38   #127
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.765
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Ikke at gresset gråter, men at jeg gjør når jeg må klippe det, altfor langt. Og dømt til å klippe det siden gress ille sesongen sikkert setter inn tidligere enn vanlig og treffer i det gresset skal klippes, og mannen har altså gresspollenallergi, en sterkt medvirkende årsakt til at vi aldri gjorde noe med moseflekken vi har utenfor soverommet pr i dag.

Da gråter nok jeg mens jeg klipper langt gress. Sm faller ned, minst.

Nei, det skal klippes før det blir såååååå langt, tror jeg. Og før pollenet, er ikke det i august eller noe sånn? Jeg nevnte det for mamma, hun påpekte bare at der ikke er gressklipper. Det stemmer, vi må kjøpe det. Jeg skal forhøre meg om min bror hæ en, han bor jo nært...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 22:11   #128
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.930
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

I helgen har vi en container her til byggematerialer og annet skrot. Alle mannfolka i mannens nærmeste familie har vært her i dag, og containeren er full. Vi burde hatt en til, men det gjorde seg å bli kvitt litt. Ellers har vi så vidt dratt ut litt hagemøbler, det var på tide. Regner med at resten kommer frem i morgen hvis være er like fint. Ellers har jeg ikke gjort så mye hagearbeid egentlig, hagearbeid består i å rydde enn så lenge. Men jeg går jo og titter på plantene fra i fjor, og håper at meste mulig kommer opp igjen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 23:10   #129
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.021
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Jeg har måkket snø og hogget en smeltevannsrenne i hagen. I dag så jeg første tegn på at hagesesongen er i gang, på den eneste snøfrie flekk i hagen så spirer det fram en primula som jeg flyttet i fjor. :fornøyd:

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 07:46   #130
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Jeg har en hel masse planer, men veit ikke hvor mange av dem vi får kommet i gang med. Først må vi bli ferdig med noen innendørsprosjekter. Vi burde begynne med å få fjernet den gamle oljetanken, den ligger nær en skråning med trapp opp til hagen, og den har rast sammen. Vi må ha ny trapp der, og i skråningen skal jeg ha steinbed. Så må vi ha ny trapp opp til verandaen. Trappene må i alle fall fikses i år. Så vil jeg helst ha nytt gjerde, huset bør males, men det blir vel neppe i år. Plenen skal vi ta, for den er bare mose, det blir en kjempejobb. Så skal vi rive opp noen busker og sette opp huskestativ. Jeg har lyst til å plante en masse nytt, men det må planlegges litt og blir neppe før neste år. En platting bakerst i hagen skal fjernes og kjøkkenhage mures opp i stedet, men tror vi må ha nytt gjerde først, siden leveggen som skiller av mot naboen er festet i plattingen ... Og så skal vi ha pergola over verandaen etter hvert. På framsiden av huset har vi lyst på garasje, men det er egentlig for smalt og jeg tror vi bør ha inn en arkitekt for å finne bedt mulig løsning, så der skjer det jo ikke noe på lenge.

Masse jobb. Utålmodig etter å begynne. Vi sitter litt fast i innendørsprosjektene, så vi har ingen framdriftsplan for hagen. Håper å få tatt den tanken, plenen og trappene i år. Vanskelig å få gjort så mye med to småtasser som alltid er sjuke.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 29-04-12 kl 08:13.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 19:11   #131
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.930
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

I dag har vi fått satt ut alle hagemøblene, og ryddet på terassen. Ellers har vi fått ryddet litt mer rundt på tomta, men det er enda noen lass med søppel før det ser greit ut. Jeg har kjøpt noen stemorsblomster som jeg regner med at jeg planter ut i morgen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 19:17   #132
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Spinat, vårløk, dill, bladpersille og matløk er i jorda. Pallekarmene er så høye at jeg sikkert kunne sådd tidligere, men været har ikke innbydd til haging. Jord under neglene er et tydelig tegn på en bra dag.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 19:25   #133
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Og før pollenet, er ikke det i august eller noe sånn?


Den pleide å være i fellesferien. De siste årene har den startet tidligere, rundt 2 uken i juni.

Akkurat nå er det Bjørk og Salix, men bjørkepollenspredningen har ikke kommet så langt avgårde enda.
http://www.yr.no/pollen/ Er en ypperlig side for pollenvarsel.

Ellers: Kjøp gressklipper med oppsamler. Økning i spredningen er _etter_ man har klippet, og kan sånn sett minimeres noe. I tillegg bør du klippe mens det er tørt, ikke la deg forlede til å tro at det er bedre når det er småvått.
http://www.naaf.no/no/allergi/Pollenallergi/Gress/

Jeg har ikke gjort noe i hagen i helgen, vi har nemlig vært utenbys.
Men i morgen!
Det er meldt sol, sol, sol og sol de nærmeste dagene, så det skal nok bli tid til hagen. Bortsett fra tirsdag, da.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 19:47   #134
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Fylle på med ny singel
Male en vegg på huset
Male en sittegruppe
Bygge ferdig lekehuset - Mangler takstein og vindu, men ellers ferdig utvendig.


Vaske og olje plattingen -OK
Ryddet gårdsplassen - OK

I dag har vi fått unna følgende ting:
Legge på ny bark på to bed - OK
Legge på ny bark på buksbomshekk - OK
Skåret ned en del kratt osv i skråningen rundt huset - OK
Ryddet bort byggereste - OK
Hatt på kunstgjødsel på plen - OK

I tillegg har vi planlagt og tegnet hvordan vi skal lage kjøkkenbenken i hagekroken vår og et plantebord med dører, hvor jeg skal oppbevare jord, gjødsel, bark osv. Også har jeg fått notert opp planene for de ulike områdene våre, slik at vi enkelt kan krysse av på lista når ting er gjort. Er sånne småting som blomster i krukker, hva slags blomster osv.

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 20:02   #135
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.765
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Når jeg tenker meg om, så vet jeg at gresspollen er før august ja, mannen fikk det nemlig mens vi var på sommerferie et år. Altså, det var da han fikk det, aldri vært plaget før i sitt liv, men fikk det akutt, og påvist hos lege når vi kom hjem. Jepp.

Hva som pågår nå har jeg grei oversikt over, jeg har pollevarsel-app på telefonen, Knerten har vært gjennom hassel og or allerede, salix reagerer han ikke på, og nå styrer vi med bjørka. Men det går heldigvis veldig bra grunnet aeruis.

Og jeg satser egentlig på at mannen skal kunne klippe noe gress også, men jeg husker min bror som rett og slett måtte være inne dersom noen av naboene klippet gresset et par somre, det var ganske ille. (følgelig ble han fritatt fra gresklippingen hjemme)

Og ja, jeg har ikke tenkt på å ha en klipper uten oppsamler, å rake er tusen ganger kjedelige enn å klippe.

Men hva gjør man egentlig med gresset? Jeg begynner på et vis å kjenne på et behov for en kompostbinge dess mer jeg tenke på hage og denslags... Vi får se.

Jaja, i dag har vi gjort en "hageinnsats", spyling av veranda, raking i hagen, lurer på om mannen kom så langt som å stusse hekken også?

Ellers jobbes det inne, det er rent for synd når sola skinner så nydelig, men set skal selges, det kommer derrfor fotograf til uka, og derved må huset shines og styles etter beste evne. Skal bli godt når vi har flyttet, og kan tenke på andre ting.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 20:17   #136
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Jeg klipper så ofte at jeg slipper å rake. Det avkuttede gresset gir god næring til plenen. To fluer i en smekk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 20:18   #137
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Har luftet en del av moseplenen i dag. Og ryddet bort veden fra et tre som veltet under Dagmar. Det tar sykt mye tid å lufte plenen. Den er full av mose, og plenlufteren tar vel 30 cm om gangen.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 20:23   #138
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.765
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg klipper så ofte at jeg slipper å rake. Det avkuttede gresset gir god næring til plenen. To fluer i en smekk.

Men for oss som neppe har selvdisiplin til det, så er det greit med en sånn oppsamler, så kan vi heller la være å bruke den dersom vi klipper ofte nok innimellom.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 20:53   #139
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Vi har vasket og ryddet terrassene i dag, fått frem møbler, grill og sånt.

Også har jeg vært på Plantasjen, og fått plantet stemor i kasse foran kjøkkenvinduet, og 3 ranunkler i en krukke på forsiden av huset.

På tirsdag skal vi fjerne 3 håpløse trær ved inngangspartiet vårt, hvor vi skal ha rosemandel i stedet.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:44   #140
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.883
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Jeg har vært skikkelig effektiv i helgen.
I går begynte jeg å rake i hagen.
I dag har vi vært på skogstur og var hjemme klokka 16. Rakte litt mer i hagen, flyttet en kulethuja fra en krukke og oppi bedet bak i hagen.

Gjødslet bedene og sådd litt gressfrø der trampoen har stått i årevis. Gresset blir skikkelig dårlig under der og fullt av ugress. Har røsket vekk det meste og sådd til. Vannet.
Siden jeg var så godt i driven så har jeg vasket gelenderet på terrassen med sånn sprøyte og skrubbet vekk sorte flekker så nå er rekkverket klart til å males når det tørker. Så da får jeg svingt malepenselen fremover. Man får jammen overskudd av litt sol og varme.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no